Δεκαετία του 1950. Δύο αφροαμερικανοί επιχειρηματίες προσλαμβάνουν έναν λευκό άνδρα ως βιτρίνα για να προσποιούνται ότι είναι ο επικεφαλής της επιχειρηματικής τους αυτοκρατορίας. Εκείνοι παριστάνουν ο ένας τον καθαριστή και ο άλλος τον σοφέρ. Σκοπός τους είναι να αγοράσουν μια τράπεζα ώστε να εξυπηρετούν εκείνους που ξεσπιτώνονταν λόγω ενός ρατσιστικού νόμου. Σύντομα η αλήθεια όμως θα βγει στο φως…
Σκηνοθεσία:
George Nolfi
Κύριοι Ρόλοι:
Anthony Mackie … Bernard Garrett
Samuel L. Jackson … Joe Morris
Nicholas Hoult … Matt Steiner
Nia Long … Eunice Garrett
Scott Daniel Johnson … Robert Florance, Jr.
Jessie T. Usher … Tony Jackson
Taylor Black … Susie
Michael Harney … Melvin Belli
Colm Meaney … Patrick Barker
Paul Ben-Victor … Donald Silverthorne
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Niceole R. Levy, George Nolfi, David Lewis Smith, Stan Younger
Στόρι: David Lewis Smith, Stan Younger, Brad Kane
Παραγωγή: Nnamdi Asomugha, Jonathan T. Baker, Brad Feinstein, Anthony Mackie, George Nolfi, David Lewis Smith, Joel Viertel
Μουσική: H. Scott Salinas
Φωτογραφία: Charlotte Bruus Christensen
Μοντάζ: Joel Viertel
Σκηνικά: John Collins
Κοστούμια: Aieisha Li
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Banker
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Τραπεζίτης
Παραλειπόμενα
- Η ταινία ήταν έτοιμη από το 2018 και το 2019 αναμένονταν να κυκλοφορήσει στις αίθουσες. Τότε όμως έκαναν την εμφάνιση τους σοβαρές καταγγελίες για σεξουαλική επίθεση του Bernard Garret Jr., από τις θετές του μάλιστα αδελφές, και η έξοδος του αναβλήθηκε. Ο Garret Jr. είναι ο γιος του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας, και ήταν ένας εκ των παραγωγών, αλλά το όνομα του σβήστηκε από τους τίτλους.
- Η επιτροπή αξιολόγησης χαρακτήρισε ως R την ταινία, μια και χρησιμοποιεί τη λέξη “fuck” σε πρόταση σεξουαλικού περιεχομένου. Ο σκηνοθέτης όμως άσκησε έφεση και πέτυχε να το ρίξει σε PG-13, κάτι που σπάνια συμβαίνει όταν υπάρχει αυτή η αιτιολογία στον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό.
- Το Apple TV+ είχε αγοράσει από νωρίς τα δικαιώματα της διανομής, και προσπέρασε λόγω του σκανδάλου τη φεστιβαλική πρεμιέρα, κυκλοφορόντας το για δύο εβδομάδες σε επιλεγμένες αμερικανικές αίθουσες, ενώ ακολούθως το ενσωμάτωσε στην πλατφόρμα του.