Ο Ρασαμάν έχει πολλές υποχρεώσεις για 11χρονο αγόρι. Σύμφωνα με την τσετσενική παράδοση, είναι πλέον υπεύθυνος για τη μητέρα του και τις δύο νεότερες αδελφές του. Ζει στο Μακόντο, μια σκληρή συνοικία μειονοτήτων στα βιομηχανικά προάστια της Βιέννης. Μιλάει καλά τα γερμανικά και βοηθάει ως προς αυτό και τη μητέρα του, Αμινάτ, που δεν τα έχει μάθει καλά ακόμα. Η Αμινάτ δεν έχει ξεπεράσει ούτε τον χαμό του συζύγου της, ούτε την εξαναγκαστική της μετανάστευση. Ο κόσμος του Ρασαμάν μπερδεύεται, όταν σε διπλανό διαμέρισμα έρχεται να μείνει ο Ίσα, ο σύντροφος στη μάχη του πατέρα του. Μια φωτογραφία του πατέρα στα χέρια του ήταν ικανή να ξυπνήσει κάτι μέσα στον 11χρονο. Αποζητά πλέον την παρέα του Ίσα και νιώθει πιο άντρας. Το μπέρδεμα όμως γίνεται μεγαλύτερο, όταν ο Ίσα έρχεται πιο κοντά στην Αμινάτ.
Σκηνοθεσία:
Sudabeh Mortezai
Κύριοι Ρόλοι:
Ramasan Minkailov … Ramasan
Aslan Elbiev … Isa
Kheda Gazieva … Aminat
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Sudabeh Mortezai
Παραγωγή: Sabine Moser, Oliver Neumann
Φωτογραφία: Klemens Hufnagl
Μοντάζ: Oliver Neumann
Σκηνικά: Julia Libiseller
Κοστούμια: Carola Pizzini
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Macondo
Ελληνικός Τίτλος: Σημαδεμένοι Δρόμοι
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για καλύτερη ταινία και σε 4 ακόμα κατηγορίες στα εθνικά βραβεία της Αυστρίας.
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βερολίνου.
Παραλειπόμενα
- Ντεμπούτο για τη Sudabeh Mortezai στη μυθοπλασία, μετά από δύο ντοκιμαντέρ.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 26/1/2016
H αυστρο-ιρανή ντοκιμαντερίστα Σουνταμπέ Μορτεζάι δοκιμάζει πρώτη φορά μυθοπλασία, εννοείται βασιζόμενη πολύ στην ενστικτώδη αντίδραση του μικρού πρωταγωνιστή της, Ραμαζάν Μινκαίλοφ -φοβερή αποκάλυψη-, πιστή στο σινεμά-αλήθεια που ενισχύεται κι από την έλλειψη μουσικής επένδυσης. Τσετσένοι στην Αυστρία, που ζουν στο έθνικ κτιριακό συγκρότημα Μακόντο. Από τη μια η ανέμελη παιδική ζωή που προσφέρεται στον 11χρονο σε μια δυτική κοινωνία, από την άλλη οι ανατολικές, μάλιστα ισλαμικές παραδόσεις που του επιβάλλουν, πως τώρα επωμίζεται τον ρόλο του αρχηγού της οικογένειας ως ενήλικος άντρας, υπό το βλέμμα της φωτογραφίας του πατέρα του στο εικονοστάσι. Ο φίλος του πατέρα αποτελεί ένα κλειδί για τον Ραμαζάν να καταλάβει το τραυματικό παρελθόν, ενώ σ’ όλα τα κοινωνικά ερεθίσματα αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην αθωότητα και την αγωνιώδη καχυποψία ενός πολεμιστή. Η Μορτεζάι χειρίζεται την ιστορία όσο πιο ψύχραιμα, διακριτικά, χωρίς να φοβάται και τις στιγμές συναισθηματικής φόρτισης. Ένα καλό ντεμπούτο στον σύγχρονο δραματικό ρεαλισμό.
Βαθμολογία: