Ζωές διαφορετικών ανθρώπων ανά την πολιτεία της Μοντάνα διασταυρώνονται μεταξύ τους. Μια δικηγόρος προσπαθεί να επιλύσει μια υπόθεση ομηρείας, και να ηρεμήσει τον δυσαρεστημένο πελάτη της. Ένα παντρεμένο ζευγάρι ξεκινάει τη ζωή του σε ένα νέο σπιτικό, αλλά αποκαλύπτει τις ρωγμές του όταν προσπαθούν να πείσουν έναν γηραιό άντρα να πουλήσει τα αποθέματα άμμου του. Μια βοηθός σε ράντσο έρχεται κοντά σε μια νέα δικηγόρο που άθελα της βρίσκεται να διδάσκει δύο φορές τη βδομάδα σε τάξη ενηλίκων, τέσσερις ώρες μακριά από το σπίτι της.
Σκηνοθεσία:
Kelly Reichardt
Κύριοι Ρόλοι:
Laura Dern … Laura Wells
Kristen Stewart … Elizabeth ‘Beth’ Travis
Michelle Williams … Gina Lewis
Lily Gladstone … Jamie
James Le Gros … Ryan Lewis
Jared Harris … William ‘Will’ Fuller
Rene Auberjonois … Albert
John Getz … σερίφης Rowles
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Kelly Reichardt
Παραγωγή: Neil Kopp, Vincent Savino, Anish Savjani
Μουσική: Jeff Grace
Φωτογραφία: Christopher Blauvelt
Μοντάζ: Kelly Reichardt
Σκηνικά: Anthony Gasparro
Κοστούμια: April Napier
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Certain Women
- Ελληνικός Τίτλος: Κάποιες Γυναίκες
Σεναριακή Πηγή
- Συλλογές διηγημάτων: Half in Love και Both Ways Is the Only Way I Want It της Maile Meloy.
Παραλειπόμενα
- Η κάθε μία ιστορία προέρχεται από διαφορετικό διήγημα της Maile Meloy, βγαλμένα από δύο της συλλογές: Both Ways is the Only Way I Want It και Half in Love. Σε σχέση με αυτά, ο χαρακτήρας του Τσετ έγινε γυναικείος στην ταινία, ως Τζέιμι.
- Η Kelly Reichardt αφιέρωσε την ταινία της στην σκυλίτσα της, τη Λούσι, την οποία έχει ήδη χρησιμοποιήσει στον χαρακτηριστικό ρόλο στην ταινία Γουέντι & Λούσι (2008).
- Με εισπράξεις 1,5 εκατομμύρια δολάρια, είχε γίνει η πλέον εμπορική ταινία της Reichardt. Παρόλα αυτά, το φιλμ είχε κόστος 2 εκατομμύρια δολάρια.
Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης
Έκδοση Κειμένου: 17/10/2016
Με εμφανείς αδυναμίες στην ανάπτυξη της ιστορίας που μετέχει η Michelle Williams, αλλά με τη σκηνοθετική σεμνότητα και ταπεινοφροσύνη που τη διακρίνει, η Kelly Reichardt επιχειρεί μία ενδοσκόπηση στη ζωή τεσσάρων γυναικών της Αμερικανικής επαρχίας. Κι όπως συνήθως, τίποτα δε συμβαίνει στην ταινία της. Απλά παραμένει παγιδευμένη στην κινηματογραφική μανιέρα ενός μειλίχιου, σινεφίλ χαρακτήρα, κάνοντας από την αρχή της καριέρας της ταινίες για φεστιβάλ, οι οποίες άλλοτε ξεπερνούν τα όρια της ανουσιότητας και άλλοτε μένουν μετεξεταστέες. Το “Certain Women” είναι ένα σπονδυλωτό φιλμ τριών ιστοριών, δομημένο επάνω στη γυναικεία μοναξιά. Με τη μία να υφίσταται εκεί χωρίς λόγο (αυτή της Michelle Williams), την άλλη να δοκιμάζει επικίνδυνα τα διερευνητικά μας όρια (εκείνη με τη Laura Dern), και στην τρίτη να περισσεύει η συγκίνηση, ούσα η πιο ολοκληρωμένη από αυτές, με αρχή, μέση και τέλος, με μία γαλήνια, αισθαντική ερμηνεία (Lily Gladstone) αλλά και με μια σαφώς αφαιρετική διαλογική λογική.
Σε μια ταινία όπου η ασάφεια επικαλύπτει τα πάντα, με παρατεταμένα, αχανή πλάνα, η Reichardt έρχεται αντιμέτωπη με το χειρότερο δαίμονά της. Αυτό της αδυναμίας της να κάνει επιτέλους ένα ολοκληρωμένο φιλμ, που να μην δίνει την αίσθηση του ελλιπούς ή του κενού, που να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον, δίχως διακυμάνσεις, και κυρίως να είναι συνεπές απέναντι στο θέμα που πραγματεύεται. Για πρώτη φορά ηττάται οικτρά, καθώς μόνο ως αποτυχημένη απόπειρα αναφοράς στο γνωστό προβληματισμό της επάνω στα γυναικεία αδιέξοδα μπορεί να εκληφθεί η συγκεκριμένη ταινία, που μεταξύ μας, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα του τι πάει να πει «ψευτοκουλτούρα».
Βαθμολογία: