Stay
- Stay
- 2005
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ, Θρίλερ, Μεταφυσικό Θρίλερ, Μυστηρίου, Φαντασίας
- 23 Μαρτίου 2006
Στη σύγχρονη Νέα Υόρκη, ο Σαμ, ένας νεαρός ψυχίατρος, αναλαμβάνει τη δύσκολη περίπτωση ενός ασθενούς, του Χένρι Λέθαμ, που ένα πρόσφατο ατύχημα τού έχει δημιουργήσει ένα οξύ πρόβλημα αμνησίας. Η κατάσταση θα περιπλεχτεί ακόμη περισσότερο από τη στιγμή που ο ασθενής ανακοινώνει στον γιατρό του πως σκοπεύει να αυτοκτονήσει τη νύχτα των 21ων γενεθλίων του, που έρχονται σε τρεις μόλις ημέρες. Ο Σαμ αμέσως θα ξεκινήσει μια ριψοκίνδυνη διαδρομή στο παρελθόν του ευαίσθητου Χένρι, προκειμένου να αποσοβήσει το μοιραίο.
Σκηνοθεσία:
Marc Forster
Κύριοι Ρόλοι:
Ewan McGregor … Δρ Sam Foster
Ryan Gosling … Henry Letham
Naomi Watts … Lila Culpepper
Bob Hoskins … Δρ Leon Patterson
Janeane Garofalo … Δρ Beth Levy
Elizabeth Reaser … Athena
BD Wong … Δρ Bradley Ren
Kate Burton … Maureen Letham
Amy Sedaris … Toni
Isaach De Bankole … ο καθηγητής
Mark Margolis … ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου
Sterling K. Brown … Frederick/Devon
Michael Gaston … σερίφης Kennelly
Jessica Hecht … η μητέρα του Henry
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: David Benioff
Παραγωγή: Eric Kopeloff, Tom Lassally, Arnon Milchan
Μουσική: Tom Scott, Thad Spencer
Φωτογραφία: Roberto Schaefer
Μοντάζ: Matt Chesse
Σκηνικά: Kevin Thompson
Κοστούμια: Frank L. Fleming
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Stay
- Ελληνικός Τίτλος: Stay
Παραλειπόμενα
- Η ταινία είχε γυριστεί από το 2003, αλλά ο Marc Forster προτίμησε να πάρει ένα διάλλειμα από το μοντάζ, ώστε να βγάλει πρώτα το Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ.
- Το Letham είναι αναγραμματισμός του Hamlet, κάτι που παραπέμπει σε σημεία της πλοκής.
- Σε κάποιο σημείο, ο David Fincher συζητούσε να το αναλάβει.
- Η έντονη χρήση του χρώματος του κίτρινου δεν γίνεται τυχαία.
- Μεγάλη αποτυχία στα ταμεία, αφού ενώ κόστισε 50 εκατομμύρια δολάρια, έβγαλε μόλις 8,48.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 15/11/2009
Χωρίς να αναζητήσετε θρίλερ αλά «Έκτη Αίσθηση», ακόμα κι αν παραπέμπει, θα πιαστείτε να αισθάνεστε αγωνία ακόμα και με το μικρό. Ένα θρίλερ που τουλάχιστον επιδιώκει να προτάσσει πάντα τη λογική, παρότι έχει μεταφυσικά στοιχεία, με μεγάλη βοήθεια από το σενάριο του Ντέιβιντ Μπένιοφ («25η Ώρα»). Ενώ όμως παίρνει και καλές βοήθειες από την ορθή καθοδήγηση του Μαρκ Φόρστερ (έχει κέφια εδώ), δεν μπορεί να ξεκολλήσει από τον όρο «ενδιαφέρουσα» και να πάει ψηλότερα. Ο λόγος είναι πως δεν σε πείθει ότι παρακολουθείς κάτι το αληθινά σημαντικό, και δεν είναι η ταινία που σου μένει, παρά το θέμα που θα μπορούσε να σε αγγίξει εύκολα. Όταν τελειώνει, το φιλμ τείνει να μείνει στη μνήμη ως μια αλλόκοτη κι όμορφη εικόνα δίχως όμως προκείμενο, και σίγουρα δεν είναι Χαμένη Λεωφόρος που θέλει να παραπέμψει (μεταξύ αρκετών άλλων συγγενικών). Καλοί όλοι οι ηθοποιοί, αλλά τη διαφορά την κάνει ο Ράιαν Γκόσλινγκ, έναν χρόνο πριν γίνει διάσημος.
Βαθμολογία: