Ένας σκληροτράχηλος κατάδικος μαζί με ένα νεαρό φυλακισμένο δραπετεύουν από μια βάναυση φυλακή στην καρδιά του χειμώνα, για να βρεθούν σε ένα εκτός ελέγχου τρένο μαζί με μια τεχνικό των σιδηροδρόμων, ενώ ταυτόχρονα τους καταδιώκει ο εκδικητικός υπεύθυνος ασφαλείας της φυλακής.

Σκηνοθεσία:

Andrey Konchalovskiy

Κύριοι Ρόλοι:

Jon Voight … Oscar ‘Manny’ Manheim

Eric Roberts … Buck McGeehy

Rebecca De Mornay … Sara

Kyle T. Heffner … Frank Barstow

John P. Ryan … Ranken

T.K. Carter … Dave Prince

Kenneth McMillan … Eddie MacDonald

Edward Bunker … Jonah

Tom Lister Jr. … Jackson

Dennis Franz … αστυνομικός

Danny Trejo … μποξέρ

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Djordje Milicevic, Paul Zindel, Edward Bunker

Στόρι: Akira Kurosawa, Ryuzo Kikushima, Hideo Oguni

Παραγωγή: Yoram Globus, Menahem Golan

Μουσική: Trevor Jones

Φωτογραφία: Alan Hume

Μοντάζ: Henry Richardson

Σκηνικά: Stephen Marsh

Κοστούμια: Katherine Dover

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Runaway Train
  • Ελληνικός Τίτλος: Το Τρένο της Μεγάλης Φυγής

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου (Jon Voight), δεύτερου αντρικού ρόλου (Eric Roberts) και μοντάζ.
  • Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Jon Voight) σε δράμα. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία (δράμα) και δεύτερο αντρικό ρόλο (Eric Roberts).
  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών.

Παραλειπόμενα

  • Ο Akira Kurosawa διάβασε το 1963 ένα άρθρο στο περιοδικό Life, και σκέφτηκε ότι θα γίνονταν μια καλή ταινία. Έχοντας κατά νου μια διεθνή συμπαραγωγή, επικοινώνησε με τον Joseph E. Levine της Embassy Pictures, και έκλεισε συμφωνία για μπάτζετ 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Το σενάριο γράφτηκε, και ο Sidney Carroll ανάλαβε να το μεταφράσει στα αγγλικά. Η ταινία θα γυρίζονταν στις ΗΠΑ και θα ήταν η πρώτη έγχρωμη του ιάπωνα δημιουργού. Την τελευταία όμως στιγμή ακυρώθηκαν τα γυρίσματα, κάτι που επαναλήφθηκε και στη δεύτερη ημερομηνία που είχε τεθεί. Τον Απρίλιο του 1967, η παραγωγή αναβλήθηκε οριστικά, και ο Kurosawa είχε τότε υπογράψει να σκηνοθετήσει το πολεμικό Τόρα! Τόρα! Τόρα! (δεν το πέτυχε τελικά ούτε αυτό).
  • Το 1982, η εταιρία Nippon Herald, που κατείχε τα δικαιώματα του σεναρίου, ζήτησε από τον Francis Ford Coppola να προτείνει έναν σκηνοθέτη. Εκείνος τους υπέδειξε τον ρώσο Andrey Konchalovskiy, που με τη σειρά του κατάφερε να βρει το απαραίτητο κεφάλαιο από την Cannon Films.
  • Η επιλογή του Jon Voight δεν ήταν τυχαία, μια και ο ηθοποιός είχε βοηθήσει το 1979 τον Konchalovskiy να βγάλει βίζα για να εργαστεί στις ΗΠΑ.
  • Ο ρόλος της Σάρα είχε αρχικά δοθεί στην Karen Allen.
  • Τα πρώτα γυρίσματα έγιναν σε περιοχή της Μοντάνα, αλλά ήταν Άνοιξη και οι θερμοκρασίες ήταν υψηλές. Έτσι, το μέρος ντύθηκε με χριστουγεννιάτικο ύφασμα που έμοιαζε με χιόνι. Οι σκηνές όμως του τρένου έλαβαν χώρα στην Αλάσκα, και χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις μηχανάμαξες.
  • Εδώ έκαναν το ντεμπούτο τους οι Danny Trejo και Tommy ‘Tiny’ Lister.
  • Οι κριτικές ήταν θετικότατες, αλλά οικονομικά η ταινία δεν απέφερε κέρδη.
  • Το φιλμ επηρέασε άμεσα μια σειρά ταινιών με οχήματα σε κίνηση (όπως το Speed), και θεωρείται το ορόσημο του υποείδους.

Γκαλερι φωτογραφιων

15 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *