Ο Ματ Κινγκ είναι ένας αδιάφορος σύζυγος και πατέρας δύο κοριτσιών, που αναγκάζεται να επανεξετάσει το παρελθόν και να δει το μέλλον με διαφορετική ματιά όταν συμβαίνει στη σύζυγο του ένα ατύχημα με σκάφος. Το γεγονός αυτό οδηγεί στη δημιουργία μιας εγκάρδιας σχέσης του Ματ με τις κόρες του, ενώ ταυτόχρονα παλεύει με την απόφαση να πουλήσει μια ακίνητη περιουσία της οικογένειας.
Σκηνοθεσία:
Alexander Payne
Κύριοι Ρόλοι:
George Clooney … Matthew ‘Matt’ King
Shailene Woodley … Alexandra ‘Alex’ King
Amara Miller … Scottie King
Nick Krause … Sid
Beau Bridges … ξάδελφος Hugh
Judy Greer … Julie Speer
Matthew Lillard … Brian Speer
Robert Forster … Scott Thorson
Mary Birdsong … Kai Mitchell
Rob Huebel … Mark Mitchell
Michael Ontkean … ξάδελφος Milo
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash
Παραγωγή: Jim Burke, Alexander Payne, Jim Taylor
Μουσική: Jeff Peterson
Φωτογραφία: Φαίδων Παπαμιχαήλ
Μοντάζ: Kevin Tent
Σκηνικά: Jane Ann Stewart
Κοστούμια: Wendy Chuck
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Descendants
- Ελληνικός Τίτλος: Οι Απόγονοι
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: The Descendants της Kaui Hart Hemmings.
Κύριες Διακρίσεις
- Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτο αντρικό ρόλο (George Clooney) και μοντάζ.
- Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα) και πρώτου αντρικού ρόλου (George Clooney) στην ίδια κατηγορία. Υποψήφιο για σκηνοθεσία, δεύτερο γυναικείο ρόλο (Shailene Woodley) και σενάριο.
- Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας, πρώτου αντρικού ρόλου (George Clooney) και σεναρίου.
Παραλειπόμενα
- Επιστροφή του Alexander Payne στη μεγάλη οθόνη μετά το 2004.
- Ο Payne είχε αρνηθεί στον George Clooney τον ρόλο του Τζακ στο Πλαγίως, επειδή αναζητούσε έναν μη τόσο διάσημο ηθοποιό.
- Για τον Ματ, στα υπόψιν ήταν και οι Robin Williams, Tom Hanks, Steve Martin, Richard Gere, Dennis Quaid και Jeff Daniels.
- Ο Miles Teller ήταν από τους τελικούς επιλαχόντες για τον ρόλο του Σιντ.
- Η Amanda Seyfried και η Kristen Stewart είχαν δοκιμαστεί για την Άλεξ.
- Στο βιβλίο είναι χαρακτηριστική η ύπαρξη ενός φίκου της Βεγγάλης έξω από το σπίτι του Ματ. Επειδή φυσικά δεν έτυχε να υπάρχει, οι παραγωγοί μεταφύτευσαν έναν στο σκηνικό στη Χαβάη.
- Η συγγραφέας Kaui Hart Hemmings, η συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου του 2007, κάνει μια μικρή εμφάνιση ως γραμματέας του Ματ.
- Πρώτη ταινία για τη νεαρή Amara Miller, που ενσωματώθηκε στο καστ μόλις 2 εβδομάδες πριν την έναρξη γυρισμάτων.
- Με αλλεπάλληλες διανομές στις ΗΠΑ, αφού διαφάνηκε η επιτυχία, το φιλμ συγκέντρωσε 177,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ κόστισε μόλις 20.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Στην ταινία ακούγονται πολλά χαβανέζικα κομμάτια, από καλλιτέχνες όπως οι: Gabby Pahinui, Ray Kane, Keola Beamer, Sonny Chillingworth, Jeff Peterson και Makana.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 25/1/2012
Η γυναίκα του Ματ Κινγκ βρίσκεται σε μη αναστρέψιμο κώμα μετά από ατύχημα σε σκάφος, έχοντας προβλέψει στη διαθήκη της ότι σε τέτοια περίπτωση θέλει να «τραβήξουν τα σωληνάκια», ενώ εκείνος πρέπει να πάρει απόφαση για το τι πρέπει να γίνει με μια μεγάλη παρθένα έκταση σε νησί της Χαβάης, που ανήκει σε αυτόν και το σόι του – παλιοί Χαβανέζοι από λευκό πρόγονο παντρεμένο με ντόπια. Ταυτόχρονα, μαθαίνει ότι η γυναίκα του τον απατούσε και μαζί με τα δυο του παιδιά πάει να γνωρίσει τον αντίζηλο.
Στις ταινίες του Αλεξάντερ Πέιν συνήθως οι ήρωες προσπαθώντας να λύσουν προβλήματα, φτάνουν στο θέμα να καταλάβουν εντέλει τον εαυτό τους καλύτερα. Στην αρχή της ταινίας, ο Ματ μονολογεί (φωνή «off») ότι έχει σιχαθεί να θαυμάζουν τη Χαβάη ως εξωτικό παράδεισο κ.λπ. Αυτό που ο ίδιος βιώνει χρόνια τώρα είναι η δουλειά, τα μεσιτικά, οι ευθύνες. Έχει να κάνει σέρφινγκ 15 χρόνια. Η αποκάλυψη ότι η γυναίκα του ήταν τρελή για κάποιον άλλο και η ανάληψη καθηκόντων ως πατέρα κι όχι απλά προμηθευτή του σπιτιού, λειτουργούν αφυπνιστικά. Η γυναίκα του διψούσε για ζωή και επαφή… εκείνος; Γιατί δεν μπορεί να είναι παράδεισος η Χαβάη; Μήπως είχε χάσει το τρένο; Ο τρόπος που ο Πέιν περνάει το αρχιπέλαγος στα πλάνα του είναι ευφυέστατος. Παρά την οικοδόμηση, παρά την παρουσία της Αμερικής, υπάρχει παντού κάτι που είναι ενός άλλου, παλιού, φυσικού πολιτισμού. Όχι μόνο τα φυσικά τοπία… είναι μια ηπιότητα, κάποιοι αργοί ρυθμοί, το καλοκαιρινό, θαλασσινό ντύσιμο ακόμη και σε μίτινγκ, το άλλο φως, κάποια γκρο σε παλιές φωτογραφίες, οι νοσταλγικές ντόπιες μπαλάντες: στοιχεία που υπεισέρχονται ανεπαίσθητα στην ιστορία και ποτίζουν το μικροσύμπαν του φιλμ με μια νοσταλγία που εντέλει αναδύεται και μέσα από την ψυχή του Ματ, καταχωνιασμένη, απωθημένη. Ακόμη και ο τρόπος που ο Ματ κάποιες στιγμές τρέχει σε έναν δρόμο ή ένα μονοπάτι, μας κάνει να σκεφτούμε το μικρό αγόρι που ήταν κάποτε και τρεφόταν ψυχικά από αυτή τη γη. Και τελικά, το αν ο Ματ πουλήσει τη γη παραδίνοντάς την στην βαρβαρική τουριστική βιομηχανία ή όχι, γίνεται συναφές και με το αν αρνηθεί σε επενδυτές όπως ο αντίζηλος. Όπως και το αν συγχωρέσει τη γυναίκα του, όπως και το αν μάθει να ζει με τα παιδιά του και όπως, τελικά, το αν νοιώσει ότι οι ρίζες του είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητά του.
Είναι μια δραματική, χαμηλών τόνων κωμωδία σε έναν άριστο βαθμό απόδοσης όλων των στοιχείων και όλων των χαρακτήρων (όλοι είναι σημαντικοί), με τον Τζορτζ Κλούνεϊ να δίνει μια από τις πιο άριστες, σχεδόν βιωματικές, ερμηνείες του.
Βαθμολογία: