
Ματωμένος Δεσμός
- Love Lies Bleeding
- 2024
- ΗΠΑ, Μ. Βρετανία
- Αγγλικά
- Αισθηματική, Αστυνομική, Δράσης, Εποχής, Ερωτική, Θρίλερ
- 14 Μαρτίου 2024
Δεκαετία του 1980. Η Τζάκι είναι αποφασισμένη να τα καταφέρει ως μπόντι-μπίλντερ, και κατευθύνεται στο Λας Βέγκας για να πάρει μέρος σε διαγωνισμό. Περνώντας από μια μικρή πόλη του Νέο Μεξικό, συναντά τη Λου, τη μοναχική μάνατζερ του τοπικού γυμναστηρίου. Ο πατέρας όμως της Λου τυγχάνει έμπορος όπλων, και είναι επικεφαλής του εγκληματικού συνδικάτου της περιοχής. Οι δυο κοπέλες ερωτεύονται η μία την άλλη τρελά, αλλά αυτό είναι μόνο η έναρξη για έναν ανεξέλεγκτο κύκλο βίας.
Σκηνοθεσία:
Rose Glass
Κύριοι Ρόλοι:
Kristen Stewart … Lou
Katy O’Brian … Jackie
Ed Harris … Lou Sr.
Dave Franco … JJ
Jena Malone … Beth
Anna Baryshnikov … Daisy
Eldon Jones … Billy
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Rose Glass, Weronika Tofilska
Παραγωγή: Andrea Cornwell, Oliver Kassman
Μουσική: Clint Mansell
Φωτογραφία: Ben Fordesman
Μοντάζ: Mark Towns
Σκηνικά: Katie Hickman
Κοστούμια: Olga Mill
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Love Lies Bleeding
- Ελληνικός Τίτλος: Ματωμένος Δεσμός
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Bafta καλύτερης βρετανικής ταινίας.
Παραλειπόμενα
- Ο τίτλος προέρχεται από τραγούδι του Elton John.
- Η Kristen Stewart συμφώνησε στη συμμετοχή της όντας θαυμάστρια της πρώτης δουλειάς της βρετανής Rose Glass, το Η Αγία Maud (2019).
- Η Katy O’Brian δήλωσε πως χρειάστηκε να περάσει 6 φορές από οντισιόν για να κερδίσει εδώ τον πρώτο πρωταγωνιστικό της ρόλο. Όπως και στην ταινία, η O’Brian είχε λάβει μέρος σε διαγωνισμούς για μπόντι-μπίλντερ.
- Την πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Sundance ακολούθησε ειδική προβολή σε αυτό του Βερολίνου, χωρίς σε αμφότερα να συμπεριληφθεί στο διαγωνιστικό τμήμα.
Κριτικός: Ορέστης Μαλτέζος
Έκδοση Κειμένου: 14/3/2024
Στη δεύτερη σκηνοθετική της απόπειρα μετά το “Saint Maud” του 2019, η Rose Glass προσφέρει ένα πολυσχιδές ερωτικό θρίλερ στο οποίο επιδεικνύει πρωτίστως την ικανότητά της να διακρίνει τόσο τα δυνατά σημεία των συνεργατών της όσο και τις αδυναμίες της ιστορίας, που σε άλλη περίπτωση θα έκαναν το τελικό αποτέλεσμα να μοιάζει τουλάχιστον ασύνδετο. Στον “Ματωμένο Δεσμό”, όμως, η ευστροφία τού να εντοπίζει και να εισάγει στην ταινία τις πλέον κατάλληλες επιλογές, την μετατρέπουν σε ένα διαμάντι του σύγχρονου ανεξάρτητου κινηματογράφου.
Με φόντο το απομακρυσμένο σκηνικό μιας μικρής πόλης, χρωματισμένο με μια τραχιά ρετρό αισθητική, η Glass ξετυλίγει μια αιματοβαμμένη ιστορία χειραφέτησης όπου οι σκληροτράχηλοι και αυτάρκεις χαρακτήρες της παρασύρονται βαθιά σε εγκληματικές μηχανορραφίες. Η κουήρ μπόντι-μπίλντερ Τζάκι, ένα νουάρ αρχέτυπο στην πραγματικότητα, βλέπει τα σχέδιά της να ανατρέπονται μετά την τυχαία συνάντησή της με τη Λου, και ο ρομαντισμός των νεαρών γυναικών εξελίσσεται με μια εξαιρετικά απεικονισμένη ωμότητα και ταυτόχρονα με ευαισθησία. Αυτό όμως είναι μόνο ένα από τα κομμάτια του παζλ. Ένα άλλο κομμάτι αφορά την οικογένεια και παρότι -αν το αποδομήσεις- όσα περιλαμβάνει η ιστορία γύρω από τους προβληματικούς δεσμούς και τη σφαιρική κακοποίηση δεν είναι ιδιαιτέρως πρωτότυπα σαν σύλληψη, ο τρόπος που εντάσσονται στην ταινία της Glass διαφέρει κατά πολύ σε στόχο και παρουσίαση από το σύνηθες. Οι δύο αυτές πτυχές της ιστορίας ρέουν η μία μέσα στην άλλη ανεμπόδιστα και καθώς οι χαρακτήρες αρχίζουν να βράζουν από θυμό μέσα και έξω, τόσο οι εικόνες της ταινίας γίνονται πιο μανιασμένες, θηριώδεις και ακραίες.
Ο “Ματωμένος Δεσμός” παρακολουθεί με τεταμένη ανησυχία την ταχεία ανάπτυξη των σχέσεων και τις ταραγμένες συναισθηματικές καταστάσεις των οργισμένων πρωταγωνιστών υποδαυλίζοντας την ανάγκη τους για μια ευρείας αντίληψης απελευθέρωση. Μόλις χυθεί το πρώτο αίμα, ξεκινάει ένας παρορμητικός κύκλος βίας, αποτυπωμένος στην οθόνη με ένα σουρεαλιστικό κρεσέντο τρόμου που όχι μόνο δεν φαίνεται παράταιρο αλλά κρίνεται απαραίτητο δεδομένης της ασυμβίβαστης δυναμικής της σκηνοθεσίας. Μπορεί, σε επίπεδο πλοκής, οι χαρακτήρες να προσπαθούν να εξαφανίσουν τα στοιχεία των εγκλημάτων όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αλλά η Glass διατηρεί πάντα σαν προτεραιότητα τις εσωτερικές τους μάχες, καθώς νοιάζονται πολύ περισσότερο για τη δική τους ελευθερία, για να υποστηρίξουν το σώμα και την ταυτότητά τους, για το δικαίωμα να αγαπιούνται και να ξεφύγουν από την πατριαρχία.
Η Glass πολύ σοφά δεν εμβαθύνει στην προϊστορία, τα κενά που αφορούν το παρελθόν τόσο του μαφιόζου πατέρα όσο και της κακοποιημένης αδερφής είναι πολύ εύκολο να συμπληρωθούν, δίνοντας τον χώρο να αναπτυχθεί ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την τρέχουσα κατάστασή τους. Η Kristen Stewart αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι είναι μια ηθοποιός ικανότατη και πανέξυπνη, αναπτύσσοντας την ερμηνεία της με μια ουσιαστική σειρά μικρών σωματικών λεπτομερειών, με μια καθοριστική χημεία με την Katy O’Brian, η οποία επιμελώς κρύβει την επικίνδυνη διάσταση του ρόλου της ως καθοδηγητή της πλοκής. Χαρακτήρες όπως η Νταίζη της Anna Baryshnikov διαθέτουν σαφώς έναν λειτουργικό ρόλο, αλλά η Glass τους χτίζει με τη διάθεση να τους κάνει αξιομνημόνευτους, μετατρέποντάς τους σε ένα εξίσου αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας. Ο ρόλος του πατέρα φαίνεται να είναι στο τσεπάκι του Ed Harris, δεδομένης όμως και της περιορισμένης χρονικής εμφάνισης, αποκτά μια ανατριχιαστικά στιβαρή υπόσταση απειλής.
Ο “Ματωμένος Δεσμός” είναι μια ταινία που πυροδοτεί την ένταση από το πρώτο δευτερόλεπτο, ένας εκρηκτικός συνδυασμός καταδικασμένου έρωτα, ασίγαστης εκδίκησης και εγκληματικού δράματος που δεν θέλει πολύ για να οδηγηθεί στα άκρα. Διατηρεί αμείωτη την ταυτότητά της και είναι μια από τις πιο καθοριστικές εξελίξεις στην πορεία μιας νέας σκηνοθέτιδος που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια.
Βαθμολογία: