Invisible
- Invisible
- 2015
- Ελλάδα
- Ελληνικά
- Δραματικό Θρίλερ
- 03 Νοεμβρίου 2016
Ο Άρης, ένας μοναχικός 35άρης, απολύεται χωρίς προειδοποίηση από το εργοστάσιο που δουλεύει. Σοκαρισμένος, προσπαθεί να μπει ξανά στη δουλειά του. Μάταια. Του αρνούνται κάθε επαφή. Καθώς νιώθει να χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια του, η ιδέα να αποδώσει δικαιοσύνη ο ίδιος, γεννιέται τυφλά μέσα του. Ο Άρης δίνει τα τελευταία λεφτά του για να αγοράσει ένα όπλο, όταν η πρώην γυναίκα του έρχεται απρόοπτα να του αφήσει τον εξάχρονο γιο τους.
Σκηνοθεσία:
Δημήτρης Αθανίτης
Κύριοι Ρόλοι:
Γιάννης Στάνκογλου … Άρης
Χρήστος Μπενέτσης … Άδωνης
Μενέλαος Χαζαράκης … ο επιχειρηματίας
Eva Stylander … η σύζυγος του επιχειρηματία
Νικολίτσα Ντρίζη … Δώρα
Κόρα Καρβούνη … μπαργούμαν
Κώστας Ξυκομηνός … αστυνομικός
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης, Γιώργος Μακρής
Παραγωγή: Δημήτρης Αθανίτης, Πάνος Παπαδόπουλος
Μουσική: Papercut
Φωτογραφία: Γιάννης Φώτου
Μοντάζ: Σταμάτης Μαγουλάς
Σκηνικά: Στέλλα Κάλτσου
Κοστούμια: Στέλλα Κάλτσου
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: Invisible
Διεθνής Τίτλος: Invisible
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, πρώτο αντρικό ρόλο (Γιάννης Στάνκογλου), δεύτερο γυναικείο ρόλο (Κόρα Καρβούνη) και φωτογραφία στα βραβεία Ίρις.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Σπύρος Δούκας
Έκδοση Κειμένου: 2/12/2015
Ο 35χρονος Άρης είναι μοναχικός, φοβισμένος, απολύεται απροειδοποίητα από τη δουλειά του και έχει έναν εξάχρονο γιο. Όλα αυτά συσσωρεύονται μέσα του και καλλιεργούν την τάση του για αντίδραση και εκδίκηση απέναντι σε όλη την αδικία που βιώνει. Ο Δημήτρης Αθανίτης μιλάει για την Ελλάδα της κρίσης και της ανεργίας από μία καθαρά προσωπική οπτική, αυτήν του ενός μόνο χαρακτήρα.
Χρησιμοποιεί έναν εξαιρετικό Στάνκογλου, ο οποίος γίνεται κυριολεκτικά όλο το έργο. Όσο κι αν προσπαθεί εκείνος όμως, ο χαρακτήρας του έχει ορισμένες ελλείψεις, όπως και γενικότερα το σενάριο των Αθανίτη και Μακρή, που δεν καταφέρνει να τον καταστήσει ιδιαίτερα ανάγλυφο. Τον βλέπουμε να αντιμετωπίζει σιωπηλά τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει, αλλά είναι αποφασισμένος να εκδικηθεί, οπότε χρησιμοποιεί τα χρήματα της αποζημίωσής του για την αγορά όπλου, που (υποθέτουμε ότι) η ηθική του δεν του επιτρέπει να το χρησιμοποιήσει. Παρά την προσπάθεια του Στάνκογλου για μια εσωτερική ερμηνεία, μόνο ο σκληρός εξωτερικός κόσμος που περιβάλλει τον Άρη τελικά διερευνάται, με τον εσωτερικό να παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητο έδαφος. Η κατάληξη θα λειτουργούσε καλύτερα ως κάθαρση για τον πρωταγωνιστή αν η σχέση του με το γιο του είχε δραματουργική υπόσταση. Πάντως, μια παρόμοια αλλά βαθύτερη και πιο ουσιαστική προσέγγιση ήταν αυτή του Λυγίζου με το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού, με τη διαφορά ότι εκεί η ανεργία αναγόταν στην πείνα. Η ουσία όμως, παραμένει η ίδια.
Βαθμολογία: