Στην καρδιά της μαροκινής ερήμου, ένα μικρό βοσκόπουλο σημαδεύει παίζοντας με μια κυνηγετική καραμπίνα ένα τουριστικό πούλμαν, πετυχαίνοντας τη Σούζαν, μια αμερικανίδα εκδρομέα στον λαιμό, προκαλώντας της ακατάσχετη αιμορραγία. Για τον άντρα της, τον μπερδεμένο με τα όσα συμβαίνουν Ρίτσαρντ, είναι η αρχή μιας οδύσσειας προκειμένου να βρει μέσα στην ερημιά γιατρό που θα τη βοηθήσει. Την ίδια στιγμή πίσω στο σπίτι του ζευγαριού στο Σαν Ντιέγκο, η γκουβερνάντα Αμέλια, δίχως να έχει άλλη λύση, αναλαμβάνει το ρίσκο να πάρει μαζί της στο Μεξικό τα δύο τους ανήλικα παιδιά, ώστε να μπορέσει να παραστεί στον γάμο του γιου της, παρακούοντας τις εντολές των εργοδοτών της. Όπως εντολές, κοινωνικού χαρακτήρα, αρνείται να ακολουθήσει η επαναστατημένη Τσιέκο, μια κωφάλαλη κοπέλα που μεγαλώνει μέσα στην παράνοια μιας μεγαλούπολης όπως το Τόκιο, γνωρίζοντας πως ο πατέρας της για άγνωστους προς εκείνη λόγους, καταζητείται από την αστυνομία.

Σκηνοθεσία:

Alejandro G. Inarritu

Κύριοι Ρόλοι:

Brad Pitt … Richard Jones

Cate Blanchett … Susan Jones

Adriana Barraza … Amelia Hernandez

Gael Garcia Bernal … Santiago

Rinko Kikuchi … Chieko Wataya

Koji Yakusho … Yasujiro Wataya

Mohamed Akhzam … Anwar

Peter Wight … Tom

Harriet Walter … Lilly

Elle Fanning … Debbie Jones

Nathan Gamble … Mike Jones

Monica Del Carmen … Lucia

Clifton Collins Jr. … συνοριοφύλακας

Michael Pena … αστυνόμος John

Emilio Echevarria … Emilio

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Guillermo Arriaga

Στόρι: Guillermo Arriaga, Alejandro G. Inarritu

Παραγωγή: Steve Golin, Alejandro G. Inarritu, Jon Kilik

Μουσική: Gustavo Santaolalla

Φωτογραφία: Rodrigo Prieto

Μοντάζ: Douglas Crise, Stephen Mirrione

Σκηνικά: Brigitte Broch

Κοστούμια: Gabriela Diaque, Miwako Kobayashi, Michael Wilkinson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Babel
  • Ελληνικός Τίτλος: Babel
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Βαβέλ [τηλεόραση]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ μουσικής. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, δεύτερο γυναικείο ρόλο (Adriana Barraza και Rinko Kikuchi), αυθεντικό σενάριο και μοντάζ.
  • Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα). Υποψήφιο για σκηνοθεσία, δεύτερο αντρικό ρόλο (Brad Pitt), δεύτερο γυναικείο ρόλο (Adriana Barraza και Rinko Kikuchi), σενάριο και μουσική.
  • Βραβείο Bafta μουσικής. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, μοντάζ και ήχο.
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο σκηνοθεσίας, μοντάζ και οικουμενικής επιτροπής.

Παραλειπόμενα

  • Ταινία ψηφιδωτό με την οποία ο Alejandro G. Inarritu έκλεισε την άτυπη τριλογία του θανάτου (Χαμένες Αγάπες και 21 Γραμμάρια).
  • Σε αρχικά στάδια του σεναρίου, η νεαρή κωφή Γιαπωνέζα ήταν μια μικρή Ισπανίδα που είχε πρόσφατα χάσει το φως της.
  • Ο Inarritu είχε ξεκινήσει τον σχεδιασμό με δύο μόνο τοποθεσίες κατά νου. Ο Guillermo Arriaga ήταν που πρόσθεσε το Μαρόκο και την Ιαπωνία.
  • Η 24χρονη Rinko Kikuchi είχε εξαρχής εντυπωσιάσει στην οντισιόν, αλλά δεν ήταν και στην πραγματικότητα κωφή. Αφού όμως πέρασαν εκατοντάδες άλλες κοπέλες από δοκιμή, ο σκηνοθέτης κατέληξε σε αυτήν, μια και το ταλέντο της τον είχε στοιχειώσει.
  • Στις σκηνές του περάσματος από το Μεξικό στις ΗΠΑ χρησιμοποιήθηκαν πραγματικοί μεξικανοί μετανάστες.
  • Η Adriana Barraza είχε την αρνητική εμπειρία από δύο μικρά εμφράγματα. Παρόλα αυτά, κουβαλάει για την ταινία την Elle Fanning μέσα στην καυτή έρημο, σε γυρίσματα που ολοκληρώθηκαν σε πέντε ημέρες.
  • Ο Brad Pitt προσπέρασε την πρόταση να παίξει στον Πληροφοριοδότη, επειδή ήθελε να συνεργαστεί με τον Inarritu.
  • Inarritu και Arriaga ήρθαν σε ρήξη με την ολοκλήρωση της ταινίας, με αιχμή την αναφορά στα κρέντιτ του σεναρίου, τόσο εδώ όσο και στο 21 Γραμμάρια. Αυτό οδήγησε στην απόφαση του σκηνοθέτη να απαγορεύσει από τον Arriaga να παραστεί στην πρεμιέρα των Κανών, μια απόφαση που δέχτηκε έντονη κριτική.
  • Πρώτη παραγωγή της Paramount Vantage, γνωστής ως τότε με το όνομα Paramount Classics.
  • Με μπάτζετ μόλις 25 εκατομμύρια δολάρια, η ταινία πέτυχε εισπράξεις των 135,3.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Μια εκδοχή του Bibo No Aozora του Ryuichi Sakamoto έμελλε να δώσει μία ακόμα ευκαιρία ανάδειξης της σύνθεσης του 1995. Με αυτό κλείνει η ταινία.

Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *