Το cult αφιέρωμα 70s Greek Erotica έρχεται στις 6 Απριλίου στο cinobo.com, προκαλεί και σκανδαλίζει.

τσόντα, η [tsónda]: 1α. μικρό κομμάτι από ύφασμα που το ράβουν μαζί με άλλο όμοιο για να το συμπληρώσουν: Έβαλε μια ~ στη φούστα για να τη μακρύνει. β. συμπληρωματικό χρηματικό ποσό: Έχω κάτι ψιλά, βάλε κι εσύ μια ~ να πάμε σινεμά. 2α. σκηνές πορνογραφικής ταινίας, που προβάλλονται τελείως ασύνδετα ανάμεσα σε σκηνές άλλης ταινίας, σε λαϊκούς κινηματογράφους. β. πορνογραφική ταινία.

Στα 70s, μια εποχή που η πορνογραφία ήταν παράνομη και όχι διαθέσιμη σε όλους με ένα κλικ στον υπολογιστή, μια εποχή στην οποία η θέαση δύο γυμνών κορμιών να ερωτοτροπούν μπορούσε να γίνει μόνο στη μεγάλη οθόνη, η Greek Erotica αποτέλεσε ένα ολόκληρο κομμάτι της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής με διεθνή απήχηση και κερδοφορία, με ελληνικά κινηματογραφικά studio αποκλειστικά προσανατολισμένα σε τέτοιες παραγωγές, με ηθοποιούς που εξελίχθηκαν σε stars του είδους και με σινεμά που έπαιζαν αποκλειστικά ερωτικές ταινίες. Κι ενώ σε όλες αυτές τις ταινίες το γυμνό είναι, με τα σημερινά δεδομένα, σχεδόν… αθώο, οι δαιμόνιοι αιθουσάρχες και προβολατζήδες της εποχής φρόντιζαν να εμπλουτίζουν το θέαμα με ένθετες σκηνές πιο σκληρού πορνό, τις λεγόμενες «τσόντες».

Το Cinobo, πάντα αφιερωμένο και στο ελληνικό σινεμά, αυτό το μήνα παρουσιάζει ένα αφιέρωμα με 11 ταινίες που αποτελούν ένα μοναδικό μνημείο αισθητικής της εποχής τους και ανοίγουν μια ολόκληρη συζήτηση για το τι αποτελεί ερωτισμό στον κινηματογράφο. Με σενάρια που λειτουργούν τις περισσότερες φορές ως πρόσχημα για να βγάλουν οι ήρωες τα ρούχα τους, με αξιοποίηση των τουριστικών ατραξιόν της χώρας μας για την προσέλκυση του διεθνούς κοινού, με αισθαντικά και αιθέρια soundtracks και μια ατμόσφαιρα ράθυμης αφέλειας που σήμερα βαφτίζεται ως vintage, η 70s Greek Erotica προ(σ)καλεί το θεατή σε ένα αλλιώτικο ταξίδι στον χρόνο, γεμάτο πόθο και πάθος, έξαψη και αισθησιασμό, λαγνεία και γυμνή σάρκα.

  • Ακολουθούν αναλυτικές πληροφορίες για τις ταινίες:

Το Κορίτσι και το Άλογο (1973)

Βαγγέλης Σερντάρης

Η ταινία-ορόσημο για τη greek erotica είναι κάτι περισσότερο από μια παράθεση soft porn σκηνών με φόντο το ελληνικό καλοκαίρι, συνοδευόμενων μεταξύ άλλων από τραγούδια που ερμηνεύει η Ελπίδα!

Διαμάντια στο Γυμνό σου Σώμα (1972)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Από τα «διαμάντια» ενός από τους βασικούς σκηνοθέτες του greek erotica, με γνωστούς πρωταγωνιστές και την προσθήκη πλοκής αστυνομικού μυστηρίου ως γαρνιτούρα γύρω από τις ερωτικές σκηνές.

Πιο Θερμή από τον Ήλιο (1972)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Το θερμόμετρο και το καλτόμετρο χτυπούν κόκκινο με την Άννα Φόνσου ως πλούσια παραμελημένη σύζυγο που αναζητά απολαύσεις στους ανθρώπους του λιμανιού, και τον Γιάννη Πουλόπουλο να τη συνοδεύει τραγουδώντας on camera με την κιθάρα του.

Ένα Ελεύθερο Κορίτσι (1973)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Οι θρυλικοί Πελόμα Μποκιού με τον Βλάσση Μπονάτσο δίνουν την απαραίτητη ψυχεδελική διάσταση σε ένα ακόμη ερωτικό τρίγωνο από τον έμπειρο πρωτεργάτη του είδους Όμηρο Ευστρατιάδη.

Το Κορίτσι Βόμβα (Το Κορίτσι με τα Γαλανά Μάτια) (1976)

Νίκος Μαστοράκης

Η Μαρία Αλιφέρη μαγνητίζει με το βλέμμα σε μια ταινία που συνδυάζει ερωτισμό, τηλεπαθητικές δυνάμεις και… ψυχροπολεμικό θρίλερ κι έκανε διεθνή επιτυχία σε VHS με τίτλο Death Has Blue Eyes.

Ερωτικός Παροξυσμός (1973)

Ηλίας Μυλωνάκος

Το φιλμ νουάρ συναντά το βουκολικό δράμα στην παραδομένη στην έξαψη του πάθους ελληνική επαρχία. Σε μικρό ρόλο έκπληξη, η cult μορφή του Απόστολου Σουγκλάκου.

Αδιέξοδος (Ερωτομανείς) (1971)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Και δράμα εθισμού, και απαγορευμένος έρωτας, και Ούντο Κίερ με φόντο το Αιγαίο. Ο Όμηρος Ευστρατιάδης σκηνοθετεί τον θρυλικό Ούντο Κίερ και τη Μπέτυ Αρβανίτη σε μια ερωτική περιπέτεια-δηλητήριο.

Η Πρόκληση (1971)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Τους δύο εραστές χωρίζουν τάξεις, χρήματα και ολόκληρες κοσμοθεωρίες. Όμως κάποιες φορές τίποτα δεν είναι αρκετό για να σβήσει ένα μεγάλο πάθος. Έλενα Ναθαναήλ και Ανδρέας Μπάρκουλης σε ένα ερωτικό έπος.

Άγουρη Σάρκα (1974)

Παναγιώτης Κωνσταντίνου

Λαγνεία και αρχαιοκαπηλία. Μια διεθνής εγκληματική σπείρα βρίσκει τον δάσκαλό της στο ελληνικό πέλαγος, τα εγκλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο κι η εγγονή ενός φτωχού ψαρά είναι το κλειδί της υπόθεσης.

Το Κορίτσι του Ναύτη (1970)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Με κυρίαρχη τη σαρωτική παρουσία της Γκιζέλα Ντάλι, το ασπρόμαυρο φιλμ έχει ναυαγούς, Αιγαίο και ασφυκτική πίεση κλειστής κοινωνίας που δεν ανέχεται έρωτες και πάθη. Οι 40.000 θεατές που το είδαν εκείνη τη χρονιά στο σινεμά, δεν είχαν τέτοιους ενδοιασμούς.

Η Ιδιωτική μου Ζωή (1971)

Όμηρος Ευστρατιάδης

Ριμέικ της ταινίας του Ερρίκου Ανδρέου, Κατηγορώ το Κορμί μου, με τους Ανδρέα Μπάρκουλη, Άννα Φόνσου και Άλκη Γιαννακά σε μια αστυνομική ιστορία ερωτικού μυστηρίου, που οφείλει πολλά στη μουσική του Μάνου Λοΐζου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ...

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.