Δύο οικογένειες που τις συνδέει η παράδοση είναι δέσμιες ενός βίαιου πολέμου. Δύο συμμορίες Ασιατών και Αφροαμερικανών πολεμούν για τον έλεγχο της παράκτιας περιοχής του Όκλαντ. Όταν όμως η πρώτη απώλεια είναι ο Πο, γιος του ασιάτη αρχηγού, ο πόλεμος των συμμοριών γίνεται πιο επικίνδυνος απ’ ό,τι θα μπορούσαν να φανταστούν οι δυο πλευρές. Η είδηση του φόνου φτάνει στον μεγάλο αδερφό του Πο, τον Χαν, ένα θρυλικό πρώην αστυνομικό που βρίσκεται σε κάποιες φυλακές του Χονγκ Κονγκ. Είναι ζήτημα χρόνου για τον Χαν να φτάσει στην Αμερική. Απόκληρος της οικογένειάς του, στην αναζήτηση της αλήθειας ο Χαν αποκαλύπτει μόνο ερωτήματα. Και γίνεται κι ο ίδιος στόχος, όχι μόνο του αφροαμερικανικού στρατοπέδου, αλλά και των απρόσωπων δολοφόνων, τα πυρά των οποίων φθάνουν πολύ πιο μακριά από το λιμάνι όπου ζει η εργατική τάξη. Σε έναν κόσμο συνεχών αντιπαραθέσεων και βίαιης προδοσίας, ο Χαν δεν έχει άλλη λύση από το να κηρύξει πόλεμο. Αντίθετα όμως από τους άλλους που ξέρουν να χρησιμοποιούν μόνο όπλα, ο Χαν είναι ο ίδιος όπλο. Όποιος βρεθεί στον δρόμο του θα κάνει θανάσιμο λάθος.

Σκηνοθεσία:

Andrzej Bartkowiak

Κύριοι Ρόλοι:

Jet Li … Han Sing

Aaliyah … Trish O’Day

Isaiah Washington … Mac

Russell Wong … Kai

Delroy Lindo … Isaak O’Day

DMX … Silk

D.B. Woodside … Colin O’Day

Henry O … Ch’u Sing

Anthony Anderson … Maurice

Francoise Yip … Meriana Sing

Terry Chen … Kung

Tseng Chang … Victor Ho

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Eric Bernt, John Jarrell

Στόρι: Mitchell Kapner

Παραγωγή: Joel Silver, Jim Van Wyck

Μουσική: Stanley Clarke

Φωτογραφία: Glen MacPherson

Μοντάζ: Derek Brechin

Σκηνικά: Michael S. Bolton

Κοστούμια: Sandra J. Blackie

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Romeo Must Die
  • Ελληνικός Τίτλος: Ο Ρωμαίος Πρέπει να Πεθάνει

Παραλειπόμενα

  • Το φιλμ προέκυψε από την απογοήτευση του παραγωγού Joel Silver περί της μη αυθεντικότητας των χολιγουντιανών ταινιών δράσης κατά τα 1990, προσπαθώντας να κάνει εδώ μια στροφή προς το αντίστοιχο σινεμά του Χονγκ Κονγκ, που άνθιζε. Κύριο επίσης μέλημα του ήταν να καθιερώσει στις ΗΠΑ τον Jet Li, που ήδη είχε έναν δυναμικό ρόλο στο Φονικό Όπλο 4. κι ενώ στην Άπω Ανατολή ήταν επί δεκαετία αστέρας πρώτου μεγέθους.
  • Μετά από μακρά καριέρα στη διεύθυνση φωτογραφίας, ο Andrzej Bartkowiak δοκιμάζει εδώ για πρώτη φορά τις ικανότητες του στη σκηνοθεσία. Κεντρικός βοηθός του για τις σκηνές δράσης ήταν ο Corey Yuen, διάσημος σκηνοθέτης από το Χονγκ Κονγκ.
  • Ντεμπούτο στο σινεμά για την τραγουδίστρια και μοντέλο Aaliyah, με τραγική όμως κατάληξη, μια κι έμελλε να είναι η μόνη της ταινία. Τον Αύγουστο του 2001 έχασε τη ζωή της σε ηλικία μόλις 22 ετών από αεροπορικό δυστύχημα.
  • Το στόρι βασίστηκε στα βασικά -μόνο- στοιχεία του Ρωμαίος και Ιουλιέτα του William Shakespeare.
  • Εδώ πρωτοπαρουσιάστηκε ένα νέο ειδικό εφέ, όπου οι πολεμικές τέχνες συνδυάζονταν με μια X-ray οπτική. Πριν οριστικοποιήσουν τη χρήση της, γύρισαν μία μόνο σκηνή μάχης με τον Jet Li και την παρουσίασαν για δοκιμή σε κοινό. Η θετική αντίδραση του έδωσε το οκ στη χρήση αυτής της τεχνικής και για άλλες σκηνές.
  • Δειλά έγινε το “πείραμα” του ταιριάσματος ενός αμερικανο-ασιάτη με μια αφροαμερικανή επί της αμερικανικής οθόνης, με τη σκηνή του τελικού φιλιού εντέλει να κόβεται μετά τις δοκιμαστικές προβολές.
  • Κοστίζοντας 25 εκατομμύρια δολάρια, το φιλμ εισέπραξε 91.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Το σάουντρακ έγινε πλατινένιο και έβγαλε μία νούμερο 1 επιτυχία για τις ΗΠΑ. Το Try Again έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη από τις επιτυχίες της Aaliyah, που την ακούμε μαζί με τον DMX και στο δεύτερο σινγκλ της ταινίας, το Come Back in One Piece.

Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 9/10/2015

Για να μην μπερδευόμαστε, αυτή η ταινία δράσης με πρωταγωνιστή τον Τζετ Λι απλά χρωματίζεται από το βασικό μοτίβο της σαιξπηρικής τραγωδίας (όταν μάλιστα ο Ρομέο αρθρώνει ελάχιστες ατάκες), χωρίς να αποτελεί μια μοντέρνα μετάφραση της. Αντίθετα, το σενάριο κινείται περισσότερο στο πάντρεμα στοιχείων του Χονγκ Κονγκ και της Αμερικής, αφού η Ιουλιέτα είναι η RnB τραγουδίστρια Αλία -το φιλμ είναι πνιγμένο στο hip-hop- και οι πολεμικές χορογραφίες φλερτάρουν τη «Matrix» δεξιότητα. Έτσι, αυτό που κερδίζει κι έρχεται στην επιφάνεια, είναι το καλής ποιότητας b-movie, υβρίδιο wuxia-gangsta-Βαν Νταμ, υπό την «αιγίδα και ατμόσφαιρα» του πάντα αινιγματικού, ασιατικού βλέμματος του Τζετ Λι.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

18 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *