Τρεις δεκαετίες από την καταστροφή της Αυτοκρατορίας, ο τελευταίος των Τζεντάι, ο Λουκ Σκάιγουοκερ, έχει εξαφανιστεί. Η Πρώτη Τάξη, διάδοχοι της Αυτοκρατορίας, αναζητούν τον Λουκ στους γαλαξίες, ενώ το ίδιο πράττει και η πλευρά των επαναστατών, τα παρακλάδια της Νέας Δημοκρατίας, υπό την ηγεσία της στρατηγού Λία Οργκάνα. Ο Πόε Ντάμερον, ο καλύτερος πιλότος της αντίστασης, αποστέλνεται να βρει έναν χάρτη που δείχνει το πού είναι ο Λουκ, από ένα χωριό στον πλανήτη Τζάκου, αλλά συλλαμβάνεται από τους αυτοκρατορικούς…

Σκηνοθεσία:

J.J. Abrams

Κύριοι Ρόλοι:

Daisy Ridley … Rey

John Boyega … Finn

Harrison Ford … Han Solo

Carrie Fisher … στρατηγός Leia Organa

Adam Driver … Kylo Ren

Oscar Isaac … Poe Dameron

Lupita Nyong’o … Maz Kanata

Andy Serkis … Snoke

Domhnall Gleeson … στρατηγός Hux

Anthony Daniels … C-3PO

Peter Mayhew … Chewbacca

Max von Sydow … Lor San Tekka

Mark Hamill … Luke Skywalker

Gwendoline Christie … λοχαγός Phasma

Simon Pegg … Unkar Plutt

Warwick Davis … Wollivan

Ken Leung … ναύαρχος Statura

Iko Uwais … Razoo Quin-Fee

Tim Rose … ναύαρχος Ackbar

Ewan McGregor … Obi-Wan Kenobi (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Lawrence Kasdan, J.J. Abrams, Michael Arndt

Παραγωγή: J.J. Abrams, Bryan Burk, Kathleen Kennedy

Μουσική: John Williams

Φωτογραφία: Dan Mindel

Μοντάζ: Maryann Brandon, Mary Jo Markey

Σκηνικά: Rick Carter, Darren Gilford

Κοστούμια: Michael Kaplan

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Πολύ θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens

Ελληνικός Τίτλος: Star Wars: Επεισόδιο 7 – Η Δύναμη Ξυπνάει

Εναλλακτικός Τίτλος: Star Wars: The Force Awakens

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Πόλεμος των Άστρων (1977)

Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται (1980)

Η Επιστροφή των Τζεντάι (1983)

Star Wars: Επεισόδιο Ι – Η Αόρατη Απειλή (1999)

Star Wars: Επεισόδιο ΙI – Η Επίθεση των Κλώνων (2002)

Star Wars: Επεισόδιο ΙII – Η Εκδίκηση των Σιθ (2005)

Star Wars: Ο Πόλεμος των Κλώνων (2008)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi (2017)

Solo: A Star Wars Story (2018)

Star Wars: Skywalker – Η Άνοδος (2019)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Star Wars του George Lucas.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ μουσικής, μοντάζ, ειδικών εφέ, ήχου και ηχητικών εφέ.
  • Βραβείο Bafta ειδικών εφέ. Υποψήφιο για μουσική, σκηνικά και ήχο.

Παραλειπόμενα

  • Έβδομο μέρος της επικής σειράς, το πρώτο σε κανονική χρονολογική σειρά, και πρώτο από μια νέα τρίτη τριλογία. Για πρώτη φορά, τη Lucasfilm συνοδεύει στην παραγωγή η Walt Disney Pictures (η οποία αγόρασε την εταιρία του George Lucas τον Οκτώβριο του 2012), που έχει και όλα τα δικαιώματα διανομής.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη, αλλά δεν γυρίστηκε με το απλό 3D, αλλά μετατράπηκε σε stereoscopic 3D μετά τα γυρίσματα.
  • Πριν επιλεγεί ο J.J. Abrams, ακούστηκαν οι: Matthew Vaughn, Steven Spielberg, Guillermo del Toro, Peter Jackson, Christopher Nolan, Ben Affleck, Joss Whedon, Rian Johnson και James Cameron.
  • Η κεντρική απόφαση ήταν να μην παρθούν υπόψη όλα τα παράγωγα της εποποιίας, όπως βίντεο-παιχνίδια, κόμικ κτλ, και να παρθούν τα πράγματα όπως τα άφησε το τρίτο/έκτο μέρος του 1983. Ο σεναριογράφος Michael Arndt παρέδωσε το πρώτο σκριπτ σύμφωνα με τις επιταγές μιας παρατημένης από τον ίδιο τον George Lucas τριλογίας.
  • Για τον ρόλο του κακού που κατέληξε στον Adam Driver, υποψήφιοι ήταν ο Michael Fassbender κι ο Hugo Weaving. Για διάφορους ρόλους, ακούστηκαν τα ονόματα των: Chloe Grace Moretz, Saoirse Ronan, Zac Efron, Miles Teller, Michael B. Jordan, Alex Pettyfer, Sullivan Stapleton, Jack O`Connell, Chiwetel Ejiofor, Benedict Cumberbatch και Gary Oldman.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Στην παράδοση της σειράς, ο John Williams επέστρεψε με ένα σάουντρακ άνω των δύο ωρών.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 19/12/2015

Τρεις δεκαετίες από την καταστροφή της Αυτοκρατορίας, ο τελευταίος των Τζεντάι, Λουκ Σκάιγουοκερ, έχει εξαφανιστεί. Η Πρώτη Τάξη, διάδοχοι της Αυτοκρατορίας, αναζητούν τον Λουκ στους γαλαξίες, ενώ το ίδιο πράττει και η πλευρά των επαναστατών. Ο καλύτερος πιλότος της αντίστασης αποστέλλεται σε ένα χωριό στον πλανήτη Τζάκου, να βρει έναν χάρτη που δείχνει το πού είναι ο Λουκ, αλλά συλλαμβάνεται από τους αυτοκρατορικούς…

Μετά τα στιλιστικά, πολύ τεχνικά και πολύπλοκα, αλλά κάπως άψυχα πρίκουελ, ευτυχώς οι συντελεστές επέστρεψαν στο πνεύμα της πρώτης τριλογίας, υπό την αιγίδα πλέον της Disney, τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Τζ. Τζ. Έιμπραμς και τη συμμετοχή του Λόρενς Κάσνταν πάλι στο σενάριο. Δεν ξέρω αν είναι θέμα βιώματος του χρόνου που κύλησε από το 1977 μέχρι τώρα, αλλά τουλάχιστον κάποιοι παλιοί συγκινηθήκαμε. Προσωπικά, παρότι δεν είμαι «τέτοιος τύπος», μετά βίας συγκράτησα κάποιες στιγμές τα δάκρυά μου. Αυτή η μυθολογία του Λούκας, ενός διαρκούς πολέμου της Μαύρης Πλευράς ενάντια στη (λευκή) Δύναμη, παρά τη μανιχαϊστική και παραμυθένια της διάσταση, γράφτηκε βαθιά στις καρδιές μας κι αυτό έγινε συνειδητό βλέποντας ξανά τον Χάρισον Φορντ ως Χαν Σόλο, την Κάρι Φίσερ ως στρατηγό-πριγκίπισσα Λέια, τον Μαρκ Χάμιλ ως Λουκ Σκάιγουοκερ. Βέβαια, αυτή η συγκίνηση δεν θα ήταν δυνατή, αν το νέο φιλμ δεν διέθετε και πάλι αυτή τη θερμότητα των χαρακτήρων με τους οποίους ερχόμαστε να συμπάσχουμε. Δυο φρέσκοι βρετανοί ηθοποιοί, η Ντέιζι Ρίντλεϊ (η Ρέι) και ο άφρο Τζον Μπογιέγκα (ο Φιν), έρχονται σε πρώτο πλάνο να αποτελέσουν τα δυο νέα παιδιά που θα σφυρηλατηθούν στον αγώνα, με τη Ρέι να φαίνεται ότι διαθέτει μεγάλη συγκέντρωση μιντικλόριαν στο σώμα της (άρα υποψήφια Τζεντάι), ενώ η αναπτυσσόμενη ρομαντική (και διαφυλετική) έλξη μεταξύ τους ολοκληρώνει τη σύζευξη υπέρ της ζωής. Από την άλλη μεριά, έχουμε μια επανάληψη του μοτίβου Νταρθ Βέιντερ/Άνακιν, αφού μια ισχυρή μαύρη οντότητα έχει πάρει με το μέρος της Αυτοκρατορίας τον γιο του Σόλο και της Λέια, τον Ρεν.

Όπως και στην πρώτη τριλογία, η περιπέτεια που παρακολουθούμε είναι ξεκάθαρη, απλή και γνώριμη. Οι καταδιώξεις, οι ατμοσφαιρικοί διάλογοι, μέχρι και ένα διαγαλαξιακό μπαρ που θα γίνει θέατρο δραματικών εξελίξεων. Δεν υπάρχουν πρωτοτυπίες. Υπάρχει αναδόμηση του βασικού προτύπου. Αλλά πόσο εξαιρετική! Το μεγαλύτερο ατού στο σενάριο είναι το διαρκές χιούμορ που όπως και στο Kingsman: Η Μυστική Υπηρεσία (2014), αντί να αποδομεί-παρωδεί, θερμαίνει, δίνει ψυχή. Υπήρχαν στιγμές (βοηθούσε άκρως δραματουργικά κι η παρουσία του ντρόιντ ΒΒ-8) που ένοιωθα πως βλέπω ταινία της Pixar. Από την άλλη, δεν παραλείπεται η συντήρηση, σε μικρές καίριες δόσεις εδώ κι εκεί, του στοχασμού πάνω στη φύση του καλού και του κακού. Κατ` ουσίαν, ο μεγάλος δραματικός ήρωας είναι ο Ρεν που μέσα του παλεύουν οι δυο πλευρές, κι εδώ θα παρατηρούσα ότι το σενάριο και η σκηνοθεσία έπρεπε να συμπυκνώσουν πάνω του περισσότερο ειδικό βάρος. Ύστερα πάλι, στην τελική σκηνή μάχης μεταξύ της Ρέι και του Ρεν (σύμπτωση ομοηχίας;), κάποια στιγμή το πρόσωπο της Ρέι γαληνεύει, γιατί η Δύναμη θέλει εσωτερική αταραξία, όπως δίδαξε κάποτε ο Γιόντα στον Λουκ κι όπως κατάλαβε κι ο Νίο όταν μπήκε στο νόημα του Μάτριξ. Θα μπορούσε να υπάρξει μια αντίρρηση σχετικά με μια δραματική συνάντηση του πατέρα Σόλο με τον γιο Ρεν. Ότι ήταν δραματουργικά βιαστική, ότι ήταν μια συνάντηση που δεν διέθετε προηγούμενη επαρκή κλιμάκωση. Όμως, αν σκεφτεί κανείς πως πρόκειται για το πρώτο μέρος μιας νέας τριλογίας, ο ρόλος της σκηνής είναι να αποτελέσει μαγιά για τα περαιτέρω.

Όσο για τον ρυθμό και την αφήγηση, μιλάμε για δεξιοτεχνία ολκής. Τα 135 λεπτά περνάνε σαν μία ώρα και παρά τη διαρκή εξέλιξη, δεν κουράζουν.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

27 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.