
Mother/Android
- Mother/Android
- 2021
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Δραματικό Θρίλερ, Επιστημονικής Φαντασίας
Σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο που κλονίζεται από μια βίαιη εξέγερση ανδροειδών, μια νεαρή έγκυος και ο φίλος της ψάχνουν απεγνωσμένα για ασφαλές καταφύγιο.
Σκηνοθεσία:
Mattson Tomlin
Κύριοι Ρόλοι:
Chloe Grace Moretz … Georgia
Algee Smith … Sam
Raul Castillo … Arthur
Tamara Hickey … Κα Olsen
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Mattson Tomlin
Παραγωγή: Bill Block, Rafi Crohn, Adam Kassan, Charles Miller, Matt Reeves, Mattson Tomlin
Μουσική: Michelle Birsky, Kevin Olken Henthorn
Φωτογραφία: Patrick Scola
Μοντάζ: Andrew Groves
Σκηνικά: Jeremy Woodward
Κοστούμια: Carisa Kelly
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Mother/Android
- Ελληνικός Τίτλος: Mother/Android
Παραλειπόμενα
- Κινηματογραφικό ντεμπούτο στη σκηνοθεσία για τον Mattson Tomlin.
- Τα δικαιώματα διανομής χωρίστηκαν σε δύο πλατφόρμες. Το Hulu ανέλαβε πρώτα τις ΗΠΑ, ενώ το Netflix ακολούθως τον υπόλοιπο πλανήτη. Στις αίθουσες όμως δεν βγήκε ποτέ.
Κριτικός: Νίκος Ρέντζος
Έκδοση Κειμένου: 11/1/2022
Η υποσχόμενη έναρξη του Mother/Android και η αφοσιωμένη ερμηνεία της Κλόι Γκρέις Μόριτζ δεν αρκούν για να αποτελέσει η ταινία μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Δεν φταίει ότι την κεντρική ιδέα την έχουμε ξαναδεί. Τα ρομπότ έχουν επαναστατήσει ξανά στο παρελθόν αλλά με πολύ πιο επιτυχημένο τρόπο, όχι φυσικά για τα ρομπότ αλλά για τον κινηματογράφο. Δεν είναι λοιπόν η αίσθηση του ότι όλο αυτό το έχεις κάπου ξαναδεί που χαλάει την εμπειρία αλλά η -στο μεγαλύτερο μέρος- ψυχρή, άψυχη οπτικοποίηση όσων συμβαίνουν.
Η ιστορία μας εκτυλίσσεται είτε κάπου στο μέλλον είτε σε κάποιο εναλλακτικό παρόν, όπου το κάθε σπίτι έχει κι ένα ανδροειδές να το βοηθά στις καθημερινές εργασίες. Τα ρομπότ επαναστατούν ένα βράδυ και επικρατεί πανικός. Ένα νεαρό ζευγάρι που έχει μόλις μάθει πως πρόκειται σε κάποιους μήνες να αποκτήσει παιδί, καταφέρνει να σωθεί και περιπλανιέται στα δάση, μακριά από τα μέρη που περνώντας ο καιρός κατακτιούνται από τα ανδροειδή. Το ζευγάρι προσπαθεί να φτάσει στη Βοστόνη για να γεννηθεί με ασφάλεια το μωρό, κι από εκεί να φύγουν με πλοίο για την Κορέα, όπου φαίνεται τα πράγματα να είναι καλύτερα. Στον δρόμο όμως δεν πάνε όλα όπως τα έχουν σχεδιάσει, και το πλάνο τους πρέπει να επανεξεταστεί.
Περισσότερο περιμένεις μια ταινία χαρακτήρων σε ένα μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον παρά μια ταινία δράσης, και παίρνεις και κάποια “σήματα” ότι κάπου το πάει, οπότε δίνεις χρόνο. Στο τέλος δυστυχώς απογοητεύεσαι γιατί ενώ έχει καλά σημεία, είτε με βάση το δράμα του ζευγαριού, είτε με βάση τη δράση στο ενδιάμεσο της ταινίας, είτε ακόμα και με μια ανατροπή που επιχειρεί να δώσει ακόμα πιο πεσιμιστικό χαρακτήρα στο έργο, όλα αυτά φαίνεται να μη δένουν αρμονικά μεταξύ τους.
Καλές οι ερμηνείες, ενδιαφέρουσα φωτογραφία, ειπωμένη ξανά με διαφορετικούς τρόπους ιστορία, λίγο άψυχη η αφήγηση του σκηνοθέτη μας. Αμφιβάλλω λοιπόν αν θα μπορέσει να σταθεί η ταινία απέναντι στο κοινό που στοχεύει.
Βαθμολογία: