
Ο Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει
- Cesare Deve Morire
- Caesar Must Die
- 2012
- Ιταλία
- Ιταλικά
- Ντοκιουντράμα, Σινεφίλ
- 27 Σεπτεμβρίου 2012
Η κάμερα των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι εισχωρεί στη φυλακή Ρεμπίμπια, στα προάστια της Ρώμης, και καταγράφει τις οντισιόν, τις συζητήσεις και τη διανομή των ρόλων, τις προετοιμασίες, και εντέλει το ανέβασμα της παράστασης Ιούλιος Καίσαρας, με πρωταγωνιστές πραγματικούς κρατουμένους των φυλακών. Το θέατρο βρίσκεται στη φυλακή Ρεμπίμπια, στη Ρώμη. Η παράσταση Ιούλιος Καίσαρας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ έχει μόλις τελειώσει εν μέσω ενθουσιασμού και επιδοκιμασιών. Τα φώτα σβήνουν και οι ηθοποιοί είναι και πάλι φυλακισμένοι, επιστρέφοντας στα κελιά τους…
Σκηνοθεσία:
Paolo Taviani
Vittorio Taviani
Κύριοι Ρόλοι:
Salvatore Striano … Bruto
Cosimo Rega … Cassio
Giovanni Arcuri … Cesare
Antonio Frasca … Marcantonio
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Paolo Taviani, Vittorio Taviani
Παραγωγή: Grazia Volpi
Μουσική: Giuliano Taviani, Carmelo Travia
Φωτογραφία: Simone Zampagni
Μοντάζ: Roberto Perpignani
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Cesare Deve Morire
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει
- Διεθνής Τίτλος: Caesar Must Die
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Julius Caesar του William Shakespeare.
Κύριες Διακρίσεις
- Χρυσή Άρκτος και βραβείο οικουμενικής επιτροπής στο φεστιβάλ Βερολίνου.
- Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, παραγωγής, μοντάζ και ήχου στα David di Donatello. Υποψήφιο για σενάριο, φωτογραφία και μουσική.
- Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία και μοντάζ στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
- Επίσημη πρόταση της Ιταλίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.
Παραλειπόμενα
- Η ταινία ξεκίνησε όταν επισκέφθηκαν οι αδελφοί Taviani τη φυλακή Ρεμπίμπια, στα προάστια της Ρώμης, και συνάντησαν κρατουμένους που συμμετείχαν σε μια εκδήλωση ποίησης με επίκεντρο αποσπάσματα της Θείας Κωμωδίας του Δάντη. Λίγο καιρό αργότερα επέστρεψαν και ρώτησαν τους κρατουμένους αν ήθελαν να συμμετάσχουν σε μια κινηματογραφική διασκευή του Ιουλίου Καίσαρα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Η απάντηση των κρατουμένων και του υπευθύνου της καλλιτεχνικής τους αναμόρφωσης ήταν άμεση και θετική και έτσι έγινε πραγματικότητα η ταινία.