Νοέμβριος, 1984. Όταν ένα καινούριο, τεχνολογικά ανώτερο σοβιετικό υποβρύχιο εξοπλισμένο με πυρηνικό εξοπλισμό, με το όνομα «Κόκκινος Οκτώβρης», ταξιδεύει προς τις αμερικανικές ακτές με πλοίαρχο τον Μάρκο Ράμιους, σημαίνει συναγερμός αφού η αμερικανική κυβέρνηση πιστεύει ότι ο Ράμιους σχεδιάζει επίθεση. Ένα στέλεχος της ΣΙΑ, όμως, ο πράκτορας Τζακ Ράιαν, έχει διαφορετική γνώμη: πιστεύει ότι ο Ράμιους σχεδιάζει να αποτρέψει τον πόλεμο, αλλά έχει ελάχιστες ώρες στη διάθεσή του για να τον βρει και να το αποδείξει, γιατί οι ρωσικές στρατιωτικές δυνάμεις από θάλασσα κι αέρα κυνηγούν επίσης τον πλοίαρχο.

Σκηνοθεσία:

John McTiernan

Κύριοι Ρόλοι:

Sean Connery … πλοίαρχος Marko Aleksandrovich Ramius

Alec Baldwin … πράκτορας Jack Ryan

Scott Glenn … πλωτάρχης Bart Mancuso

Sam Neill … υποπλοίαρχος Vasily Borodin

James Earl Jones … αντιναύαρχος James ‘Jim’ Greer

Jeffrey Jones … Skip Tyler

Joss Ackland … πρέσβης Andrei Lysenko

Richard Jordan … Δρ Jeffrey Pelt

Tim Curry … Δρ Yevgeniy Petrov

Peter Firth … πλωτάρχης Ivan Putin

Ronald Guttman … πλωτάρχης Melekhin

Stellan Skarsgard … υποπλοίαρχος Viktor Tupolev

Fred Dalton Thompson … υποναύαρχος Joshua Painter

Courtney B. Vance … Ronald Jones

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Larry Ferguson, Donald E. Stewart

Παραγωγή: Mace Neufeld

Μουσική: Basil Poledouris

Φωτογραφία: Jan de Bont

Μοντάζ: Dennis Virkler, John Wright

Σκηνικά: Terence Marsh

Κοστούμια: James W. Tyson

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Hunt for Red October

Ελληνικός Τίτλος: Το Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Παιχνίδια Ολέθρου (1992)

Άμεσος Κίνδυνος (1994)

Απόλυτος Κίνδυνος (2002)

Τζακ Ράιαν: Πρώτη Αποστολή (2014)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: The Hunt for Red October του Tom Clancy.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ ηχητικών εφέ. Υποψήφιο για μοντάζ και ήχο.
  • Υποψήφιο για Bafta πρώτου αντρικού ρόλου (Sean Connery), σκηνικών και ήχου.

Παραλειπόμενα

  • Πρώτο από τη σειρά ταινιών με ήρωα τον πράκτορα Τζακ Ράϊαν, όπου έπειτα θα ερμηνεύσουν οι: Harrison Ford, Ben Affleck, Chris Pine, και στην τηλεοπτική του εκδοχή ο John Krasinski.
  • Παρότι το βιβλίο του 1984 ήταν μπεστ-σέλερ, κανέναν στούντιο δεν ήθελε να το κάνει ταινία λόγω του περιεχομένου του. Μέχρι που ο παραγωγός Mace Neufeld κατάφερε την Paramount Pictures να το διαβάσει και να εγκρίνει την ταινία.
  • Ο Klaus Maria Brandauer είχε προσληφθεί για τον ρόλο του Ράμιους, αλλά λίγο πριν την έναρξη γυρισμάτων, έσπασε το πόδι του. Οι παραγωγοί τότε έδωσαν το κείμενο στον Sean Connery (τον οποίο και είχε προτείνει ο Brandauer), ο οποίος κι αρνήθηκε αρχικά αφού του φάνηκε μη πειστικό ότι η Σοβιετική Ένωση διεκδικούσε ακόμα παντοδυναμία στις θάλασσες. Δεν είχε δει όμως την πρώτη σελίδα, που εξηγούσε ότι τα γεγονότα συμβαίνουν πριν έρθει ο Γκορμπατσόφ στην εξουσία, άρα όλα ήταν στη σφαίρα της λογικής.
  • Ο σκηνοθέτης John Milius διόρθωσε κάποια σημεία του σεναρίου, γράφοντας κάποιους λόγους του Connery, και όλους τους διαλόγους στα ρωσικά.
  • Ο Alec Baldwin ανέλαβε τον ρόλο του Ράιαν όταν τον απέρριψε ο Harrison Ford. Όμως, ο τελευταίος έμελλε να τον συνεχίσει στις επόμενες περιπέτειες του. Ο δε Kevin Costner τον απέρριψε επίσης, αλλά για καλό σκοπό, μια και ήθελε να κάνει το Χορεύοντας με τους Λύκους.
  • Η ταινία συνάντησε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Με μπάτζετ 30 εκατομμύρια δολάρια, έβγαλε από τα ταμεία 200,5.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 19/5/2018

Μια ταινία βγαλμένη στο μεταίχμιο της διάλυσης του ανατολικού μπλοκ, κάτι σαν χέρι συμπαράστασης εκ μέρους των Αμερικανών στον ρωσικό λαό που αποτίνασσε τον ζυγό. Θα μπορούσε κάποιος να μιλήσει για αθέμιτη πολιτική, αλλά όπως το πηγαίνει το σενάριο δεν θα σας θυμίσει την παραδοσιακή προπαγάνδα. Η ουσία είναι πως ο Τζον ΜακΤίρναν πετυχαίνει μια περίτεχνη δουλειά κλειστοφοβικού θρίλερ, όπου η φωτογραφία, το μοντάζ, ο ήχος και το σκηνικό χτίζουν μια ολοκληρωμένα καλοστημένη σύνθεση. Προσθέστε και την παρουσία του Σον Κόνερι σε έναν ρόλο που του ταιριάζει απόλυτα, και ενώ το σενάριο δεν έχει τόσα να παρουσιάσει, όσα υπάρχουν γίνονται εκμεταλλεύσιμα στο έπακρο. Πιο πολύ όμως δουλεύει το ψυχολογικό κομμάτι, παρά αυτό της κατασκοπικής δράσης, αφού εκεί απαιτούνται από τον θεατή να συγκρατεί πολλές πληροφορίες, οι οποίες βέβαια στο φινάλε δεν του χρειάζονται κιόλας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.