Ένα κύμα παιδικών απαγωγών συγκλονίζει το Μεξικό, προκαλώντας πανικό ανάμεσα στις πιο εύπορες οικογένειες, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουν σωματοφύλακες για τα παιδιά τους. Σε αυτό το σκηνικό τρόμου, ένας πρώην μισθοφόρος με σκοτεινό παρελθόν, ο Τζον Κρίζι, αναλαμβάνει την προστασία ενός εννιάχρονου κοριτσιού, της Λουπίτα Ράμος. Μια στενή σχέση αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους, θα διακοπεί απότομα όμως, όταν τελικά η μικρή Πίτα πέσει θύμα των απαγωγέων. Ο συντετριμμένος Τζον θα δώσει μια συνταρακτική μάχη με τον χρόνο, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό για να τη σώσει.

Σκηνοθεσία:

Tony Scott

Κύριοι Ρόλοι:

Denzel Washington … John W. Creasy

Dakota Fanning … Lupita ‘Pita’ Ramos

Radha Mitchell … Lisa Ramos

Christopher Walken … Paul Rayburn

Marc Anthony … Samuel Ramos

Giancarlo Giannini … Miguel Manzano

Mickey Rourke … Jordan Kalfus

Rachel Ticotin … Mariana Garcia Guerrero

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Brian Helgeland

Παραγωγή: Lucas Foster, Arnon Milchan, Tony Scott

Μουσική: Harry Gregson-Williams

Φωτογραφία: Paul Cameron

Μοντάζ: Christian Wagner

Σκηνικά: Benjamin Fernandez, Chris Seagers

Κοστούμια: Louise Frogley

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Man on Fire
  • Ελληνικός Τίτλος: Δια Πυρός και Σιδήρου

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Η Φλόγα της Εκδίκησης (1987)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Man on Fire του A.J. Quinnell.

Παραλειπόμενα

  • Το ίδιο μυθιστόρημα που διασκευάζεται εδώ, σε έκδοση του 1980, είχε γίνει ταινία το 1987 πάλι με τον ίδιο τίτλο. Ήταν γαλλικής παραγωγής, αν και αγγλόφωνη, σε σκηνοθεσία του Elie Chouraqui, και με τον Scott Glenn στον πρώτο ρόλο. To 2005, είχαμε και το Ek Ajnabee από το Μπόλιγουντ.
  • Η πρώτη φορά που ο Tony Scott προσπάθησε να διασκευάσει το βιβλίο του A.J. Quinnell χρονολογείται πίσω στο 1983.
  • Ο Arnon Milchan, παραγωγός και της ταινίας του 1987, στράφηκε αρχικά στους Michael Bay και Antoine Fuqua για τη σκηνοθεσία, πριν εντέλει ρωτήσει από τον Scott αν ενδιαφέρονταν ακόμα.
  • Η 20th Century Fox ήθελε το σκηνικό δράση να είναι το ίδιο με του βιβλίου, δηλαδή η Νάπολη. Ο Tony Scott όμως του απάντησε ότι αν επέμεναν σε αυτό, θα έπρεπε η ταινία να ήταν εποχής, μια και στη σύγχρονη Νάπολη δεν ήταν πλέον συχνό φαινόμενο οι απαγωγές παιδιών, αντίθετα με την Πόλη του Μεξικό.
  • Ο Robert De Niro είχε πρόταση για τον ρόλο του Κρίζι, αλλά και ο Marlon Brando, πριν φύγει από τη ζωή, για αυτόν του Ρέιμπερν.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 2/2/2009

Μια ταινία, με τον συμπαθέστατο Ντένζελ Γουάσινγκτον και την εξίσου συμπαθέστατη Ντακότα Φάνινγκ, που μπορείς εύκολα… να συμπαθήσεις. Ο Τόνι Σκοτ είναι ένας σκηνοθέτης που ξέρει να δουλεύει καλά πάνω στο νεύρο μιας ταινίας και να μεταδίδει σασπένς και δράση ταυτόχρονα. Ο Πολ Κάμερον υπογράφει μια ταιριαστή φωτογραφία και ο Κρίστιαν Βάγκνερ ένα χαρακτηριστικό μοντάζ. Ο έμπειρος Μπράιαν Χέλγκελαντ, δε, γνωρίζει τα μοτίβα ενός σεναρίου δράσης, που δεν θα προσβάλουν τον θεατή και ξέρει να ξεχωρίζει την υπερβολή από την αναλήθεια. Πλούσιοι οι δεύτεροι ρόλοι και ειδικά ο Μίκι Ρουρκ που έχει συνέλθει φανερά από την πολυετή αφάνεια. Δεν είναι φυσικά η ταινία που θα άντεχε ένα ποιοτικό crash-test, μια κι όλα δίνονται εν είδει μιας επιτήδευσης, αλλά χρησιμοποιεί σωστά του κώδικες αυτούς για να γίνεται αγαπητό που το κοινό που θέλει έντονη δράση με επίσης έντονη δόση συναισθηματισμού.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

10 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *