
Ο Τέταρτος Επιβάτης
- El Cuarto Pasajero
- Four's a Crowd
- 2022
- Ισπανία
- Ισπανικά
- Δραματικό Θρίλερ, Δραμεντί, Κομεντί, Μαύρη Κωμωδία, Περιπέτεια, Ταινία Δρόμου
- 06 Ιουλίου 2023
Στα 50 του, ο Γιούλιαν, διαζευγμένος και με οικονομικά προβλήματα, ταξιδεύει τακτικά στη Μαδρίτη χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή που σου επιτρέπει να μετακινείσαι με το ίδιο αυτοκίνητο ώστε να μοιραστείς τα έξοδα με άλλους. Κάπως έτσι γνωρίζει και ερωτεύεται τη Λορένα, είκοσι χρόνια νεότερή του. Όμως τη μέρα που αποφασίζει να της εκμυστηρευτεί τον έρωτά του, δύο νεοφερμένοι επιβάτες περιπλέκουν τα πράγματα…
Σκηνοθεσία:
Alex de la Iglesia
Κύριοι Ρόλοι:
Alberto San Juan … Julian
Blanca Suarez … Lorena
Ernesto Alterio … Juan Carlos
Ruben Cortada … Sergio
Jaime Ordonez … Morales
Carlos Areces … Santiago
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jorge Guerricaechevarria, Alex de la Iglesia
Παραγωγή: Carolina Bang, Alex de la Iglesia
Μουσική: Roque Banos
Φωτογραφία: Rita Noriega
Μοντάζ: Domingo Gonzalez
Σκηνικά: Jose Luis Arrizabalaga, Biaffra
Κοστούμια: Rebeca Duran Estrada
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: El Cuarto Pasajero
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Τέταρτος Επιβάτης
- Διεθνής Τίτλος: Four’s a Crowd
- Εναλλακτικός Τίτλος: El Cu4rto Pasajero
- Διεθνής Εναλλακτικός Τίτλος: The Fourth Passenger
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Ο Τέτ4ρτος Επιβάτης
Παραλειπόμενα
- Επιστροφή για τον Alex de la Iglesia στο Μπιλμπάο για γυρίσματα, που παρότι είναι η γενέτειρα του, δεν είχε κάνει ταινία εκεί μετά το ντεμπούτο του το 1992. Επειδή όμως πρόκειται για ταινία δρόμου, γυρίσματα έγιναν και σε άλλες περιοχές της βόρειας Ισπανίας αλλά και στη Μαδρίτη.
- Αρχικά ήταν να τιτλοφορηθεί ως BlaBlaCar.
- Με έσοδα περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια, καταγράφηκε ως εγχώρια εμπορική επιτυχία.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 5/7/2023
Το καλοκαιράκι έφτασε και τι έχουμε το καλοκαιράκι στα ελληνικά θερινά σινεμά; Μα φυσικά γαλλικές, ιταλικές και ισπανικές κωμωδίες! Μία από αυτές τις κωμωδίες που επιλέχτηκε για διανομή φέτος είναι ο Τέταρτος Επιβάτης του Άλεξ Ντε Λα Ιγκλέσια, όνομα που σου δημιουργεί μερικές ελπίδες για την ταινία, καθώς έχει αρκετά αξιόλογα και ιδιαίτερα πραγματάκια στη φιλμογραφία του.
Η ταινία ξεκινά με τον Χιουλιάν, έναν πενηντάχρονο πρόσφατα χωρισμένο, να κάνει πρόβα τα λόγια με τα οποία θα εξομολογηθεί τον έρωτά του στην αρκετά νεότερή του, Λορένα. Ο Χιουλιάν δεν τα πάει πολύ καλά οικονομικά τελευταία και κάθε σαββατοκύριακο που χρειάζεται να μετακινηθεί από τη Μαδρίτη στο Μπιλμπάο, χρησιμοποιεί μια εφαρμογή μέσω της οποίας βρίσκεις άτομα που είναι διατεθειμένα να μοιραστούν τα έξοδα του ταξιδιού. Έτσι γνώρισε και τη Λορένα, με την οποία πηγαινοέρχεται εδώ και έξι μήνες. Αυτή τη φορά όμως η επιλογή των άλλων δύο επιβατών δεν αποδεικνύεται ιδανική. Τόσο ο συνομήλικος του Χιουλιάν, Ροντρίγκο, όσο και ο νεότερος, Σέρχιο, δεν εξελίσσονται στους καλύτερους συνεπιβάτες.
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ταινίας είναι σίγουρα το Βόλβο που οδηγεί ο Χιουλιάν. Για αρκετή ώρα έχεις την αίσθηση ότι παρακολουθείς μια μεγάλης διάρκειας διαφήμιση του αυτοκινήτου. Μια εξαιρετικά καλογυρισμένη διαφήμιση! Υπάρχουν όμως και ηθοποιοί εδώ, και υπάρχει και μια ιστορία που περιμένουμε να αφηγηθεί ο σκηνοθέτης μας. Μέχρι ένα σημείο και αφού ξεμπερδέψουμε με τα πλάνα διαφήμισης, γίνεται μια προσπάθεια αφήγησης από τον Ντε Λα Ιγκλέσια, που επικεντρώνεται στον ανομολόγητο έρωτα του Χιουλιάν, που προκαλεί τη διάδραση των χαρακτήρων μέσα σε όλη αυτή τη διαδρομή. Φαίνεται όμως ότι ο ισπανός σκηνοθέτης δεν είναι απόλυτα εκεί. Κάνει επαγγελματική δουλειά μεν, αλλά σου δίνει την αίσθηση ότι απλώς διεκπεραιώνει.
Το σενάριο σαφώς δεν βοηθάει. Δεν έχει τη φόρμα μιας κλασικής ρομαντικής κομεντί, αλλά προσπαθεί να κινηθεί και στα χνάρια της μαύρης κωμωδίας. Ούτε το ένα όμως, ούτε το άλλο λειτουργεί ικανοποιητικά.
Στο τέλος σού μένουν οι φιλότιμες ερμηνείες των ηθοποιών και το γρήγορο δεύτερο μέρος, όπου με μερικές υπερβολές προσπαθεί να μας βάλει στα μονοπάτια της μαύρης κωμωδίας και να χτίσει αμφιβολίες ανάμεσα στους πρωταγωνιστές για το ποιος είναι ποιος. Δεν στηρίζει όμως ούτε αυτή την απόφαση το σενάριο, καταλήγοντας στην ουσία να τελειώνει ως ρομαντική κομεντί αλλά με λίγο ανορθόδοξο φινάλε. Σαφώς θα μπορούσε να είναι κάτι πολύ καλύτερο.
Βαθμολογία: