Νύχτες με τον Εχθρό μου
- Sleeping with the Enemy
- 1991
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ, Θρίλερ
- 15 Μαρτίου 1992
Ο Μάρτιν Μπάρνεϊ φαίνεται να είναι ο άνδρας των ονείρων της Λόρα. Αρρενωπός, περιποιητικός, πετυχημένος. Τον παντρεύεται, και με τρόμο ανακαλύπτει το πόσο βίαιος κι εκδικητικός μπορεί να γίνει. Η Λόρα, μετά από τρία χρόνια έντασης και φόβου, καταφέρνει να δραπετεύσει από τη «χρυσή» φυλακή της. Αποκτά νέο όνομα και νέο σπίτι σε μια άσημη, απομακρυσμένη πόλη. Δεν μπορεί όμως να ξεφύγει από τον εφιάλτη και να αποκτήσει νέα ζωή και νέο σύντροφο. Και οι χειρότεροι φόβοι της βγαίνουν αληθινοί όταν ο Μάρτιν ανακαλύπτει ότι είναι ζωντανή και ψάχνει να τη βρει. Η Λόρα πρέπει να πληρώσει για την απόδρασή της.
Σκηνοθεσία:
Joseph Ruben
Κύριοι Ρόλοι:
Julia Roberts … Laura Williams-Burney/Sara Waters
Patrick Bergin … Martin Burney
Kevin Anderson … Ben Woodward
Elizabeth Lawrence … Chloe Williams
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Ronald Bass
Παραγωγή: Leonard Goldberg
Μουσική: Jerry Goldsmith
Φωτογραφία: John Lindley
Μοντάζ: George Bowers
Σκηνικά: Doug Kraner
Κοστούμια: Richard Hornung
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Sleeping with the Enemy
- Ελληνικός Τίτλος: Νύχτες με τον Εχθρό μου
Σεναριακή Πηγή
- Μυθιστόρημα: Sleeping with the Enemy της Nancy Price.
Παραλειπόμενα
- Η ταινία είχε σπάσει το ρεκόρ καλύτερου ανοίγματος στις ΗΠΑ για ταινία επικεντρωμένη σε γυναίκα πρωταγωνιστή. Το προηγούμενο άνηκε στο Άλιεν του 1979. Συνολικά έκανε εισπράξεις 175 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κόστους των 19, χωρίς να έχει την εύνοια των κριτικών.
- Ούτε μία ούτε δύο, αλλά 14 ταινίες ανά τον πλανήτη (κυρίως στην Ινδία) είναι είτε ριμέικ είτε άμεσα επηρεασμένες από την πλοκή του.
- Η Julia Roberts προκάλεσε αντιδράσεις φεύγοντας από το Άμπερβιλ της Νότιας Καρολίνας, όπου έγιναν κάποια γυρίσματα. Είχε αποκαλέσει την πόλη ως ζωντανή κόλαση και τρομερά ρατσιστική.
- Στα 22 της, η Julia Roberts έγινε η νεότερη σταρ με μισθό πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια για μία μόνο ταινία.
- Ο ρόλος της Λόρα είχε αρχικά γραφτεί για την Jane Fonda.
- Η Kim Basinger αρνήθηκε τον πρώτο ρόλο, επειδή ένιωθε ότι δεν της ταίριαζε. Την ίδια εποχή, για τους δύο άλλους ρόλους είχαν προσεγγισθεί οι Sean Connery και Aidan Quinn.
- Ο οσκαρικός Bruce Joel Rubin δούλεψε κι αυτός πάνω στο σενάριο, δίχως να μπει το όνομα του στους τίτλους.
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 29/10/2013
Βασισμένο σε νουβέλα της Νάνσι Πράις, το φιλμ ξεκινά στήνοντας ένα ενδιαφέρον ψυχολογικό στάτους. Ο Μάρτιν είναι παθολογικά δυνάστης με ψυχαναγκαστικές αντιδράσεις. Απαιτεί από τη Λόρα στρατιωτική τάξη και πειθαρχία υπό την απειλή τιμωρίας με άσκηση βίας. Αυτή η εισαγωγή μάς βάζει στο πλαίσιο ενός ψυχοδράματος, με μια Τζούλια Ρόμπερτς να αποδίδει πολύ καλά το μαρτύριο της παγιδευμένης και έναν Πάτρικ Μπέργκιν («Τα Βουνά του Φεγγαριού») να πείθει ως σαδιστής. Παρακάτω όμως το φιλμ εξελίσσεται σε ένα ακόμη κοινότοπο θρίλερ, σε κυνηγητό της γάτας με το ποντίκι, χώρια που το σενάριο δεν δίνει ικανοποιητικές απαντήσεις σε αρκετά σημεία της πλοκής. Μένει απλά η απόλαυση ερμηνειών στην οποία συμβάλλει και ο Κέβιν Άντερσον ως καθηγητής δραματικής τέχνης στη νέα πόλη.
Βαθμολογία: