X-Men
- X-Men
- X-Men 1.5
- 2000
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δράσης, Επιστημονικής Φαντασίας, Έπος, Περιπέτεια, Υπερήρωες
- 13 Οκτωβρίου 2000
Στο κοντινό μέλλον, η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους έχει οδηγήσει στην εμφάνιση μεταλλαγμένων ανθρώπων, οι οποίοι κατέχουν ξεχωριστές ο καθένας τους δυνάμεις. Μονάχα που ο φόβος της ανθρωπότητας για το νέο είδος έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό ρατσιστικό κλίμα. Ο ρατσισμός αυτός είναι που θα οδηγήσει και στη σύγκρουση μεταξύ των μεταλλαγμένων. Συγκεκριμένα, μεταξύ του καθηγητή Ξαβιέ που θέλει να πείσει με ειρηνικό τρόπο τους ανθρώπους ότι οι μεταλλαγμένοι δεν αποτελούν κίνδυνο, και του Μαγκνέτο που με τη βοήθεια μιας μηχανής θέλει να επιταχύνει τη διαδικασία μετάλλαξης σε όλους τους ανθρώπους. Στη σύγκρουση αυτή ιδιαίτερο ρόλο θα παίξουν ο Λόγκαν, ένας μεταλλαγμένος χωρίς παρελθόν, κι ένα νεαρό κορίτσι, η Ρογκ. Οι τελευταίοι, στην προσπάθεια αναζήτησης ταυτότητας, θα βρεθούν ανάμεσα στο επίκεντρο των Ξαβιέ και Μαγκνέτο.
Σκηνοθεσία:
Bryan Singer
Κύριοι Ρόλοι:
Hugh Jackman … Logan/Wolverine
Patrick Stewart … καθηγητής Charles Xavier
Ian McKellen … Eric Lehnsherr/Magneto
Famke Janssen … Δρ Jean Grey
Halle Berry … Ororo Munroe/Storm
James Marsden … Scott Summers/Cyclops
Rebecca Romijn … Raven Darkholme/Mystique
Bruce Davison … γερουσιαστής Robert Kelly
Anna Paquin … Marie D’Ancanto/Rogue
Ray Park … Mortimer Toynbee/Toad
Tyler Mane … Victor Creed/Sabretooth
Shawn Ashmore … Bobby Drake/Ice Man
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: David Hayter
Στόρι: Tom DeSanto, Bryan Singer
Παραγωγή: Lauren Shuler Donner, Ralph Winter
Μουσική: Michael Kamen
Φωτογραφία: Newton Thomas Sigel
Μοντάζ: Steven Rosenblum, Kevin Stitt, John Wright
Σκηνικά: John Myhre
Κοστούμια: Louise Mingenbach
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: X-Men
- Ελληνικός Τίτλος: X-Men
- Εναλλακτικός Τίτλος: X-Men 1.5 [Home Cinema]
Άμεσοι Σύνδεσμοι
Σεναριακή Πηγή
- Σειρά κόμικς (χαρακτήρες): X-Men των Jack Kirby, Stan Lee.
Παραλειπόμενα
- Ο σχεδιασμός για μια ταινία με τους X-Men ξεκίνησε το 1984 από την Orion Pictures, που βρέθηκε σε συζητήσεις τόσο με τον James Cameron όσο και με την Kathryn Bigelow για να το αναλάβουν. Ο Bob Hoskins ήταν τότε επικρατέστερος για Γούλβεριν. Το 1994, όμως, τα δικαιώματα αγοράστηκαν από την 20th Century Fox, που άμεσα άρχισε να δοκιμάζει σενάρια. Το 1996 ήρθε στο προσκήνιο ο Bryan Singer. Πριν αναλάβει οριστικά, υποψήφιοι ήταν ο Brett Ratner, ο Robert Rodriguez και ο Paul W. S. Anderson.
- Από το σενάριο κόπηκαν οι χαρακτήρες των Beast και Nightcrawler, για λόγους χαμηλώματος του μπάτζετ.
- Ο Russell Crowe ήταν η πρώτη επιλογή για Γούλβεριν. Αλλά παρότι απέρριψε τον ρόλο, πρότεινε τον φίλο του, τον άγνωστο ακόμα Hugh Jackman. Άλλοι που ήταν στα υπόψιν ήταν οι: Keanu Reeves, Gary Sinise, Mel Gibson, Aaron Eckhart, Jean-Claude Van Damme, Viggo Mortensen και Edward Norton.
- Ο Jim Caviezel ήταν αρχικά ο Σάικλοπς.
- Angela Bassett, Janet Jackson και Mariah Carey ήταν πιθανές Στορμ.
- Drew Barrymore, Sarah Michelle Gellar, Jennifer Love Hewitt, Katie Holmes, Christina Ricci, Alicia Silverstone και Katharine Isabelle μονομάχησαν για τον ρόλο της Ρογκ, τον οποίο απέρριψε η Natalie Portman.
- Για αυτόν της Γκρέι: Selma Blair, Renee O’Connor, Peta Wilson, Helen Hunt, Lucy Lawless και Maria Bello.
- Πριν προσληφθεί ο Ian McKellen, για τον ρόλο του Μαγκνέτο υποψήφιοι ήταν οι: David Hemblen, Christopher Lee και Terence Stamp.
- Ο Patrick Stewart ήταν η πρώτη επιλογή του σκηνοθέτη για αυτόν του Ξαβιέ.
- Τα 296,3 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις (έναντι κόστους των 75) έχτισαν ένα franchise με πολλές συνέχειες, ενώ καθιέρωσαν τους ήρωες της Marvel στο κινηματογραφικό στερέωμα.
- Η ειδική έκδοση στο DVD, με τίτλο X-Men 1.5, δίνει στον θεατή τη δυνατότητα να προσθέσει στην ταινία κομμένες σκηνές, ανεβάζοντας τη διάρκεια στα 111 λεπτά.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 22/2/2001
Είναι φανερό ότι ο Μπράιαν Σίνγκερ, παίρνοντας στα χέρια του τη διασκευή ενός ακόμα κόμικ της Marvel, δεν σκέφτηκε όπως οι προκάτοχοι του. Η παραδοσιακή καταιγιστική δράση έχει δώσει το μέρος της στην ανάπτυξη του θέματος και των χαρακτήρων, ενώ η ηρωική διάσταση έχει αντικατασταθεί με τη φιλοσόφηση και τον παραλληλισμό καταστάσεων. Οι Ξαβιέ-Μαγκνέτο δεν είναι οι παραδοσιακοί καλός-κακός, όντας αντιμέτωποι της ίδιας ρατσιστικής αντιμετώπισης, αλλά δύο διαφορετικές μορφές αγώνα για αναγνώριση δικαιωμάτων (Μάρτιν Λούθερ Κινγκ-Μάλκολμ Χ). Πέρα από αυτό, το ανθρώπινο γένος είναι που φαντάζει πραγματικά άδικο και υποκινημένο από δόλιους ηγέτες, ενώ ακόμα και το κίνητρο της εκδίκησης του «κακού» Μαγκνέτο είναι γεννημένο-δικαιολογημένο από την ιστορία του. Κάποιοι βρήκαν αντισημιτική την αναφορά στην εβραϊκή ταυτότητα του Μαγκνέτο , αλλά μάλλον αγνοούν πως τη δεκαετία του 1960, όπου και γεννήθηκε το κόμικ, εκτός από τους έγχρωμους, οι Εβραίοι ήταν επίσης στο στόχαστρο του ρατσιστικού παροξυσμού. Γενικά είναι μια ώριμη δουλειά, με ουσιαστική χρήση των ειδικών εφέ, που σέβεται όλες τις ηλικίες θεατών και ξεχωρίζει του υπερηρωικού σωρού.
Βαθμολογία: