Ο Κρις Τζόνσον είναι ένας ταχυδακτυλουργός με έδρα το Λας Βέγκας. Εκ γενετής έχει ένα μεγάλο χάρισμα: να βλέπει δύο λεπτά μπροστά τη ζωή του, κι έτσι να μπορεί να προβλέπει τις κινήσεις του. Μια κυβερνητική πράκτορας, η Κάλι Φέρις, έχοντας αναλάβει τη δύσκολη υπόθεση μιας ομάδας τρομοκρατών με μια ατομική βόμβα στην κατοχή τους, θα τον εντοπίσει και θα προσπαθήσει να τον αιχμαλωτίσει προς όφελος του κράτους. Ο Τζόνσον όμως θέλει να ζήσει όσο πιο διακριτικά γίνεται, ενώ πλησιάζει ένα ραντεβού που έχει με τη μοίρα και μια άγνωστη γυναίκα.
Σκηνοθεσία:
Lee Tamahori
Κύριοι Ρόλοι:
Nicolas Cage … Cris Johnson/Frank Cadillac
Julianne Moore … πράκτορας Callie Ferris
Jessica Biel … Elizabeth ‘Liz’ Cooper
Thomas Kretschmann … Κος Smith
Tory Kittles … πράκτορας Cavanaugh
Peter Falk … Irv
Jim Beaver … διευθυντής Wisdom
Jose Zuniga … υπεύθυνος ασφαλείας Roybal
Enzo Cilenti … Κος Jones
Jason Butler Harner … Jeff Baines
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Gary Goldman, Jonathan Hensleigh, Paul Bernbaum
Στόρι: Gary Goldman
Παραγωγή: Nicolas Cage, Todd Garner, Norman Golightly, Graham King, Arne Schmidt
Μουσική: Mark Isham
Φωτογραφία: David Tattersall
Μοντάζ: Christian Wagner
Σκηνικά: William Sandell
Κοστούμια: Sanja Milkovic Hays
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Next
- Ελληνικός Τίτλος: Next
Σεναριακή Πηγή
- Νουβέλα: The Golden Man του Philip K. Dick.
Παραλειπόμενα
- Το αρχικό στόρι που έγραψε ο Gary Goldman ήταν αρκετά κοντά στη νουβέλα του Philip K. Dick, και ήταν γεμάτο αντισυστημικές αναφορές. Όταν ήρθε όμως στα χέρια της Saturn Films, αυτές οι αναφορές λειάνθηκαν σχεδόν εξολοκλήρου.
- Στις αρχές του φιλμ, στη σκηνή όπου μια κοπέλα με κολιέ βοηθάει τον Nicolas Cage σε ένα του τρικ, αυτή ήταν η τότε σύζυγος του ηθοποιού, η Alice Kim Cage.
- Η ταινία ήταν να κυκλοφορήσει σε διανομή της Sony Pictures Entertainment τον Σεπτέμβριο του 2006. Το στούντιο όμως έκανε πίσω, και η ταινία βγήκε εντέλει 7 μήνες αργότερα από την Paramount Pictures.
- Αποτυχία στα ταμεία, με έσοδα (76,1 εκατομμύρια δολάρια) που δεν υπερκάλυψαν τον προϋπολογισμό (78,6).
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 25/6/2007
Η ιδέα είναι απλή: ένας άντρας μπορεί και βλέπει το τι θα του συμβεί τα επόμενα δύο λεπτά. Τώρα, πότε προλαβαίνει να το επεξεργαστεί και πώς ακριβώς συμβαίνει αυτή η διαδικασία, η ταινία δεν μπαίνει στον κόπο να μας εξηγήσει. Παρότι, πάλι, ο Nicolas Cage δείχνει διαθέσιμος να επεκταθεί στην ψυχολογία του ευαίσθητου αυτού ρόλου, το σενάριο τού το αρνείται.
Το να τοποθετείς έναν τέτοιο χαρακτήρα σε μια ταινία δράσης μοιάζει με στημένο παιχνίδι, όπως αυτό που παίζει ο ήρωας στο καζίνο του Λας Βέγκας στην πρώτη σκηνή. Ξέρει πού θα πέσει η επόμενη σφαίρα, από πού θα ξεπηδήσει ο ερχόμενος κίνδυνος, και γενικά ενώ προσπαθεί από το σενάριο να πλασαριστεί σαν ένας κατά τα άλλα κοινός άνθρωπος, δεν διαφέρει σε τίποτα από έναν σούπερ-ήρωα.
Ο Nicolas Cage είναι ένας αμφιλεγόμενος ερμηνευτής. Μπορεί να προσφέρει πολλά όπως απόδειξε αρκετές φορές, αλλά κυρίως αφήνει μια αδιάφορη εντύπωση στις πολλές ταινίες δράσης που συμμετέχει. Εδώ, αποδίδοντας με μια δόση «κατάρας» τον ρόλο του, θα λέγαμε πως βρίσκεται στο ενδιάμεσο. Λύπη μου προξενεί η τυπική συμμετοχή της Julianne Moore, που δεν θα ήθελα να αναλώνεται σε ρόλους τόσο μη απαιτητικούς. Πιο ουσιαστική η Jessica Biel, μια και ταιριάζει με το περιβάλλον.
Γενικά, ο Tamahori σκηνοθετεί διεκπεραιωτικά την ταινία σαν ταινία δράσης, χωρίς να προσπαθεί να αναπτύξει τις παραμέτρους του φανταστικού παράγοντα. Θα αφήσει σοβαρές -και δικαιολογημένες- απορίες για το περί πώς λειτουργεί η δυνατότητα του ήρωα, αφού μπορεί να τρέχει πανικόβλητος και να επεξεργάζεται ταυτόχρονα το μέλλον με κάθε λεπτομέρεια! Οι πρώτες σκηνές ξεγελάνε για κάτι καλύτερο, αλλά τελικά πρόκειται για ένα από εκείνα τα προϊόντα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε με το σωρό.
Βαθμολογία: