Όταν ο αυτοκράτορας της Κίνας διατάζει ότι ένας άντρας ανά οικογένεια πρέπει να υπηρετήσει στον αυτοκρατορικό στρατό για να υπερασπιστεί τη χώρα από τους εισβολείς, η Μουλάν, η μεγαλύτερη κόρη ενός διάσημου πολεμιστή, παίρνει τη θέση του άρρωστου πατέρα της. Μεταμφιέζεται σε άντρα, τον Χουαν Γιουν, και περνάει από πολλές δοκιμασίες που θα χρειαστούν όλη της τη δύναμη για να τα καταφέρει. Είναι ένα επικό ταξίδι που θα τη μεταμορφώσει σε μια εκπληκτική πολεμίστρια που θα κερδίσει τον σεβασμό ενός έθνους… και ενός περήφανου πατέρα.

Σκηνοθεσία:

Niki Caro

Κύριοι Ρόλοι:

Yifei Liu … Hua Mulan

Donnie Yen … διοικητής Tung

Jason Scott Lee … Bori Khan

Yoson An … Chen Honghui

Li Gong … Xian Lang

Jet Li … ο αυτοκράτορας

Ron Yuan … λοχίας Qiang

Tzi Ma … Hua Zhou

Rosalind Chao … Hua Li

Xana Tang … Hua Xiu

Jimmy Wong … Ling

Pei-Pei Cheng … η προξενήτρα

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Rick Jaffa, Amanda Silver, Elizabeth Martin, Lauren Hynek

Παραγωγή: Chris Bender, Tendo Nagenda, Jason Reed, Jake Weiner

Μουσική: Harry Gregson-Williams

Φωτογραφία: Mandy Walker

Μοντάζ: David Coulson

Σκηνικά: Grant Major

Κοστούμια: Bina Daigeler

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Mulan
  • Ελληνικός Τίτλος: Μουλάν

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Στόρι: Μουλάν (1998) του Robert D. San Souci.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ κοστουμιών και ειδικών εφέ.
  • Υποψήφιο για Bafta ειδικών εφέ.

Παραλειπόμενα

  • Η Hua Mulan είναι ιστορικό πρόσωπο που έζησε ανάμεσα στην περίοδο 420-589, και παρέμεινε στη μνήμη μέσω ενός ποιήματος, της Μπαλάντας της Μουλάν. Η ιστορία της στην τέχνη ξεκινάει το 1917 με το θεατρικό Η Μουλάν Κατατάσσεται. Στον κινηματογράφο έχει κάνει την εμφάνιση ήδη από τον βωβό και το 1927. κυριότερη εμφάνιση της ήταν το 1964 με το Lady General Hua Mu-lan υπό μορφή μιούζικαλ, μέχρι που το 1998 τη ανακάλυψε η Disney με το διάσημο κινούμενο σχέδιο των Barry Cook, Tony Bancroft. Αυτή η τελευταία ταινία είναι που διασκευάζεται εδώ, με πρόσθετα στοιχεία κατευθείαν από την Μπαλάντα, σύμφωνα πάντα με τη νέα πολιτική της εταιρίας να αναβιώνει ζωντανά τις παλιές ταινίες κινουμένων σχεδίων της. Το 2004 είχε ένα σίκουελ, αλλά ήταν για την αγορά του βίντεο.
  • Σχέδια για το ριμέικ υπήρχαν από το 2010, αλλά ήταν το 2015 που έδειξαν να καρποφορούν. Δύο χρόνια αργότερα, προσλήφθηκε για τη σκηνοθεσία η Caro και έγινε ταυτόχρονα η δεύτερη μόλις γυναίκα στο επάγγελμα που αναλαμβάνει ένα φιλμ με μπάτζετ άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
  • Πριν καταλήξουν στην Caro, το στούντιο προσανατολίζονταν, εκτός από καστ, και σε απωανατολίτη σκηνοθέτη. Πρώτος υποψήφιος ήταν ο Ang Lee, αλλά ήταν απασχολημένος. Έπειτα είχαν μια άκαρπη συνάντηση με τον Jiang Wen.
  • Για το καστ της Μουλάν, πέρασαν από οντισιόν πάνω από χίλιες κοπέλες.
  • Πάνω από 40 άνθρωποι δούλεψαν για τα κοστούμια της ταινίας. Χρειάστηκαν πάνω από τρεις μήνες για να δημιουργηθούν 2.062 ρούχα, 250 καπέλα και 1.000 ολοκληρωμένα κοστούμια. Καθένας από τους 50 ηθοποιούς είχε από 3 έως 5 κοστούμια.
  • Οι ηθοποιοί που υποδύονται τους στρατιώτες του αυτοκρατορικού στρατού έπρεπε να προπονηθούν για 75 μέρες στις πολεμικές τέχνες. Έμαθαν να χειρίζονται όπλα και να σκαρφαλώνουν σε πύργους.
  • Η πρωταγωνίστρια πέρασε μήνες στο γυμναστήριο πριν αρχίσουν τα γυρίσματα. Έκανε βασική προπόνηση για δύο ώρες κάθε πρωί, και μετά ακολουθούσε ειδική δίωρη προπόνηση στις πολεμικές τέχνες.
  • Όταν ανακοινώθηκε η ταινία, ξεκίνησε μια καμπάνια με τίτλο “πείτε στην Disney ότι δεν θέλετε μια λευκή Μουλάν!”. Άνω των 100.000 υπογραφών μαζεύτηκαν.
  • Το μπάτζετ έφτασε στα 200 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το πολύ κακό timing περιόρισε τις εισπράξεις από τις αίθουσες στα 66,8.
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.
  • Και στα ελληνικά, με τις φωνές των: Λητώ Αμπατζή (Μουλάν), Τάνια Παλαιολόγου (Σιάν Νιάνγκ), Νίκος Παπαδόπουλος (διοικητής Τανγκ), Χρήστος Πλαΐνης (ο αυτοκράτορας), Τηλέμαχος Κρεβάικας (Μπόρι Χαν), Παναγιώτης Αποστολόπουλος (Χονγκ Χουέι), Κωνσταντίνος Ρεπάνης (Λινγκ), Γιάννης Στεφόπουλος (Τζόου), Κατερίνα Γκίργκις (Λι), Λίλα Μουτσοπούλου (η προξενήτρα), Δανάη Δημοπούλου (Χσιού), Βασίλης Μήλιος (λοχίας Κιάνγκ), Γιώργος Σκουφής (ο γρύλος), Γιώργος Ματαράγκας (Γιάο), Κωνσταντίνος Κλαυδιανός (Πο), Ανδρέας Ευαγγελάτος, Διονύσης Κλάδης, Λένα Μαραβέα, Βασίλης Παπαστάθης, Τάκης Σακελλαρίου, Ευγενία Σκιαθά, Χρήστος Συριώτης, Γεωργία Τιτοπούλου, Σοφία Τσάκα, Γιάννης Υφαντής, Στέλιος Χατζηγεωργίου, Στέλιος Ψαρουδάκης. Σκηνοθετική επιμέλεια/μετάφραση: Σοφία Τσάκα.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Christina Aguilera ερμηνεύει το ορίτζιναλ για την ταινία τραγούδι Loyal Brave True, ενώ ηχογράφησε μια νέα εκδοχή για το Reflection από την πρώτη ταινία.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 8/9/2020

Εάν τραβήξεις ένα κλαρί από το δέντρο της Disney κι ένα ακόμα από αυτό των κινεζικών wuxia και τα ενώσεις… θα δεις τη Μουλάν. Ξεκάθαρα δεν καθορίζεται από έναν από αυτά, αλλά είναι ο τόπος συνάντησης τους. Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει περισσότερο, είναι ότι για ζωντανό ριμέικ της αμφιλεγόμενης εταιρίας τα πήγε περίφημα.

Λογικά, η Niki Caro πρέπει να σκηνοθέτησε το φιλμ μέχρι κάπου τα μισά, αφού όταν η δράση εισβάλει για τα καλά, δύσκολα διακρίνεις την ελαφρότητα της παλιότερης ματιάς της. Αλλά και έως εκεί, γίνεται μια προσπάθεια το όλο θέαμα να μην είναι το παραδοσιακά οικογενειακό που ο ενήλικας θα παρακολουθήσει σκάβοντας με τη βία στα παιδικά του ένστικτα. Ξεχάστε φυσικά ό,τι είχατε δει στο κινούμενο σχέδιο του 1998, κι εκεί κρύβεται ακόμα μια επιμέρους επιτυχία του φιλμ. Λείπουν οι πολλές κωμικές ανάσες, κι όταν εντέλει εμφανίζονται, είναι προσαρμοσμένες στο γενικό ύφος. Ξεχάστε μαζί και τις μιούζικαλ υπερβάσεις, οι μόνες υπερβάσεις εδώ αφορούν το σινεμά φαντασίας όπως το μάθαμε από τον Τίγρη και Δράκο και μετά (στο περίπου, βέβαια…).

Δεν μιλάμε όμως για φιλμ που χορταίνεις δημιουργία, για την ακρίβεια είναι μια καλή κατασκευή. Αυτό θα το καταλάβεις από το βατό σενάριο, τους μονοδιάστατους χαρακτήρες και την έλλειψη έκπληξης. Από την άλλη, τα κλασικά ντισνεϊκά μηνύματα έρχονται την κατάλληλη ώρα, αφού εμπλουτίζονται από φεμινιστικό και σεβάσμιο προς έναν άλλον πολιτισμό αέρα. Η Κίνα, ίσως για πρώτη φορά στο ακριβό Χόλιγουντ, δεν είναι απλά ντεκόρ, αλλά καθορίζει ουσιαστικά όσα βλέπουμε, και είναι το Χόλιγουντ εδώ που μοιάζει να αλλοιώνει τον γνωστό του χαρακτήρα. Οπτικά όμως όλα αυτά, αφού όπως αναφέραμε πρόκειται για τεχνικό δημιούργημα, δίχως την ψυχή που εύκολα συναντάς στους κινέζους συγγενείς του.

Το καστ είναι σύσσωμο μια χαρά και πιστό στην κινεζική φόρμα, χωρίς να οδεύει όμως προς Όσκαρ μεριά, ενώ η δράση είναι σε σημεία αξιοζήλευτη. Προσθέστε και κάποιες εικόνες που χαίρεσαι να έρχεσαι σε επαφή, και μια σοβαρότητα που δεν χάνεται μέσα σε μπλοκμπαστερικές απαιτήσεις. Ναι, το νέο Μουλάν προτείνεται, και είναι και μία από τις σπάνιες φορές που η λέξη ριμέικ βρίσκει ένα σοβαρό πάτημα ύπαρξης.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.