
Η Έμιλι Μπράντφορντ είναι παντρεμένη με τον επιχειρηματία Στίβεν Τέιλορ, παράλληλα όμως διατηρεί παράνομο δεσμό με τον καλλιτέχνη Ντέιβιντ Σόου. Ο Στίβεν γνωρίζει για τη σχέση τους. Ερευνώντας το παρελθόν του Ντέιβιντ και ανακαλύπτοντας κάποιες παλαιότερες απάτες του, προσεγγίζει τον νεαρό καλλιτέχνη, του φανερώνει ό,τι γνωρίζει για τη ζωή του και του προσφέρει 500.000 δολάρια για να δολοφονήσει την Έμιλι. Ο Ντέιβιντ δέχεται και βέβαια ο φόνος πρέπει να φανεί ως ατύχημα. Όμως, σύντομα τα πράγματα θα πάρουν απρόβλεπτη τροπή για όλους…
Σκηνοθεσία:
Andrew Davis
Κύριοι Ρόλοι:
Michael Douglas … Steven Taylor
Gwyneth Paltrow … Emily Bradford Taylor
Viggo Mortensen … David Shaw
David Suchet … ντετέκτιβ Mohamed Karaman
Sarita Choudhury … Raquel Martinez
Constance Towers … Sandra Bradford
Novella Nelson … πρέσβειρα Alice Wills
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Patrick Smith Kelly
Παραγωγή: Anne Kopelson, Arnold Kopelson, Peter Macgregor-Scott, Christopher Mankiewicz
Μουσική: James Newton Howard
Φωτογραφία: Dariusz Wolski
Μοντάζ: Dov Hoenig, Dennis Virkler
Σκηνικά: Philip Rosenberg
Κοστούμια: Ellen Mirojnick
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: A Perfect Murder
- Ελληνικός Τίτλος: Ένας Τέλειος Φόνος
Άμεσοι Σύνδεσμοι
Σεναριακή Πηγή
- Θεατρικό: Dial M for Murder του Frederick Knott.
Παραλειπόμενα
- Ελαφριά μόνο βασισμένο στο θεατρικό του 1952, αλλά και με πολλές αλλαγές σε σχέση με την ορίτζιναλ εκδοχή του Alfred Hitchcock, ειδικά στην πρόσθεση νέων χαρακτήρων. Ο Patrick Smith Kelly, που ανάλαβε τη διασκευή, υπογράφει το πρώτο από τα δύο μόνο σενάρια του.
- Η Elizabeth Hurley ήταν υποψήφια για την Έμιλι.
- Μέσα στην ίδια χρονιά, ο Viggo Mortensen εμφανίστηκε και σε ακόμα ένα ριμέικ από ταινία του Hitchcock, το Ψυχώ.
- Αρκετοί από τους πίνακες που βλέπουμε είναι έργα του Mortensen.
- Στο Blu-ray εμφανίστηκε και ένα εναλλακτικό φινάλε που είχε γυριστεί.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 13/11/2011
Το θεατρικό «Dial M for Murder» μάς είναι ευρύτερα γνωστό από την κινηματογραφική μεταφορά του Χίτσκοκ. Στην εδώ μοντέρνα εκδοχή του Άντριου Ντέιβις (με κάποιες αλλαγές), οι χαρακτήρες είναι πιο πεζοί και το χρήμα ο κινητήριος μοχλός. Ο Τέιλορ (Μάικλ Ντάγκλας) είναι περίπου ο Γκέκο του «Wall Street» και η ζήλια του ένα προκάλυμμα για να ξελασπώσει από χρηματιστηριακά προβλήματα. Ο καλλιτέχνης (Βίγκο Μόρτενσεν) είναι ο μποέμ που ευχαρίστως αλλάζει αν είναι να βολευτεί. Και η Έμιλι (Γκουίνεθ Πάλτροου) ξέρει τι θα πει επιβίωση. Αν το δεις ως απομυθοποίηση του ερωτικού στοιχείου στο πλαίσιο ενός θρίλερ, έχει το ενδιαφέρον του. Ενδιαφέρουσα είναι και η μεταφορά των κλασικών μοτίβων στη σύγχρονη πραγματικότητα, αν και το μυστήριο χάνει πολλά από αυτήν. Όπως και να το κάνεις, άλλο πράγμα ένας Χίτσκοκ, άλλο ένας Άντριου Ντέιβις που ακολουθεί κατά πολύ κανόνες τής μετά «Fatal Attraction» εποχής.
Βαθμολογία: