
Ο Δικηγόρος
- Roman J. Israel, Esq.
- Στα Όρια
- 2017
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματική, Δραματικό Θρίλερ
Ένας ιδεαλιστής δικηγόρος, ο Ρόμαν Τζ. Ίσραελ, μάχεται έναν τίμιο αγώνα, ενώ την ίδια ώρα άλλοι παίρνουν τα εύσημα. Όταν ένας συνεργάτης του παθαίνει καρδιακή ανακοπή, ο Ίσραελ βρίσκεται στη θέση του, δηλαδή του μπροστάρη δικηγόρου της φίρμας του. Τότε θα ανακαλύψει κάποια ανησυχητικά στοιχεία που αφορούν υποθέσεις της φίρμας, η οποία φαίνονταν να εξειδικεύεται σε υποθέσεις που αφορούν το γενικό καλό, τα οποία έρχονται σε σύγκρουση με τις αξίες του περί του να βοηθάει τον φτωχό κόσμο, και ξάφνου βρίσκεται εντός μιας υπαρξιακής κρίσης που τον οδηγεί σε ακραία δράση.
Σκηνοθεσία:
Dan Gilroy
Κύριοι Ρόλοι:
Denzel Washington … Roman J. Israel
Colin Farrell … George Pierce
Carmen Ejogo … Maya Alston
Lynda Gravatt … Vernita Wells
Amanda Warren … Lynn Jackson
Hugo Armstrong … Fritz Molinar
Sam Gilroy … Connor Novick
Tony Plana … Jessie Salinas
DeRon Horton … Derrell Ellerbee
Amari Cheatom … Carter Johnson
Nazneen Contractor … Melina Nassour
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Dan Gilroy
Παραγωγή: Todd Black, Jennifer Fox, Denzel Washington
Μουσική: James Newton Howard
Φωτογραφία: Robert Elswit
Μοντάζ: John Gilroy
Σκηνικά: Kevin Kavanaugh
Κοστούμια: Francine Jamison-Tanchuck
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Roman J. Israel, Esq.
- Ελληνικός Τίτλος: Ο Δικηγόρος
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Στα Όρια
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου (Denzel Washington).
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Denzel Washington) σε δράμα.
Παραλειπόμενα
- Μέχρι και τα γυρίσματα, η ταινία ονομάζονταν Inner City.
- Μετά την πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Τορόντο, ο σκηνοθέτης και ο Denzel Washington αποφάσισαν να αλλάξουν πολλά επί του φιλμ, με αποτέλεσμα να κοπούν 12 λεπτά διάρκειας.
- Μικρή διανομή και μόλις 13 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις, έναντι ενός μπάτζετ των 22.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 14/7/2018
Δεν νομίζω να θεωρείται επιτυχία για το φιλμ η υποψηφιότητα στα Όσκαρ του Ντένζελ Ουάσιγκτον, μια και είναι από τις ταινίες που φτιάχνονται εξαρχής με απώτερο σκοπό τα μεγάλα βραβεία. Αλλά εδώ ο Νταν Γκιλρόι δεν έχει την ίδια δεινότητα με το «Nightcrawler», για την ακρίβεια ο γνωστότερος ως σεναριογράφος σκηνοθέτης καταφέρνει μονάχα ένα πράγμα: να παρουσιάσει έναν εξαιρετικά ενδιαφέρων χαρακτήρα και τίποτα περισσότερο. Κρίνοντας κι ως καταλύτη την παρουσία του Ουάσιγκτον, ο Ρόμαν Ίσραελ ξέρει πώς να προφέρει ατάκες, πώς να μαγνητίζει τον θεατή του και πώς να μένει στη μνήμη. Σαν όμως να μιλάγαμε για θεατρικό έργο, μάταια αναμένεις κάτι αληθινά να σε τραβήξει από την πλοκή, κι όταν εντέλει έρχεται κάτι να σε ξυπνήσει, μοιάζει απλά με εύρημα για να μπορέσει να υπάρξει ένα κάποιο φινάλε. Μια πολύ καλή σπουδή χαρακτήρα, που δεν βρήκε τόπο και τρόπο δράσης.
Βαθμολογία: