19ος αιώνας. Η Μπαθσιμπά Εβερντίν είναι μια νεαρή παθιασμένη κοπέλα που επιθυμεί πάντα να έχει την απόλυτη προσοχή και θαυμασμό κάποιου άντρα. Και πετυχαίνει να τραβήξει όλα όσα θέλει όχι από έναν, αλλά από τρεις άντρες: τον Γουίλιαμ, έναν ευκατάστατο δηλωμένο εργένη σαραντάρη, τον λοχία Φρανκ Τρόι, έναν όμορφο και τολμηρό ξιφομάχο με ξαφνικές εξάρσεις βίας, και τον Γκάμπριελ, έναν απλοϊκό βοσκό που της κάνει πρόταση γάμου.

Σκηνοθεσία:

Thomas Vinterberg

Κύριοι Ρόλοι:

Carey Mulligan … Bathsheba Everdene

Matthias Schoenaerts … Gabriel Oak

Michael Sheen … William Boldwood

Tom Sturridge … λοχίας Francis Troy

Juno Temple … Fanny Robbin

Jessica Barden … Liddy

Sam Phillips … λοχίας Doggett

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: David Nicholls

Παραγωγή: Andrew Macdonald, Allon Reich

Μουσική: Craig Armstrong

Φωτογραφία: Charlotte Bruus Christensen

Μοντάζ: Claire Simpson

Σκηνικά: Kave Quinn

Κοστούμια: Janet Patterson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Far from the Madding Crowd
  • Ελληνικός Τίτλος: Μακριά από το Πλήθος

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Μακριά από το Αγριεμένο Πλήθος (1967)

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Far from the Madding Crowd του Thomas Hardy.

Παραλειπόμενα

  • Το ομώνυμο βιβλίο του Thomas Hardy (γραμμένο το 1874) έγινε πρώτη φορά ταινία μικρού μήκους το 1909. Διασκευάστηκε ξανά το 1915, και το 1967 έτυχε της διασημότερης μεταφοράς του (Μακριά από το Αγριεμένο Πλήθος). Και η Επεισοδιακή Επιστροφή της Ταμάρα Ντρου, όμως, έχει τις ρίζες του από αυτό.
  • Ο Thomas Vinterberg είπε ότι διαβάζοντας το σενάριο, ήξερε ότι η Carey Mulligan ήταν η πρώτη του επιλογή για τον ρόλο της Μπασθιμπά.
  • Ο Matthew Goode προσπέρασε τον ρόλο του λοχία Τρόι.
  • Η Carey Mulligan είχε υποστηρίξει ότι η επιλογή του Matthias Schoenaerts ήταν καθαρά προσωπική της, βλέποντας τον στο Σώμα με Σώμα.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Carey Mulligan and Michael Sheen είναι οι ερμηνευτές της παραδοσιακής μπαλάντας Let No Man Steal Your Thyme.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 25/6/2015

Μετά από το εξαιρετικό προ διετίας «Κυνήγι», το οποίο έφτασε μέχρι τα ξενόγλωσσα Όσκαρ, ο Thomas Vinterberg αναλαμβάνει την κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Thomas Hardy «Far from the Madding Crowd» (1874), σε σενάριο του David Nichols («Μεγάλες Προσδοκίες», «Μια Ημέρα»). Ο δανός σκηνοθέτης αποδεικνύεται ιδιαίτερα ικανός στον χειρισμό μιας μεγάλης παραγωγής, αισθητικά και αφηγηματικά απαιτητικής. Μας προσφέρει ένα οπτικά άρτιο αποτέλεσμα, εμφανώς μελετημένων πλάνων, φωτισμών και χρωμάτων. Βασικά, κάνει ό,τι μπορεί για να διανθίσει συναισθηματικά ένα μάλλον άνευρο σενάριο…

Το «Μακριά από το Πλήθος» πάσχει από την -συχνά αισθητή στις κινηματογραφικές μεταφορές κλασικής λογοτεχνίας- αδυναμία συμπύκνωσης της πρώτης ύλης σε ένα κινηματογραφικά μεστό αποτέλεσμα. Το σενάριο μοιάζει να κάνει κακή διαχείριση χρόνου ακόμα κι αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες σκηνές που να «χτυπάνε» ως περιττές, και εντέλει αποδεικνύεται είτε ρηχό είτε διεκπεραιωτικό. Πώς μεταφράζεται αυτό στην ταινία; Οι εξελίξεις «τρέχουν» χωρίς να προλαβαίνουν να μας αγγίξουν, γιατί οι επιμέρους σκηνές και υποπλοκές δεν έχουν το χρόνο να αποκτήσουν αρκετό βάθος, και η ιστορία φαντάζει ως ένα πολύ πιο εύπεπτο και… «κοριτσίστικο» απ` ό,τι θα ήθελε ρομάντζο. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι πολλές από τις εξελίξεις πυροδοτούνται από τυχαία ή ελάχιστης δραματικής σημασίας γεγονότα. Εκεί που υποτίθεται πάντως πως εστιάζει το φιλμ είναι ο (περίπου) ανομολόγητος έρωτας των Carrey Mulligan και Matthias Schoenaerts, που χτίζεται μεθοδικά καθ` όλη τη διάρκεια. Ούτε κι αυτός όμως σκιαγραφείται ουσιωδώς, αφού η κάθε (σύντομη) συνάντηση και κουβέντα των δύο χαρακτήρων μοιάζει περισσότερο με υπενθύμιση της κατεύθυνσης της ιστορίας παρά με πραγματικό χτίσιμο κάποιου δραματικού υποβάθρου.

Ομολογουμένως, η προσεγμένη σκηνοθεσία προσδίδει μια λυρικότητα στο εγχείρημα και, μαζί με τις ερμηνείες, μπορεί ως ενός σημείου να ξεγελάσει το θεατή σε μια συναισθηματική ένταση. Ιδίως η Carrey Mulligan, που αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πόσο καταπληκτική ηθοποιός είναι (δυναμισμός και αθωότητα γίνονται ένα στο πρόσωπό της), κερδίζει γρήγορα τις εντυπώσεις και τον θεατή. Όσο κι αν θέλεις να ενδιαφερθείς, όμως, η απουσία δραματικού βάρους σε μία κατά τα` άλλα εξαιρετικά δραματική ιστορία εμποδίζει το φιλμ να ξεχωρίσει από τη μέση ταινία εποχής, που θα βρει το κοινό της μεν, αλλά δεν θα μείνει αξέχαστη σε κανέναν.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *