
Ο Πατέρας του Στρατιώτη
- Tirailleurs
- Father & Soldier
- 2022
- Γαλλία
- Γαλλικά, Πουλάαρ
- Δραματική, Εποχής, Περιπέτεια, Πολεμική, Πολεμικό Δράμα
1917. Γαλλική αποικία Σενεγάλης. Ο Μπακαρί κατατάσσεται στον στρατό μετά την υποχρεωτική στράτευση του 17χρονου γιου του, Τιερνό, για να μείνει δίπλα του. Μαζί, πατέρας και γιος πρέπει να πολεμήσουν στον Α’ ΠΠ στο μέτωπο της Γαλλίας, μια χώρα που δεν γνωρίζουν καν, αλλά ο Τιερνό είναι έτοιμος να δώσει τη ζωή του για αυτή. Κι έτσι ο Μπακαρί ξεκινά έναν αγώνα ως την κόλαση για να σώσει τον γιο του.
Σκηνοθεσία:
Mathieu Vadepied
Κύριοι Ρόλοι:
Omar Sy … Bakary Diallo
Alassane Diong … Thierno Diallo
Jonas Bloquet … υπολοχαγός Chambreau
Alassane Sy … Birama
Bamar Kane … Salif
Francois Chattot … στρατηγός Chambreau
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Olivier Demangel, Mathieu Vadepied
Παραγωγή: Bruno Nahon, Omar Sy
Μουσική: Alexandre Desplat
Φωτογραφία: Luis Armando Arteaga
Μοντάζ: Xavier Sirven
Σκηνικά: Katia Wyszkop
Κοστούμια: Pierre-Jean Larroque
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Tirailleurs
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Πατέρας του Στρατιώτη
- Διεθνής Τίτλος: Father & Soldier
Κύριες Διακρίσεις
- Συμμετοχή στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του φεστιβάλ Κανών.
Παραλειπόμενα
- Mathieu Vadepied και Omar Sy γνωρίζονταν ήδη από το 2011 και τους Άθικτους, όπου ο πρώτος ήταν διευθυντής φωτογραφίας. Κι ενώ είχαν συμφωνήσει να κάνουν την ταινία, τα χρόνια πέρασαν και ο Omar Sy αναγκάστηκε να ερμηνεύσει τον πατέρα και όχι τον γιο όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένο.
- Για τον Vadepied αυτό ήταν ένα σχέδιο που ως ιδέα είχε γεννηθεί από το 1998. Ο θάνατος ενός σενεγαλέζου μαχητή του Α’ ΠΠ τον είχε συγκινήσει, και τον είχε κάνει να σκεφτεί ότι τα οστά του αγνώστου στρατιώτη στην Αψίδα του Θριάμβου θα μπορούσαν να ήταν ενός Αφρικανού.
- Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στη Γαλλία για να ολοκληρωθούν στη Σενεγάλη.
- Στη Γαλλία έκοψε 1.171.644 εισιτήρια, αλλά τα κέρδη δεν ήταν αρκετά για να αποσβέσουν το κόστος του (14 εκ. δολάρια).
- Κατά την ημέρα της πρεμιέρας στις γαλλικές αίθουσες, μια συλλογικότητα κατήγγειλε ότι τέσσερις κομπάρσοι της ταινίας (από το Μάλι και την Ακτή Ελεφαντοστού), υποχρεώθηκαν από τις αρχές να εγκαταλείψουν τη χώρα. Όπως ανακοινώθηκε και από τις ίδιες τις αρχές, η συμμετοχή τους στην ταινία δεν εκλήφθηκε για αυτούς ως στοιχείο αίσιας προσαρμογής στη Γαλλία.