Η Μορίν είναι μια Αμερικάνα στο Παρίσι, η οποία βγάζει τα προς το ζην κάνοντας τα ψώνια της Κίρα, μιας διάσημης. Η Μορίν, όμως, ίσως έχει και την ψυχική δύναμη να επικοινωνεί με τα πνεύματα, όπως ο δίδυμος αδελφός της, Λούις, ο οποίος πέθανε μόλις πρόσφατα. Σύντομα, θα αρχίσει να λαμβάνει ασαφή μηνύματα από μια άγνωστη πηγή.

Σκηνοθεσία:

Olivier Assayas

Κύριοι Ρόλοι:

Kristen Stewart … Maureen Cartwright

Lars Eidinger … Ingo

Nora von Waldstatten … Kyra

Anders Danielsen Lie … Erwin

Sigrid Bouaziz … Lara

Benjamin Biolay … Victor Hugo

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Olivier Assayas

Παραγωγή: Charles Gillibert

Φωτογραφία: Yorick Le Saux

Μοντάζ: Marion Monnier

Σκηνικά: Francois-Renaud Labarthe

Κοστούμια: Jurgen Doering

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Personal Shopper
  • Ελληνικός Τίτλος: Personal Shopper: Η Βοηθός

Κύριες Διακρίσεις

  • Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Κανών. Βραβείο σκηνοθεσίας.

Παραλειπόμενα

  • Ο Olivier Assayas έγραψε το σενάριο έχοντας κατά νου μονάχα την Kristen Stewart για τον πρώτο ρόλο. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα έγραφε την ταινία αν δεν την είχε γνωρίσει.
  • Στις Κάνες, οι κριτικοί αποδοκίμασαν το φιλμ, αλλά το ακριβώς αντίθετο συνέβη στην πρεμιέρα για το κοινό.

Κριτικός:  Νάνσυ Μιχαηλίδου

Έκδοση Κειμένου: 23/5/2016

Το Personal Shopper σφραγίζει τη δεύτερη συνεργασία του Ασάγιας με την Κρίστεν Στιούαρτ, μετά τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία, όπου της χάρισε το βραβείο ερμηνείας στα γαλλικά Cesar, αποτελώντας έτσι την πρώτη αμερικανίδα ηθοποιό που κέρδισε ποτέ αυτό το βραβείο. Η Κρίστεν Στιούαρτ υποδύεται την Μορίν, μια Αμερικανίδα που ζει στο Παρίσι κι αναγκάζεται να βγάλει τα προς το ζην κάνοντας μια δουλειά που μισεί: είναι υπεύθυνη για την γκαρνταρόμπα μιας διάσημης γυναίκας των media. Ο νους της ωστόσο εστιάζει αλλού, καθώς είναι παράλληλα και μέντιουμ, και η ενασχόλησή της με την αναζήτηση πνευμάτων φαίνεται να την απασχολεί ακόμα περισσότερο μετά τον πρόσφατο χαμό του δίδυμου αδερφού της (επίσης μέντιουμ). Περιμένει ένα σημάδι από αυτόν, για να της διασφαλίσει ότι είναι καλά εκεί που βρίσκεται και μέχρι να το λάβει, η ζωή της μπορεί να περιμένει.

Ένα μεταφυσικό θρίλερ γύρω από ένα μέντιουμ που ψωνίζει από τις ακριβότερες μπουτίκ της Ευρώπης (ναι, περιέχει τοποθέτηση προϊόντος ανάμεσα στα οποία διόλου τυχαία και ο επώνυμος οίκος που εκπροσωπεί η Κρίστεν Στιούαρτ), ενώ παράλληλα επισκέπτεται στοιχειωμένα σπίτια για να έρθει σε επαφή με τον νεκρό δίδυμο αδερφό της, αποτελεί από μόνο του ένα ρίσκο που αναμενόμενα διχάζει. Μια πρωταγωνίστρια μονίμως σφιγμένη, στοιχειωμένα σπίτια, πνεύματα που ξερνούν εκτόπλασμα, μια απολαυστική «εμφάνιση» του Βίκτωρος Ουγκό και μπόλικο texting στο iphone παρελαύνουν από τη μεγάλη οθόνη σε συσκευασία Chanel, προκαλώντας αν μη τι άλλο σύγχυση. Ο Ασάγιας προφανώς έχει διάθεση να πειραματιστεί, αλλά δεν κάνει ποτέ ξεκάθαρες τις προθέσεις του. Κι ενώ από τη μια καταγράφει τον αγώνα της κεντρικής ηρωίδας να επικοινωνήσει με τον νεκρό αδερφό της και κατ`επέκταση να συμφιλιωθεί με τον θάνατό του, στη συνέχεια προσθέτει μεταφυσικά στοιχεία, χτίζει στιγμές αγωνίας με άφθονο μυστήριο και καταλήγει σ` ένα θρίλερ, αποπροσανατολίζοντας πλήρως τον θεατή.

Κανείς δεν μπορεί να ταυτιστεί με τη Μορίν, προφανώς ούτε καν η ίδια η Στιούαρτ, παρά μόνο στις σκηνές που υπενθυμίζουν την απώλειά της, οι οποίες ωστόσο εμπλουτίζονται με μια καθημερινότητα εντελώς ανοίκεια κι ενίοτε μεταφυσική. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μεν απολαυστικά ασυνήθιστο, όχι όμως κι επαρκές, πασπαλισμένο με μπόλικη χρυσόσκονη, άντε και λίγο εκτόπλασμα…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *