Ο Σαμιουέλ Πιερέ, ένας απλός νοσοκόμος, σώζει τον λάθος άνθρωπο, έναν γκάνγκστερ που οι μπράβοι του οδηγούνται σε απαγωγή της εγκύου γυναίκα του, ώστε να αφήσει ελεύθερο από το νοσοκομείο το αφεντικό τους. Πλέον, ο νοσοκόμος δίνει μια αγωνιώδη μάχη με τον χρόνο στους δρόμους του Παρισιού, έχοντας εμπόδιο τόσο τους κακοποιούς, όσο και την αστυνομία.

Σκηνοθεσία:

Fred Cavaye

Κύριοι Ρόλοι:

Gilles Lellouche … Samuel Pierret

Roschdy Zem … Hugo Sartet

Gerard Lanvin … αστυνόμος Patrick Werner

Elena Anaya … Nadia Pierret

Mireille Perrier … αστυνόμος Catherine Fabre

Claire Perot … αστυνόμος Anais Susini

Moussa Maaskri … αστυνομικός Vogel

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Fred Cavaye, Guillaume Lemans

Παραγωγή: Cyril Colbeau-Justin, Jean-Baptiste Dupont

Μουσική: Klaus Badelt

Φωτογραφία: Alain Duplantier

Μοντάζ: Benjamin Weill

Σκηνικά: Philippe Chiffre

Κοστούμια: Marie-Laure Lasson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: A Bout Portant
  • Ελληνικός Τίτλος: 3 Ώρες Διορία
  • Διεθνής Τίτλος: Point Blank

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Point Blank: Αντίστροφη Μέτρηση (2019)

Παραλειπόμενα

  • Έγινε ριμέικ στην Κορέα το 2014 (The Target), στις ΗΠΑ το 2019 από τον Joe Lynch (με τους Frank Grillo, Anthony Mackie και Marcia Gay Harden), αλλά και στην Ινδία πάλι το 2019.

Κριτικός: Βασίλης Καγιογλίδης

Έκδοση Κειμένου: 19/7/2011

Ο Ζακ (Gilles Lellouche), δόκιμος νοσοκόμος σε κρατικό νοσοκομείο, αναγκάζεται να ενορχηστρώσει την απόδραση ενός δολοφόνου (Roschdy Zem), για να κατορθώσει να σώσει τη ζωή της εγκύου γυναίκας του (Elena Anaya), που έχει πέσει θύμα απαγωγής. Χωρίς στήριγμα, χωρίς να ξέρει το γιατί, χωρίς άλλη επιλογή, τρέχει με αντίπαλο το χρόνο.

Ο Fred Cavaye επικαλείται ό,τι απαξίωνε στο φιλμ Όλα για Εκείνη -για το οποίο κάναμε ειδικό αφιέρωμα -, πετυχαίνει αυτό που αδυνατούσε να πράξει. Εμπλουτίζει με ακατάπαυστη αστυνομική δράση, ένα ως επί το πλείστον πιο αληθοφανές σενάριο, που στηρίζεται σε συγκρατημένες ανατροπές και συνεχή ένταση μπροστά από ένα σκοτεινό Παριζιάνικο φόντο, επιδιώκοντας κυρίως την ψυχαγωγία και την εμπορική καταξίωση. Χτίζει άψογα το χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα και δομεί μία ολόκληρη ιστορία πάνω στην άγνοιά του, αποκαλύπτοντας σταδιακά τα καυτά μυστικά που φέρνουν την κλιμάκωση, την ένταση και αρκετές εναλλαγές. Μία ιστορία που περιλαμβάνει αναρίθμητα κυνηγητά, απαγωγές και δολοφονίες, μέχρι αστυνομικές δολοπλοκίες και σκοτεινά παιχνίδια.

Η αδυναμία του Cavaye εντοπίζεται κυρίως στο συναισθηματικό υπόβαθρο, το οποίο παρά την γενική επίκλησή του, δεν αναδεικνύεται στην πλήρη του μορφή, δεν αναδιαμορφώνεται για να επεξηγήσει τα ψιλά σημεία των αντιδράσεων των τριών αντρών. Όσον αφορά τη γυναικεία ψυχοσύνθεση, εκεί θαρρείς ότι υπάρχει μία πιο περίεργη κατάσταση, ένας διαρκής υπαινιγμός, μονίμως αποτυπωμένος στα βλέμματα των γυναικών (ιδίως των Αστυνομικών) όταν αυτά διασταυρώνονται, υπαινιγμός ο οποίος χωρίς τον απαραίτητο «σημειολογικό υποτιτλισμό» φαντάζει παρεξηγήσιμος. Δίχως, όμως, την αφηγηματική δυνατότητα ενός πολυπράγμονα δημιουργού και την αξιόλογη παρουσία σημαντικών ονομάτων του είδους στους πρώτους ρόλους, η ταινία δε θα κατάφερνε να κρύψει τις ελάχιστες αδυναμίες της -που εδώ που τα λέμε μικρή σημασία έχουν και λίγοι θα τις προσέξουν- και φυσικά δε θα πετύχαινε.

Ο Γάλλος σκηνοθέτης και σεναριογράφος βρίσκεται αναμφίβολα στο στοιχείο του και πάει ένα βήμα μπροστά. Εντοπίζει με ακρίβεια το στόχο του ψυχαγωγικού σινεμά και τον πετάει στο πιάτο τον Αμερικανών. Αν αποστολή του ήταν να κάνει μία ταινία με γρήγορο ρυθμό, ικανή να κονταροχτυπηθεί με το Χόλυγουντ, τότε το πέτυχε. Το 3 Ώρες Διορία, δεν είναι στοχαστικό φιλμ, αλλά μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες δράσης της χρονιάς, με αποκωδικοποιήσιμους γρίφους, ευέλικτη μέσα στην πολυπλοκότητά της, που οπτικοποιεί αυτό που λέμε «παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι» και η οποία εκτός από το γεγονός ότι θα λατρευτεί από τους φαν του είδους, φαντάζει και σιγουράκι για ένα αμερικάνικο ριμέικ.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

16 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *