Η έξαλλη ζωή της Χάρλεϊ Κουίν εκτροχιάζεται ακόμα περισσότερο μετά τον ιδιαίτερα εκρηκτικό χωρισμό της από τον Τζόκερ. Για πρώτη φορά είναι απροστάτευτη, με τον κάθε αλήτη της Γκόθαμ να την καταδιώκει. Εντωμεταξύ, ο αρχιμαφιόζος Ρόμαν Σαϊόνις έχει βάλει λυτούς και δεμένους για να βρει τη νεαρή πορτοφολού Κας, που έκλεψε το πολύτιμο διαμάντι του. Το μονοπάτι της Χάρλεϊ διασταυρώνεται με την Κυνηγό, την Μπλακ Κανάρι και τη Ρενέ Μοντόγια, και το αλλόκοτο επιτελείο δεν έχει επιλογή από το να συνεργαστεί για να εξολοθρεύσει τον Ρόμαν μέσα σε μία θεότρελη, φονική μέρα.

Σκηνοθεσία:

Cathy Yan

Κύριοι Ρόλοι:

Margot Robbie … Harleen Quinzel/Harley Quinn

Mary Elizabeth Winstead … Helena Bertinelli/Huntress

Jurnee Smollett-Bell … Dinah Lance/Black Canary

Rosie Perez … Renee Montoya

Ewan McGregor … Roman Sionis/Black Mask

Chris Messina … Victor Zsasz

Ella Jay Basco … Cassandra Cain

Charlene Amoia … Maria Bertinelli

Ali Wong … Ellen Yee

Bojana Novakovic … Erika

Matthew Willig … Happy

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Christina Hodson

Παραγωγή: Sue Kroll, Margot Robbie, Bryan Unkeless

Μουσική: Daniel Pemberton

Φωτογραφία: Matthew Libatique

Μοντάζ: Jay Cassidy, Evan Schiff

Σκηνικά: K.K. Barrett

Κοστούμια: Erin Benach

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

Ελληνικός Τίτλος: Αρπακτικά Πτηνά και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ομάδα Αυτοκτονίας (2016)

Σεναριακή Πηγή

  • Σειρά κόμικ: Birds of Prey των Jordan B. Gorfinkel, Chuck Dixon.

Παραλειπόμενα

  • 8η ταινία του DC Extended Universe, αλλά και spin-off του Ομάδα Αυτοκτονίας (2016), όπου είχε συστηθεί κινηματογραφικά η Χάρλεϊ Κουίν.
  • Η Margot Robbie πέρασε τρία χρόνια δουλεύοντας πάνω στην ταινία, και επέμεινε μέχρι η Warner Bros. να εγκρίνει ότι είναι έτοιμη προς παραγωγή.
  • Η Cathy Yan έγινε η πρώτη με καταγωγή από την Ασία που σκηνοθετεί ταινία με υπερήρωες.
  • Σε κάποιο σημείο, ο Πέγκουιν προορίζονταν να εμφανιστεί επί του σεναρίου, αλλά εντέλει κρατήθηκε για να μπει σε κάποια σόλο ταινία του Μπάτμαν.
  • Alexandra Daddario, Jodie Comer, Blake Lively και Vanessa Kirby εξέφρασαν ενδιαφέρον για κάποιον ρόλο στα αρχικά στάδια της παραγωγής.
  • Janelle Monae και Gugu Mbatha-Raw ήταν στις υποψήφιες για Μπλακ Κάναρι.
  • Οι Sofia Boutella, Margaret Qualley και Cristin Milioti ήταν στις υποψήφιες για τον ρόλο της Χάντρες.
  • Ο Sharlto Copley ήταν ο βασικός αντίπαλος του Ewan McGregor για τον Μπλακ Μασκ. Ο δε Sam Rockwell ήταν η αρχική επιλογή, αλλά τον απέρριψε.
  • Γυρίζονταν υπό τον τίτλο Fox Force Five. Αυτό ήταν το όνομα της μυθοπλαστικού τηλεοπτικού σόου που βγήκε μονάχα ο πιλότος του στο Pulp Fiction (1994).
  • Στο κόμικ Birds of Prey, ούτε η Χάρλεϊ Κουίν, ούτε η Κασάντρα Κέιν ήταν μέλη της ομάδας.
  • Η Kristen Stewart προορίζονταν από το στούντιο να εμφανιστεί ως Batgirl, μέχρι που ο χαρακτήρας κόπηκε από το σενάριο.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Πριν κυκλοφορήσει η ταινία, είχε ήδη βγάλει τέσσερα σινγκλ: Diamonds ( Megan Thee Stallion και Normani), Joke’s on You (Charlotte Lawrence), Boss Bitch (Doja Cat) και Sway with Me ( Saweetie και Galxara).

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σπύρος Δούκας 

Έκδοση Κειμένου: 6/2/2020

Η πρώτη R-rated ταινία αυτού του κινηματογραφικού σύμπαντος βρίσκει τη Χάρλεϊ ακριβώς μετά τον χωρισμό της με τον Τζόκερ, που μέχρι πρότινος λειτουργούσε σαν προστάτης της. Αναγκαστικά πλέον θα βρεθεί αντιμέτωπη με όλους τους εχθρούς που η ίδια δημιούργησε, και θα κληθεί να «ενηλικιωθεί» για να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Είναι, θα λέγαμε, οφθαλμοφανές ότι η Χάρλεϊ Κουίν έχει αναλάβει τον ρόλο του Deadpool για την DC. Κι όμως, ο Deadpool έχει μια αίσθηση κλασικού καλοστημένου ήρωα, που με μια παραδοσιακή υπόσταση και διατηρώντας ένα επίπεδο ηθικής αποφασίζει να αποδώσει δικαιοσύνη. Ως χαρακτήρας, έχει τον ρόλο του διασκεδαστή, που παίρνει το κοινό από το χέρι και σπάει πλάκα, τέταρτους τοίχους και πολύ κόσμο στο ξύλο. Η Χάρλεϊ Κουίν, από την άλλη, ενώ στην πράξη κάνει περίπου τα ίδια, στη δομή της είναι απλά θεότρελη. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ίχνος λογικής μέσα της, το γέλιο βγαίνει πιο αβίαστα και οι κωμικές καταστάσεις προκύπτουν αυθόρμητα από την περιπέτεια, με μια απροσποίητη φυσικότητα. Και ενώ το έργο δεν δίνει επ’ ουδενί την αίσθηση ότι είναι κάτι αξιόλογο, υπάρχει μια αξιοσημείωτη τιμιότητα ως προς τις προθέσεις του. Είναι αγνό, απενοχοποιημένο fun, που δεν ενδιαφέρεται να τηρήσει καν τα προσχήματα, αλλά οι σεναριακές του αδυναμίες μοιάζουν να γυρίζουν προς όφελός του υπό τη σκιά μιας πρωταγωνίστριας τόσο αλλοπρόσαλλης, όσο και διασκεδαστικής.

Η «Χειραφέτηση» του τίτλου αναφέρεται σαφώς στο #MeToo κίνημα, το κεντρικό θεματικό στοιχείο του στόρι. Κι αυτό όμως αποδομείται έξυπνα, από τη στιγμή που η Χάρλεϊ είναι τόσο ανώριμη και ασυνεπής ηθικά, ώστε να αποτρέπει κάθε ενδεχόμενο ταύτισης. Επί της ουσίας, πρόκειται για καθαρή αντι-ηρωίδα. Η επιτηδευμένη, ψευδοφεμινιστική σκοπιά στο σεναριακό ύφος, που θέλει τις αθώες γυναίκες να βρίσκονται υπό τον ζυγό των αδίστακτων ανδρών, έρχεται σε αντίθεση με την κραυγαλέα έλλειψη ενσυναίσθησης και στοιχειώδους συναισθηματικής ωριμότητας μεταξύ των γυναικείων χαρακτήρων.

Θα ήταν καλύτερο όλο αυτό αν στη σκηνοθεσία είχαμε δημιουργό με πιο έντονο προσωπικό στίγμα, αντί της γενικευμένης βιντεοκλίπ αισθητικής προσέγγισης που ακολούθησε η Kathy Yan. Μοιάζει σαν ένα καλτ έργο που μεταμφιέστηκε σε μπλοκμπάστερ. Πάντως στο πρόσωπο της ικανότατης Margot Robbie, η Χάρλεϊ Κουίν γίνεται μια ιδιαίτερα γοητευτική καρικατούρα, ενώ το συνολικό αποτέλεσμα είναι απολαυστικό.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

23 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.