Ο Ματ Κινγκ είναι ένας αδιάφορος σύζυγος και πατέρας δύο κοριτσιών, που αναγκάζεται να επανεξετάσει το παρελθόν και να δει το μέλλον με διαφορετική ματιά όταν συμβαίνει στη σύζυγο του ένα ατύχημα με σκάφος. Το γεγονός αυτό οδηγεί στη δημιουργία μιας εγκάρδιας σχέσης του Ματ με τις κόρες του, ενώ ταυτόχρονα παλεύει με την απόφαση να πουλήσει μια ακίνητη περιουσία της οικογένειας.

Σκηνοθεσία:

Alexander Payne

Κύριοι Ρόλοι:

George Clooney … Matthew ‘Matt’ King

Shailene Woodley … Alexandra ‘Alex’ King

Amara Miller … Scottie King

Nick Krause … Sid

Beau Bridges … ξάδελφος Hugh

Judy Greer … Julie Speer

Matthew Lillard … Brian Speer

Robert Forster … Scott Thorson

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash

Παραγωγή: Jim Burke, Alexander Payne, Jim Taylor

Μουσική: Jeff Peterson

Φωτογραφία: Φαίδων Παπαμιχαήλ

Μοντάζ: Kevin Tent

Σκηνικά: Jane Ann Stewart

Κοστούμια: Wendy Chuck

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Descendants

Ελληνικός Τίτλος: Οι Απόγονοι

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: The Descendants της Kaui Hart Hemmings.

Κύριες Διακρίσεις

  • Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτο αντρικό ρόλο (George Clooney) και μοντάζ.
  • Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας (δράμα) και πρώτου αντρικού ρόλου (George Clooney) στην ίδια κατηγορία. Υποψήφιο για σκηνοθεσία, δεύτερο γυναικείο ρόλο (Shailene Woodley) και σενάριο.
  • Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας, πρώτου αντρικού ρόλου (George Clooney) και σεναρίου.

Παραλειπόμενα

  • Στο βιβλίο, είναι χαρακτηριστική η ύπαρξη ενός φίκου της Βεγγάλης έξω από το σπίτι του Ματ. Επειδή φυσικά δεν έτυχε να υπάρχει, οι παραγωγοί μεταφύτευσαν έναν στο σκηνικό στη Χαβάη.
  • Η συγγραφέας Kaui Hart Hemmings, που έγραψε το βιβλίο που μεταφέρθηκε στην ταινία, κάνει μια μικρή εμφάνιση ως γραμματέας του Ματ.
  • Με αλλεπάλληλες διανομές στις ΗΠΑ, αφού διαφάνηκε η επιτυχία, το φιλμ συγκέντρωσε 177,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ κόστισε μόλις 20.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Στην ταινία ακούγονται πολλά χαβανέζικα κομμάτια, από καλλιτέχνες όπως οι: Gabby Pahinui, Ray Kane, Keola Beamer, Sonny Chillingworth, Jeff Peterson και Makana.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

ΚριτικόςΧάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 25/1/2012

Η γυναίκα του Ματ Κινγκ βρίσκεται σε μη αναστρέψιμο κώμα μετά από ατύχημα σε σκάφος, έχοντας προβλέψει στη διαθήκη της ότι σε τέτοια περίπτωση θέλει να «τραβήξουν τα σωληνάκια», ενώ εκείνος πρέπει να πάρει απόφαση για το τι πρέπει να γίνει με μια μεγάλη παρθένα έκταση σε νησί της Χαβάης, που ανήκει σε αυτόν και το σόι του – παλιοί Χαβανέζοι από λευκό πρόγονο παντρεμένο με ντόπια. Ταυτόχρονα, μαθαίνει ότι η γυναίκα του τον απατούσε και μαζί με τα δυο του παιδιά πάει να γνωρίσει τον αντίζηλο.

Στις ταινίες του Αλεξάντερ Πέιν συνήθως οι ήρωες προσπαθώντας να λύσουν προβλήματα, φτάνουν στο θέμα να καταλάβουν εντέλει τον εαυτό τους καλύτερα. Στην αρχή της ταινίας, ο Ματ μονολογεί (φωνή «off») ότι έχει σιχαθεί να θαυμάζουν τη Χαβάη ως εξωτικό παράδεισο κ.λπ. Αυτό που ο ίδιος βιώνει χρόνια τώρα είναι η δουλειά, τα μεσιτικά, οι ευθύνες. Έχει να κάνει σέρφινγκ 15 χρόνια. Η αποκάλυψη ότι η γυναίκα του ήταν τρελή για κάποιον άλλο και η ανάληψη καθηκόντων ως πατέρα κι όχι απλά προμηθευτή του σπιτιού, λειτουργούν αφυπνιστικά. Η γυναίκα του διψούσε για ζωή και επαφή… εκείνος; Γιατί δεν μπορεί να είναι παράδεισος η Χαβάη; Μήπως είχε χάσει το τρένο; Ο τρόπος που ο Πέιν περνάει το αρχιπέλαγος στα πλάνα του είναι ευφυέστατος. Παρά την οικοδόμηση, παρά την παρουσία της Αμερικής, υπάρχει παντού κάτι που είναι ενός άλλου, παλιού, φυσικού πολιτισμού. Όχι μόνο τα φυσικά τοπία… είναι μια ηπιότητα, κάποιοι αργοί ρυθμοί, το καλοκαιρινό, θαλασσινό ντύσιμο ακόμη και σε μίτινγκ, το άλλο φως, κάποια γκρο σε παλιές φωτογραφίες, οι νοσταλγικές ντόπιες μπαλάντες: στοιχεία που υπεισέρχονται ανεπαίσθητα στην ιστορία και ποτίζουν το μικροσύμπαν του φιλμ με μια νοσταλγία που εντέλει αναδύεται και μέσα από την ψυχή του Ματ, καταχωνιασμένη, απωθημένη. Ακόμη και ο τρόπος που ο Ματ κάποιες στιγμές τρέχει σε έναν δρόμο ή ένα μονοπάτι, μας κάνει να σκεφτούμε το μικρό αγόρι που ήταν κάποτε και τρεφόταν ψυχικά από αυτή τη γη. Και τελικά, το αν ο Ματ πουλήσει τη γη παραδίνοντάς την στην βαρβαρική τουριστική βιομηχανία ή όχι, γίνεται συναφές και με το αν αρνηθεί σε επενδυτές όπως ο αντίζηλος. Όπως και το αν συγχωρέσει τη γυναίκα του, όπως και το αν μάθει να ζει με τα παιδιά του και όπως, τελικά, το αν νοιώσει ότι οι ρίζες του είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητά του.

Είναι μια δραματική, χαμηλών τόνων κωμωδία σε έναν άριστο βαθμό απόδοσης όλων των στοιχείων και όλων των χαρακτήρων (όλοι είναι σημαντικοί), με τον Τζορτζ Κλούνεϊ να δίνει μια από τις πιο άριστες, σχεδόν βιωματικές, ερμηνείες του.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.