Σε έναν κόσμο όπου το υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικό έγκλημα έχει απλώσει τα πλοκάμια του παγκοσμίως, ένας κατάδικος σε άδεια βοηθάει αμερικανικές και κινεζικές ένοπλες δυνάμεις καθώς κυνηγούν τους εγκληματίες ανά τον πλανήτη: από το Σικάγο και το Λος Άντζελες, έως το Χονγκ Κονγκ και την Τζακάρτα.

Σκηνοθεσία:

Michael Mann

Κύριοι Ρόλοι:

Chris Hemsworth … Nicholas ‘Nick’ Hathaway

Wei Tang … Chen Lien

Leehom Wang … Chen Dawai

Viola Davis … Carol Barrett

Ritchie Coster … Elias Kassar

Holt McCallany … Mark Jessup

Yorick van Wageningen … Sadak

Andy On … Alex Trang

John Ortiz … Henry Pollack

William Mapother … Rich Donahue

Jason Butler Harner … George Reinker

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Morgan Davis Foehl

Παραγωγή: Jon Jashni, Michael Mann, Thomas Tull

Μουσική: Harry Gregson-Williams, Atticus Ross, Leopold Ross

Φωτογραφία: Stuart Dryburgh

Μοντάζ: Mako Kamitsuna, Jeremiah O’Driscoll, Stephen E. Rivkin, Joe Walker

Σκηνικά: Guy Hendrix Dyas

Κοστούμια: Colleen Atwood

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Blackhat
  • Ελληνικός Τίτλος: Blackhat

Παραλειπόμενα

  • Ο Michael Mann εμπνεύστηκε το θέμα διαβάζοντας για τον ιό Stuxnet, που είχε καταφέρει να καταστρέψει σχεδόν το 1/5 των πυρηνικών φυγοκεντρωτών του Ιράν.
  • Οι πρώην χάκερ Kevin Poulsen και Christopher McKinley παρείχαν τεχνική υποστήριξη επί του κειμένου. Σύμφωνα με την Parisa Tabriz, της τεχνολογικής ασφάλειας της Google, ήταν η πιο ακριβής ταινία σε σχέση με συστήματα ασφαλείας που είχε δει ποτέ.
  • Πρώτη ταινία του Michael Mann που γυρίστηκε αποκλειστικά με ψηφιακές κάμερες.
  • Ο αρχικός τίτλος ήταν Cyber, με τον τελικό να ανακοινώνεται στο Comic-Con του Σαν Ντιέγκο, και να συνοδεύεται από προβλέψεις ότι το φιλμ θα πάει για τα Όσκαρ.
  • Τα γυρίσματα έγιναν στην Καλιφόρνια, τη Μαλαισία, την Κίνα και την Ινδονησία. Για κάποια όμως συγκεκριμένα στην τράπεζα Hang Seng του Χονγκ Κονγκ, ο σκηνοθέτης δώρισε για λογαριασμό τους 38 χιλιάδες δολάρια σε κοινωφελή υπηρεσία της πόλης, ώστε να τους ευχαριστήσει.
  • Ο Mann παρουσίασε κι ένα Director’s cut με νέο μοντάζ και διάρκεια 136 λεπτών. Κύρια διαφορά σε σχέση με την ορίτζιναλ εκδοχή ήταν η μεταφορά της εναρκτήριας σκηνής περίπου στα μισά της ταινίας.
  • Παρότι ήταν πολύ χλιαρή η συνολική αντίδραση των κριτικών, υπήρξαν κάποιες λίστες που συμπεριέλαβαν την ταινία στις καλύτερες της χρονιάς.
  • Παταγώδης η αποτυχία στα ταμεία. Έχοντας μπάτζετ 70 εκατομμύρια δολάρια, έβγαλε μόλις 19,7.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 4/2/2017

Ο Μάικλ Μαν είχε φτάσει σε σημείο να θεωρείται έναν από τα σπουδαιότερα κεφάλαια του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου, κι όχι άδικα. Αλλά έπειτα από το απόγειο του, το «Collateral», κάτι έχει «τσακίσει». Κι αυτό δεν είναι άλλο από την απουσία ουσίας στις πιο πρόσφατες δημιουργίες του. Έτσι κι εδώ, το φιλμ είναι τεχνικά άρτιο και εντός αυτών που μας έχει συνηθίσει ο Μαν. Αλλά ξεγυμνώνοντας το από τα περίτεχνα ψηφιακά πλάνα και τα σκηνοθετικά τρικ, αυτό που απομένει είναι μια περιπέτεια ρουτίνας, από αυτές που θα μπορούσε να ασχοληθεί ο πλέον τυχαίος δημιουργός. Εντός κλίματος κι εποχής, αλλά εκτός ενδιαφέροντος, το σενάριο δεν παρέχει τίποτα περισσότερο από μια «light» εκδοχή του πολέμου που στήνεται πίσω από την υψηλή τεχνολογία. Ίσως θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο δυναμικό, μήπως έτσι ολοκληρωνόταν ως προς τη θριλερική του υπόσταση.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

17 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.