Από τη γέννηση της στο Κάιρο το 1933 έως την πρώτη της συναυλία στο Παρίσι το 1956. Από τον γάμο της με τον Λουσιέν Μορίς, διευθυντής του νεοσύστατου τότε ραδιοφωνικού σταθμού Europe 1, έως την άνοδο στην ντίσκο σκηνή. Από το ταξίδι αυτογνωσίας στην Ινδία, έως τη διεθνή επιτυχία του τραγουδιού «Gigi l’Amoroso» το 1974. Αυτή είναι η ιστορία της Νταλιντά, συγκινητική όσο και τραγική, ένα πορτρέτο μιας συναισθηματικά περίπλοκης γυναίκας που γεννήθηκε για να γίνει αστέρι. Μια μοντέρνα γυναίκα δίχως συμβάσεις, που έζησε σε συμβατικούς καιρούς.

Σκηνοθεσία:

Lisa Azuelos

Κύριοι Ρόλοι:

Sveva Alviti … Iolanda Cristina Gigliotti/Dalida

Riccardo Scamarcio … Bruno Gigliotti/Orlando

Jean-Paul Rouve … Lucien Morisse

Nicolas Duvauchelle … Richard Chanfray

Alessandro Borghi … Luigi Tenco

Niels Schneider … Jean Sobieski

Vincent Perez … Eddie Barclay

Patrick Timsit … Bruno Coquatrix

Michael Cohen … Arnaud Desjardins

Brenno Placido … Lucio Sanieri

Laurent Bateau … ο ψυχίατρος

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Lisa Azuelos

Παραγωγή: Lisa Azuelos, Julien Madon, Jerome Seydoux

Μουσική: Jean-Claude Petit

Φωτογραφία: Antoine Sanier

Μοντάζ: Baptiste Druot

Σκηνικά: Emile Ghigo

Κοστούμια: Emmanuelle Youchnovski

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Dalida
  • Ελληνικός Τίτλος: Ciao Amore… Dalida

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Dalida των Catherine Rihoit, Orlando.

Παραλειπόμενα

  • Αρχικά είχε προσεγγιστεί ο Mabrouk El Mechri για τη σκηνοθεσία.
  • Για να πραγματοποιηθεί η ταινία ήρθαν σε συμφωνία η Pathe Distribution με τον ίδιο τον Orlando. Ο τελευταίος ήρθε κοντά και με τη Lisa Azuelos ως βοήθεια για τη συγγραφή του σεναρίου.
  • Πρώτος γαλλόφωνος ρόλος για την ιταλίδα ηθοποιό και μοντέλο Sveva Alviti. Ο ρόλος όμως αρχικά είχε δοθεί στη γαλλίδα Nadia Fares, μέχρι που η Azuelos αποφάσισε ότι προτιμούσε κάποια Ιταλίδα.
  • Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Γαλλίας, Ιταλίας και Μαρόκου.
  • Η Catherine Morisse, κόρη του Lucien Morisse, κατέκρινε δημόσια την ταινία για την εικόνα με την οποία παρουσίασε τον πατέρα της.
  • Τα έσοδα διεθνώς μετρήθηκαν στα 5,6 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το φιλμ είχε κοστίσει 15 εκατομμύρια ευρώ.

Κριτικός: Σπύρος Δούκας

Έκδοση Κειμένου: 30/3/2017

Η διάσημη ιταλογαλλίδα ποπ τραγουδίστρια Dalida βιογραφείται από τη Λίζα Αζουέλος, περιγράφοντας τα διάφορα στάδια της ζωής της, από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στο Κάιρο μέχρι τη διεθνή καταξίωσή της, παράλληλα με τα τραγικά συμβάντα που συνόδευαν τη ζωή της και τελικά οδήγησαν στην αυτοκτονία της στην ηλικία των 44.

Η Λίζα Αζουέλος δεν ειδικεύεται σε βιογραφίες, αλλά σε ρομαντικές κομεντί. Άρα ήταν αναμενόμενο να αποδώσει τη ζωή της τραγουδίστριας επιδερμικά, χωρίς ποτέ να εμβαθύνει στον εσωτερικό της κόσμο, πράγμα που είναι πάντα ζητούμενο σε ένα βιογραφικό φιλμ. Εν προκειμένω, έχουμε μια περιγραφική παράθεση γεγονότων από τη ζωή της διάσημης τραγουδίστριας, ενώ η μουσική της παρεμβάλλεται στο ενδιάμεσο, συνήθως με μια θεματική σύνδεση του έργου της με την πραγματική της ζωή. Αυτό από μόνο του συνιστά ένα ενδιαφέρον εγχείρημα, που όμως μας δίνει πληροφορίες αντίστοιχες με ένα ντοκιμαντέρ.

Η αναπαράσταση της εποχής είναι πράγματι αξιοσημείωτη, συντελώντας στην αποτελεσματική αναβίωση μιας ολόκληρης περιόδου κατά την οποία άνθισε κι ωρίμασε ως καλλιτέχνης η Dalida. Τα πολυτάραχα βιώματά της, εντούτοις, είναι τόσα σε πλήθος, που θα χρειαζόταν κάποιον εμπειρότερο σκηνοθέτη προκειμένου μέσα από αυτά να αναδειχτεί σε βάθος η αξιόλογη ερμηνευτική προσπάθεια της Σβέβα Αλβίτι.

Η πραγματική ζωή της Γιολάντα Τζιλιότι, βέβαια, ήταν αρκετά πιο σκοτεινή κι οριακή απ` όσο αποτυπώνεται εδώ. Ο μελαγχολικός τόνος που προσδίδεται ύστερα από κάθε τραγικό γεγονός, είναι μάλλον μια ωραιοποιημένη κι επιφανειακή κινηματογραφική εκδοχή της πραγματικότητας. Συνολικά, μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια, μα αποτυχημένη ως βιογραφία.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *