
Περιπολία
- End of Watch
- 2012
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ισπανικά
- Αστυνομική, Δραματικό Θρίλερ, Δράσης, Θρίλερ
- 14 Μαρτίου 2013
Στο καθήκον τους να τηρούν τον όρκο τους για την υπηρεσία του πολίτη, ο αστυνομικός Μπράιαν Τέιλορ και ο αστυνομικός Μάικ Ζαβάλα δέθηκαν με μια ισχυρή φιλία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι θα επιστρέφουν σπίτι τους κάθε βράδυ στη λήξη της βάρδιας. Η μόνη εγγύηση γι’ αυτούς τους αστυνομικούς είναι ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις όταν περιπολείς τους δρόμους του νοτιο-κεντρικού Λος Άντζελες. Ανάμεσα στο μπλε φως, τις σειρήνες του περιπολικού και τις σκηνές υψηλής αδρεναλίνης κυριαρχούν τα έντιμα και συχνά κωμικά σχόλια μεταξύ των συναδέλφων, που περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σε ένα περιπολικό περιμένοντας την επόμενη κλήση. Οι αστυνομικοί έχουν αναπτύξει μια σχέση που τους επιτρέπει να λειτουργούν ως μονάδα αντιμέτωποι στον κίνδυνο, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να κληθούν να θυσιαστούν.
Σκηνοθεσία:
David Ayer
Κύριοι Ρόλοι:
Jake Gyllenhaal … Brian Taylor
Michael Pena … Miguel ‘Mike’ Zavala
Anna Kendrick … Janet Taylor
Maurice Compte … Santiago ‘Big Evil’ Flores
Natalie Martinez … Gabby Zavala
Frank Grillo … αστυνόμος Daniels
America Ferrera … αστυνομικός Orozco
Cody Horn … αστυνομικός Davis
David Harbour … αστυνομικός Van Hauser
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: David Ayer
Παραγωγή: David Ayer, Matt Jackson, John Lesher, Nigel Sinclair
Μουσική: David Sardy
Φωτογραφία: Roman Vasyanov
Μοντάζ: Dody Dorn
Σκηνικά: Devorah Herbert
Κοστούμια: Mary Claire Hannan
Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: End of Watch
Ελληνικός Τίτλος: Περιπολία
Παραλειπόμενα
- Ο David Ayer μεγάλωσε στο South Central Λος Άντζελες, και είχε πολλούς φίλους στο τοπικό αστυνομικό τμήμα. Ένας από αυτούς, ο Jaime FitzSimons, βοήθησε το φιλμ ως τεχνικός σύμβουλος.
- Το σενάριο γράφτηκε μέσα σε 6 ημέρες.
- Η found-footage οπτική, που συνοδεύεται και από παραδοσιακή, επιτεύχθηκε μέσα από τέσσερις κάμερες. Η μία ήταν στη διάθεση του Gyllenhaal, ο οποίος τράβηξε και κάποιες σκηνές μόνος του.
- Οι δύο πρωταγωνιστές πέρασαν ως εκπαίδευση για την ταινία 5 μήνες 12ωρης “βάρδιας” στο πλάι αστυνομικών. Στην πρώτη του από αυτές τις βάρδιες, ο Gyllenhaal έγινε μάρτυρας αληθινού φόνου.
- Η λέξη fuck ακούγεται 326 φορές.
- Η προετοιμασία για τα γυρίσματα διήρκησε 6 μήνες, αλλά τα γυρίσματα κράτησαν μόνο 22.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 18/12/2014
Κρίνοντας κι από το μεταγενέστερο «Fury», ο Ντέιβιντ Άγιερ αγαπά τη μέθοδο του ντοκιμαντερίστικου ρεαλισμού και στο παρόν φιλμ χρησιμοποιεί κατά κόρο το found-footage, δηλαδή υλικό που τραβιέται από κάμερες χωρίς κινηματογραφική δεξιοτεχνία, σαν πραγματικά αμοντάριστα πλάνα, ώστε να πετυχαίνει τη μέγιστη αίσθηση αληθοφάνειας. Και κρίνοντας κι από το παρόν, αγαπά τις αστυνομικές ιστορίες. Πράγματι είναι μια δυνατή αστυνομική ιστορία που εστιάζει στους δυο χαρακτήρες σε βαθμό δραματικού φιλμ (κι όχι δράσης) και σε παρασύρει στα βάσανα τους. Εκεί που χωλαίνει είναι στο ότι ο ρεαλισμός της κινηματογραφικής τεχνικής δεν συμβαδίζει με το αντι-ρεαλιστικό στόρι, αφού έχουμε δυο καλούς ανθρώπους με αγαστή φιλία μεταξύ τους, που μάχονται τους κακούς του μεξικανικού καρτέλ και που στο τέλος… μπορεί να μας πάρουν και τα κλάματα. Επομένως, έχουμε να κάνουμε όχι με μια κοινωνική ματιά, αλλά με ψυχαγωγικό παραμύθι. Άψογοι οι Τζέικ Τζίλενχααλ και Μάικλ Πένια.
Βαθμολογία: