Οι κρίσιμες καμπές της πορείας προς την οκτωβριανή επανάσταση: η επιστροφή του Λένιν από την εξορία, το άμεσο κάλεσμα για σοσιαλιστική επανάσταση και όχι για στήριξη της προσωρινής κυβέρνησης, αλλά και η απάντηση των μπολσεβίκων στο πραξικόπημα του Κορνίλοφ, που δεν δίστασαν να στηρίξουν τον Κερένσκι απέναντι στον Κορνίλοφ, κάνοντας έτσι ακόμα πιο φανερή, μπροστά στα μάτια της εργατικής τάξης, την ανικανότητα της προσωρινής κυβέρνησης, αλλά και για να πρωτοστατήσουν στην ήττα του αντιδραστικού στρατηγού. Οι δέκα ημέρες που οδήγησαν σε μια αλλαγή που έμελλε να σημαδέψει την πορεία του 20ού αιώνα.

Σκηνοθεσία:

Sergei M. Eisenstein

Grigoriy Aleksandrov

Κύριοι Ρόλοι:

Nikolay Popov … Aleksandr Kerensky

Vasili Nikandrov … V.I. Lenin

Layaschenko … Konovalov

Chibisov … Matvey Skobelev

Boris Livanov … Mikhail Tereshchenko

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Sergei M. Eisenstein, Grigoriy Aleksandrov

Μουσική: Edmund Meisel, Dmitri Shostakovich

Φωτογραφία: Eduard Tisse

Σκηνικά: Vasili Kovrigin

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Oktyabr

Ελληνικός Τίτλος: Οκτώβρης

Διεθνής Τίτλος: October (Ten Days that Shook the World)

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Οχτώβρης: Οι Δέκα Μέρες που Συγκλόνισαν τον Κόσμο [επανέκδοσης]

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Ten Days That Shook the World του John Reed.

Παραλειπόμενα

  • Λόγω της αλλαγής πολιτικής επί του Τρότσκι, ο Eisenstein αναγκάστηκε να κόψει όλες τις σκηνές που τον ανέφεραν. Για την ακρίβεια, κόπηκε το ένα τρίτο του φιλμ.
  • Έντεκα χιλιάδες κομπάρσοι χρησιμοποιήθηκαν για τη σκηνή της επίθεσης στα Χειμερινά Ανάκτορα. Για την ίδια σκηνή κόπηκε η παροχή ηλεκτρισμού σε ολόκληρη την πόλη, ώστε να ενισχυθεί ο φωτισμός των γυρισμάτων. Η σκηνή αυτή όμως βασίστηκε στην αναπαράσταση που είχε οργανωθεί από τον Λένιν το 1920, και όχι σε αυθεντικές μαρτυρίες.
  • Γυρίστηκε για να τιμηθεί ο επέτειος των 10 ετών από την επανάσταση του 1917. Χρηματοδοτήθηκε επί αυτού από τη σοβιετική κυβέρνηση, μαζί και με το Τέλος της Αγίας Πετρούπολης του Pudovkin.
  • Ο Eisenstein αφήνει την τεχνική του μοντάζ των εντυπώσεων, και δίνει τη θέση του στο ιδεολογικό μοντάζ, όπως ο ίδιος το αποκαλούσε. Σε αυτό αναζητούνται σύμβολα πολιτικής σημασίας. Έτσι, δεν κοιτάει πλέον τα γεγονότα όπως ακριβώς αυτά συνέβησαν, αλλά τα αποδίδει σύμφωνα με την ιδεολογική τους σημασία.
  • Ο σκηνοθέτης παρέδωσε την ταινία στα 138 λεπτά. Η ορίτζιναλ εκδοχή της όμως περιορίστηκε για πολιτικούς λόγους στα 102. Το 2007 έγινε αποκατάσταση του φιλμ, όπου υπάρχουν και σκηνές με τον Τρότσκι, με διάρκεια πλέον τα 142 λεπτά.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Ο Edmund Meisel έγραψε τη μουσική του 1928. Το 1966, ο Dimitri Shostakovich έγραψε νέα μουσική, και αυτή είναι που συνοδεύει την ταινία στις νεότερες εκδόσεις.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

>>>>>>>>> Συνολικές Επισκέψεις: 20 || Επισκέψεις Βδομάδας: 1

Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.