Από τη γέννηση της στο Κάιρο το 1933 έως την πρώτη της συναυλία στο Παρίσι το 1956. Από τον γάμο της με τον Λουσιέν Μορίς, διευθυντής του νεοσύστατου τότε ραδιοφωνικού σταθμού Europe 1, έως την άνοδο στην ντίσκο σκηνή. Από το ταξίδι αυτογνωσίας στην Ινδία, έως τη διεθνή επιτυχία του τραγουδιού «Gigi l’Amoroso» το 1974. Αυτή είναι η ιστορία της Νταλιντά, συγκινητική όσο και τραγική, ένα πορτρέτο μιας συναισθηματικά περίπλοκης γυναίκας που γεννήθηκε για να γίνει αστέρι. Μια μοντέρνα γυναίκα δίχως συμβάσεις, που έζησε σε συμβατικούς καιρούς.
Σκηνοθεσία:
Lisa Azuelos
Κύριοι Ρόλοι:
Sveva Alviti … Iolanda Cristina Gigliotti/Dalida
Riccardo Scamarcio … Bruno Gigliotti/Orlando
Jean-Paul Rouve … Lucien Morisse
Nicolas Duvauchelle … Richard Chanfray
Alessandro Borghi … Luigi Tenco
Niels Schneider … Jean Sobieski
Vincent Perez … Eddie Barclay
Patrick Timsit … Bruno Coquatrix
Michael Cohen … Arnaud Desjardins
Brenno Placido … Lucio Sanieri
Laurent Bateau … ο ψυχίατρος
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Lisa Azuelos
Παραγωγή: Lisa Azuelos, Julien Madon, Jerome Seydoux
Μουσική: Jean-Claude Petit
Φωτογραφία: Antoine Sanier
Μοντάζ: Baptiste Druot
Σκηνικά: Emile Ghigo
Κοστούμια: Emmanuelle Youchnovski
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Dalida
- Ελληνικός Τίτλος: Ciao Amore… Dalida
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: Dalida των Catherine Rihoit, Orlando.
Παραλειπόμενα
- Αρχικά είχε προσεγγιστεί ο Mabrouk El Mechri για τη σκηνοθεσία.
- Για να πραγματοποιηθεί η ταινία ήρθαν σε συμφωνία η Pathe Distribution με τον ίδιο τον Orlando. Ο τελευταίος ήρθε κοντά και με τη Lisa Azuelos ως βοήθεια για τη συγγραφή του σεναρίου.
- Πρώτος γαλλόφωνος ρόλος για την ιταλίδα ηθοποιό και μοντέλο Sveva Alviti. Ο ρόλος όμως αρχικά είχε δοθεί στη γαλλίδα Nadia Fares, μέχρι που η Azuelos αποφάσισε ότι προτιμούσε κάποια Ιταλίδα.
- Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Γαλλίας, Ιταλίας και Μαρόκου.
- Η Catherine Morisse, κόρη του Lucien Morisse, κατέκρινε δημόσια την ταινία για την εικόνα με την οποία παρουσίασε τον πατέρα της.
- Τα έσοδα διεθνώς μετρήθηκαν στα 5,6 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το φιλμ είχε κοστίσει 15 εκατομμύρια ευρώ.
Κριτικός: Σπύρος Δούκας
Έκδοση Κειμένου: 30/3/2017
Η διάσημη ιταλογαλλίδα ποπ τραγουδίστρια Dalida βιογραφείται από τη Λίζα Αζουέλος, περιγράφοντας τα διάφορα στάδια της ζωής της, από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στο Κάιρο μέχρι τη διεθνή καταξίωσή της, παράλληλα με τα τραγικά συμβάντα που συνόδευαν τη ζωή της και τελικά οδήγησαν στην αυτοκτονία της στην ηλικία των 44.
Η Λίζα Αζουέλος δεν ειδικεύεται σε βιογραφίες, αλλά σε ρομαντικές κομεντί. Άρα ήταν αναμενόμενο να αποδώσει τη ζωή της τραγουδίστριας επιδερμικά, χωρίς ποτέ να εμβαθύνει στον εσωτερικό της κόσμο, πράγμα που είναι πάντα ζητούμενο σε ένα βιογραφικό φιλμ. Εν προκειμένω, έχουμε μια περιγραφική παράθεση γεγονότων από τη ζωή της διάσημης τραγουδίστριας, ενώ η μουσική της παρεμβάλλεται στο ενδιάμεσο, συνήθως με μια θεματική σύνδεση του έργου της με την πραγματική της ζωή. Αυτό από μόνο του συνιστά ένα ενδιαφέρον εγχείρημα, που όμως μας δίνει πληροφορίες αντίστοιχες με ένα ντοκιμαντέρ.
Η αναπαράσταση της εποχής είναι πράγματι αξιοσημείωτη, συντελώντας στην αποτελεσματική αναβίωση μιας ολόκληρης περιόδου κατά την οποία άνθισε κι ωρίμασε ως καλλιτέχνης η Dalida. Τα πολυτάραχα βιώματά της, εντούτοις, είναι τόσα σε πλήθος, που θα χρειαζόταν κάποιον εμπειρότερο σκηνοθέτη προκειμένου μέσα από αυτά να αναδειχτεί σε βάθος η αξιόλογη ερμηνευτική προσπάθεια της Σβέβα Αλβίτι.
Η πραγματική ζωή της Γιολάντα Τζιλιότι, βέβαια, ήταν αρκετά πιο σκοτεινή κι οριακή απ` όσο αποτυπώνεται εδώ. Ο μελαγχολικός τόνος που προσδίδεται ύστερα από κάθε τραγικό γεγονός, είναι μάλλον μια ωραιοποιημένη κι επιφανειακή κινηματογραφική εκδοχή της πραγματικότητας. Συνολικά, μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια, μα αποτυχημένη ως βιογραφία.
Βαθμολογία: