Ο Νίκι είναι ένας απατεώνας που ερωτεύεται την όμορφη Τζες καθώς τις παρουσιάζει την πραμάτεια του, αλλά όταν αυτή αρχίζει να νιώθει ασφάλεια κοντά του, τη διώχνει μακριά. Τρία χρόνια αργότερα, η Τζες είναι πλέον μια φαμ-φατάλ, και καταφτάνει στο Μπουένος Άιρες, αλλά στην αντίπαλη πλευρά της απάτης από τον Νίκι. Στόχος και των δύο είναι ένας δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης αυτοκινήτων αγώνων ταχύτητας.

Σκηνοθεσία:

Glenn Ficarra

John Requa

Κύριοι Ρόλοι:

Will Smith … Nicky Spurgeon

Margot Robbie … Jess Barrett

Rodrigo Santoro … Rafael Garriga

Gerald McRaney … Bucky Spurgeon/Owens

Adrian Martinez … Farhad

BD Wong … Liyuan Tse

Robert Taylor … McEwen

Brennan Brown … Horst

Dominic Fumusa … Jared Mukulski

Griff Furst … Gareth

Juan Minujιn … Marcello

Stephanie Honorε … Janice

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Glenn Ficarra, John Requa

Παραγωγή: Denise Di Novi

Μουσική: Nick Urata

Φωτογραφία: Xavier Grobet

Μοντάζ: Jan Kovac

Σκηνικά: Beth Mickle

Κοστούμια: Dayna Pink

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Focus
  • Ελληνικός Τίτλος: Focus

Παραλειπόμενα

  • Όταν προσλήφθηκε ο Will Smith, κόπηκε η Kristen Stewart, αφού και η ίδια παρατήρησε τη μεγάλη διαφορά ηλικίας. Πριν ο ρόλος thw καταλήξει οριστικά, πέρασε κι από τις: Emma Stone, Michelle Williams, Jessica Biel, Rose Byrne και Olivia Munn.
  • Για τον ρόλο του Νίκι «παρέλασαν», με τη συγκεκριμένη σειρά, οι: Ryan Gosling, Brad Pitt και Ben Affleck.
  • Ο εξπέρ στις εξαπατήσεις Apollo Robbins έπαιξε ρόλο συμβούλου παραγωγής. Οι σκηνοθέτες δήλωσαν ότι ήταν μια έμπνευση για αυτούς η συμμετοχή του.
  • Ο Will Smith έμαθε να κολυμπάει από τη συμπρωταγωνίστρια του και τη μητέρα της, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
  • Γυρίστηκε για κάδρο 2.39:1, αλλά οι δημιουργοί αποφάσισαν έπειτα να το μετατρέψουν σε 1.85:1.
  • Είχε γίνει η ακριβότερη παραγωγή που μονταρίστηκε ποτέ με το Final Cut Pro X της Apple.
  • Οι κριτικές δεν τη βοήθησαν, αλλά η ταινία έβγαλε 158,8 εκατομμύρια δολάρια από τα ταμεία, έναντι κόστους των 65.

Κριτικός: Γιώργος Δαβίτος

Έκδοση Κειμένου: 4/3/2015

Το «Focus» είναι μια κλασσική ταινία με ληστείες. Επιδέξια κι ελκυστική στο μάτι, αλλά χωρίς κάποια ιδιαιτερότητα στην πλοκή και την ουσία των πραγμάτων. Πρωταγωνιστής είναι ο Will Smith ως βετεράνος απατεώνας, ο οποίος είναι στο παιχνίδι των κλεψιών τόσο καιρό που οι ικανότητες του έχουν ουσιαστικά γίνει μια επέκταση της φύσης του. Δίπλα του η νέα προστατευόμενή του μαθαίνει την τέχνη της εξαπάτησης. Όλα όμως μπερδεύονται, όταν θα μπει το ρομαντικό στοιχείο στη σχέση τους και μια σειρά από μικρές και μεγάλες ανατροπές θα θέσει σε δοκιμασία τη συνεργασία τους.

Περισσότερα για την υπόθεση δεν θα πω, αλλά επειδή έχουμε δει πολλές ταινίες του είδους και δεδομένου ότι το «Focus» ποτέ δεν προσπαθεί πραγματικά να ξεφύγει από τον κανόνα, γνωρίζουμε ήδη το βασικό ερώτημα που οδηγεί την αφήγηση: ποιος παίζει πραγματικά ποιον; Εξαιτίας του ότι το έργο εμμένει σε αυτή την πανάρχαια τακτική τόσο πιστά, όταν έρθει η ώρα για το «μεγάλο wrap-up» που όλα θα πρέπει να εξηγηθούν στο κοινό έτσι ώστε οι θεατές να καταλάβουν πώς οι χαρακτήρες έκαναν τα πάντα, τι πραγματικά γνωρίζουν κι αισθάνονται ο ένας για τον άλλο, ποιες είναι οι ιστορίες τους και τα κίνητρα τους και ούτω καθεξής, το στοιχείο της έκπληξης είναι λίγο πολύ μηδαμινό αφού ξέραμε ότι ήδη έρχεται. Το «Focus» τονίζει συνεχώς το γεγονός ότι είναι μια ταινία για απατεώνες και εκπληρώνει τις προσδοκίες, αλλά με έναν μάλλον συνήθη τρόπο.

Η μέθοδος με την οποία το «Focus» θα μπορούσε να εξαργυρώσει τις τετριμμένες ιδιότητές του, θα ήταν η ανάπτυξη των χαρακτήρων πέρα από τους ρόλους τους στην πλοκή, αλλά το σενάριο των Glenn Ficarra και John Requa (οι οποίοι βρίσκονται επίσης και στο τιμόνι της σκηνοθεσίας) δεν επιτρέπει αρκετό χρόνο για αυτό. Είναι υπερβολικά πρόθυμοι να ολοκληρώσουν τη δράση, να φτάσουμε στο τέλος και να εξηγηθεί τι έγινε. Οι Ficarra και Requa φαίνεται να πιστεύουν ότι αυτό είναι, ως επί το πλείστον, αυτό που θέλει το κοινό διότι το έχουμε συνηθίσει. Ελπίζουμε ότι με την επόμενη συνεργασία τους, θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος προτιμά ταινίες που είναι διαφορετικές και πιο τολμηρές, αψηφώντας τις τετριμμένες εμπορικά προσδοκίες του.

Αν εξαιρέσουμε το βασικό και χωρίς εκπλήξεις σενάριο, το «Focus» σε όλα τα αλλά τα πάει πολύ καλά. Διαθέτει μια κομψή πολύχρωμη φωτογραφία. Ο σχεδιασμός παραγωγής και τα κοστούμια είναι λες και βγήκαν από σελίδες περιοδικού. Η επιλογή των μουσικών κομματιών είναι εξαιρετική. Και το πρωταγωνιστικό δίδυμο σκίζει. Από την μια ο Will Smith, του οποίου η φωνή, η γοητεία, αλλά και η προσωπικότητά του κουμπώνει με τον συγκεκριμένο ρόλο, διαπρέπει. Από την άλλη η Margot Robbie είναι θαυμάσια στον ρόλο της. Θα φτάσει πολύ ψηλά η συγκεκριμένη, γιατί και πανέμορφη είναι, αλλά και πολύ ταλαντούχα.

Θα λέγαμε λοιπόν ότι το «Focus» κατατάσσεται στην κατηγορία «εύκολα παρακολουθήσιμο». Και αυτό γιατί ψυχαγωγεί και διασκεδάζει, κάτι που, ούτως ή άλλως, είναι ο λόγος ύπαρξης του ως φιλμ. Επομένως, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε τους ηθοποιούς, τα τοπία και το ποπ-κορν σας.

Βαθμολογία:


Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος

Έκδοση Κειμένου: 31/12/2015

Κοσμοπολίτικη περιπέτεια σε αργεντίνικο σκηνικό με στιλάτους απατεώνες, διαρκείς μπλόφες (ποιος δουλεύει ποιόν;) και ανατροπές που δεν ακολουθούν κάποιον ειρμό και που υποτίθεται ότι σε προετοιμάζουν για κάτι πολύ έξυπνο που τελικά αποδεικνύεται κάτι πολύ τετριμμένο, σε αντίθεση με την πολλά υποσχόμενη αρχή που διαδραματίζεται  στη Νέα Ορλεάνη. Ο Γουίλ Σμίθ και ακόμη περισσότερο η νέα αποκάλυψη Μάργκο Ρόμπι («The Wolf of Wall Street») ταιριάζουν γάντι στους ρόλους τους και αποτελούν τον κυριότερο λόγο να ψυχαγωγηθείς με μια ιστορία χιλιοειπωμένη. Το ντουέτο των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα γράφει και σκηνοθετεί με λιγότερη φαντασία απ’ ότι στα «Bad Santa» και «I Love You Phillip Morris». Πάντως, η Ρόμπι αποδεικνύει εδώ κινηματογραφικό μέλλον και ίσως αυτό να είναι το κλου μιας γενικά αδιάφορης ταινίας.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

14 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.