Η πρόσφατα χωρισμένη Μεγκ Άλτμαν, μαζί με τη 15χρονη κόρη της, Σάρα, μετακομίζουν σε μια μεγάλη έπαυλη στη Νέα Υόρκη. Ιδιοκτησία ενός εκκεντρικού εκατομμυριούχου, μέσα σε όλες της τις ανέσεις, η έπαυλη περιλαμβάνει και ένα «δωμάτιο πανικού»: ένα τελείως ανεξάρτητο δωμάτιο με αδιάβλητους τοίχους και πόρτα από ατσάλι, ανεξάρτητη τηλεφωνική γραμμή, 8 οθόνες που συνδέονται με ολόκληρο το σπίτι μέσω κάμερας και με οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί ένας άνθρωπος (από νερό μέχρι κουβέρτα και πυροσβεστήρα) σε περίπτωση που αναγκαστεί να μείνει κλεισμένος εκεί μέσα, ακόμα και για έναν ολόκληρο μήνα. Δυστυχώς γι’ αυτές, η Μεγκ και η Σάρα θα χρειαστούν αυτό το δωμάτιο-καταφύγιο πολύ σύντομα… την πρώτη κιόλας νύχτα που μετακομίζουν. Γιατί τότε εισβάλλουν στο σπίτι βίαια τρεις άντρες, αποφασισμένοι πάση θυσία να πάρουν κάτι που βρίσκεται εκεί μέσα. Και για ακόμα χειρότερή τους τύχη, οι δύο γυναίκες συνειδητοποιούν ότι αυτό το κάτι είναι κρυμμένο μέσα στο δωμάτιο όπου κρύβονται οι ίδιες. Αυτό είναι μόνο η αρχή ενός θανάσιμου παιχνιδιού, σαν τη γάτα με το ποντίκι, που θα ξεφύγει πέρα από κάθε έλεγχο.

Σκηνοθεσία:

David Fincher

Κύριοι Ρόλοι:

Jodie Foster … Meg Altman

Kristen Stewart … Sarah Altman

Forest Whitaker … Burnham

Dwight Yoakam … Raoul

Jared Leto … Junior

Patrick Bauchau … Stephen Altman

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Koepp

Παραγωγή: Cean Chaffin, Judy Hofflund, David Koepp, Gavin Polone

Μουσική: Howard Shore

Φωτογραφία: Conrad W. Hall, Darius Khondji

Μοντάζ: James Haygood, Angus Wall

Σκηνικά: Arthur Max

Κοστούμια: Michael Kaplan

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Panic Room
  • Ελληνικός Τίτλος: Δωμάτιο Πανικού

Παραλειπόμενα

  • Ο Koepp εμπνεύστηκε το σενάριο του όταν απλά παρακολούθησε το 2000 ένα ρεπορτάζ για τα δωμάτια πανικού.
  • Η Nicole Kidman ήταν η αρχική μητέρα, αλλά έπρεπε να αποχωρίσει μετά από επιπλοκές σε πρόσφατο τραύμα της. Αυτό απείλησε την ύπαρξη της ταινίας (και με τις φήμες να θέλουν υποψήφιες τις: Sandra Bullock, Angelina Jolie και Robin Wright), αλλά βρέθηκε πολύ γρήγορα η Foster ως αναπληρώτρια.
  • Για την ψευδαίσθηση της κίνησης της κάμερας επί των δωματίων του σπιτιού, έγινε χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.
  • Τα γυρίσματα καθυστέρησαν, επειδή η Foster έμεινε έγκυος.
  • Αρχική Σάρα ήταν η Hayden Panettiere, αλλά με την αποχώρηση της, η Kristen Stewart βρήκε την ευκαιρία για τον πρώτο σημαντικό της ρόλο.
  • Ο ακαδημαϊκός Jyotsna Kapur συμπεριέλαβε την ταινία στη λίστα της θεωρίας συνωμοσίας, που ήθελε στις αρχές της χιλιετίας τα παιδιά να συνδεθούν με τον τρόμο, αντί της εικόνας που είχαν ως τότε στον κινηματογράφο.
  • Σε κάποιο πρώιμο στάδιο, ήταν ο Ridley Scott υποψήφιος να το αναλάβει.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 6/1/2009

Υψηλό σασπένς και το νουαρικό φάντασμα του Χίτσκοκ να πλανάται ολόγυρα στο σενάριο της ταινίας του Ντέιβιντ Φίντσερ. Το δωμάτιο πανικού λειτουργεί κλειστοφοβικά και μεταφορικά σε μια κοινωνία που από φόβο δημιουργεί, αντί να καταστρέφει τις ατομικές της φυλακές. Πολύ καλή η Τζούντι Φόστερ σε έναν ρόλο που της ταιριάζει, όμως λίγο άστοχη η ανάπτυξη των τριών ληστών, που σεναριακά δένουν μόνο με τη θριλερική εξέλιξη της υπόθεσης και όχι με την ουσία. Η φωτογραφία σε μουντούς τόνους υπηρετεί τον δεξιοτέχνη Φίντσερ, αλλά αφήνει μετέωρη την αγωνιώδη χροιά του σεναρίου του Ντέιβιντ Κεπ, που φαίνεται ότι από κάποιο σημείο και μετά εφευρίσκει τρόπους ανανέωσης της πλοκής από το πουθενά. Δεν είναι από τις ταινίες που χαρακτηρίζουν τον ιδιαίτερο αυτό σκηνοθέτη (ακόμα κι αν είναι καταλύτης η τεχνική του στο τελικό αποτέλεσμα), αλλά μια καλή και σοβαρή θέαση για το είδος της.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.