Τα Χρόνια της Αθωότητας
- The Age of Innocence
- 1993
- ΗΠΑ
- Αγγλικά, Ιταλικά, Γαλλικά
- Αισθηματική, Δραματική, Εποχής
- 31 Δεκεμβρίου 1993
Ο Νιούλαντ Άρτσερ είναι ένας δικηγόρος στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 1870, που κρυφά ονειρεύεται μια πιο συναρπαστική ζωή. Είναι αρραβωνιασμένος με την αξιαγάπητη αλλά κάπως ρηχή Μέι Γουέλαντ και ζει μια περιορισμένη και συμβατική ζωή. Όταν όμως επιστρέφει από την Ευρώπη, μετά από ένα θυελλώδες διαζύγιο, η ασυμβίβαστη ξαδέρφη της Μέι, κόμισσα Έλεν Ολένσκα, δημιουργείται σκάνδαλο στη γεμάτη υποκρισία κοινωνία της Νέας Υόρκης.
Σκηνοθεσία:
Martin Scorsese
Κύριοι Ρόλοι:
Daniel Day-Lewis … Newland Archer
Michelle Pfeiffer … Ellen Olenska
Winona Ryder … May Welland
Miriam Margolyes … Κα Mingott
Geraldine Chaplin … Κα Welland
Michael Gough … Henry van der Luyden
Richard E. Grant … Larry Lefferts
Mary Beth Hurt … Regina Beaufort
Robert Sean Leonard … Ted Archer
Norman Lloyd … Κος Letterblair
Alec McCowen … Sillerton Jackson
Sian Phillips … Κα Archer
Carolyn Farina … Janey Archer
Jonathan Pryce … Riviere
Alexis Smith … Louisa van der Luyden
Stuart Wilson … Julius Beaufort
June Squibb … η υπηρέτρια της Κα Mingott
Brian Davies … Philip
Thomas Gibson … ηθοποιός
Joanne Woodward … η αφηγήτρια (φωνή)
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Jay Cocks, Martin Scorsese
Παραγωγή: Barbara De Fina
Μουσική: Elmer Bernstein
Φωτογραφία: Michael Ballhaus
Μοντάζ: Thelma Schoonmaker
Σκηνικά: Dante Ferretti
Κοστούμια: Gabriella Pescucci
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The Age of Innocence
- Ελληνικός Τίτλος: Τα Χρόνια της Αθωότητας
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: The Age of Innocence της Edith Wharton.
Κύριες Διακρίσεις
- Όσκαρ κοστουμιών. Υποψήφιο για δεύτερο γυναικείο ρόλο (Winona Ryder), διασκευασμένο σενάριο, μουσική και σκηνικά.
- Χρυσή Σφαίρα δεύτερου γυναικείου ρόλου (Winona Ryder). Υποψήφιο για καλύτερη ταινία (δράμα), σκηνοθεσία και πρώτο γυναικείο ρόλο (Michelle Pfeiffer) για δράμα.
- Βραβείο Bafta δεύτερου γυναικείου ρόλου (Miriam Margolyes). Υποψήφιο για δεύτερο γυναικείο ρόλο (Winona Ryder), φωτογραφία και σκηνικά.
Παραλειπόμενα
- Πρόκειται για την τρίτη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μυθιστορήματος του 1920, με τις δύο πρώτες όμως να μην έχουν κάποια ιδιαίτερη απήχηση. Όλες όπως κι εδώ με τον τίτλο του βιβλίου: η πρώτη το 1924 από τον Wesley Ruggles και η δεύτερη το 1934 από τον Philip Moeller (με τους Irene Dunne και John Boles).
- Ο Jay Cocks (κριτικός τότε για το περιοδικό Time Magazine) είχε δείξει το μυθιστόρημα της Edith Wharton στον νεοϋορκέζο δημιουργό το 1980, θεωρώντας ότι ήταν μια ρομαντική ιστορία την οποία θα έπρεπε να σκηνοθετήσει. Χρειάστηκαν όμως 7 ολόκληρα έτη για να το διαβάσει ο Scorsese.
- Η αρχική συμφωνία για χρηματοδότηση έγινε από την 20th Century-Fox, αλλά ακολούθως το αφεντικό της, ο Joe Roth, είπε στον Scorsese ότι θα ήταν ο πρώτος που θα την παρακολουθούσε, αλλά δεν μπορούσε να τη στηρίξει οικονομικά. Ακολούθησε πρόταση από την Universal για μπάτζετ 30 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά ήταν τελικά η Columbia που πήρε την ταινία με την καλύτερη πρόταση όλων (34 εκ. δολάρια μπάτζετ).
- Daniel Day-Lewis, Michelle Pfeiffer και Winona Ryder ήταν όλοι τους οι πρώτες επιλογές του σκηνοθέτη.
- Ο Alec Guinness αρνήθηκε τον ρόλο που πήγε στον Alec McCowen, θεωρώντας λίγα τα χρήματα που του προσφέρθηκαν.
- Ενώ έγινε διάσημος με ταινίες γεμάτες βία, ο Scorsese είχε δηλώσει πως αυτή ήταν η πλέον βίαιη ταινία του, αναφερόμενος φυσικά στην ψυχολογική.
- Μέσα στην ίδια σκηνή, οι Charles Scorsese (έφυγε από τη ζωή πριν προβληθεί η ταινία, λαμβάνοντας ανάλογη αφιέρωση στους τίτλους), Catherine Scorsese και Domenica Cameron-Scorsese, οι γονείς και η κόρη του σκηνοθέτη, εμφανίζονται εν είδει κάμεο. Ο ίδιος ο Scorsese ερμηνεύει έναν σύντομο ρόλο φωτογράφου.
- Μοναδική κινηματογραφική εμφάνιση για την Tamasin Day-Lewis, αδελφή του Daniel Day-Lewis, η οποία προέκυψε τυχαία. Η Day-Lewis ήταν ήδη γνωστή μέσα από τα βιβλία μαγειρικής της.
- Πήρε 12 ολόκληρους μήνες για τον Scorsese και τη Thelma Schoonmaker να ολοκληρώσουν το μοντάζ. Αυτό πήγε την ημερομηνία εξόδου του φιλμ έναν χρόνο μετά την αρχικά καθορισμένη. Η διαδικασία έγινε με την παραδοσιακή Moviola, κάτι που για τον Scorsese αποτέλεσε την τελευταία φορά που τη χρησιμοποίησε.
- Η Miriam Margolyes είχε εκφράσει την ενόχληση της που η Winona Ryder ήταν υποψήφια για Όσκαρ δεύτερου ρόλου αντί για πρώτου, πιστεύοντας ότι αυτό την κράτησε μακριά από το να είναι εκείνη στις υποψηφιότητες.