
Μια καταξιωμένη CEO βάζει την καριέρα και την οικογένεια της σε κίνδυνο όταν ξεκινά μια ταραχώδη σχέση με έναν κατά πολύ νεότερο ασκούμενο.
Σκηνοθεσία:
Halina Reijn
Κύριοι Ρόλοι:
Nicole Kidman … Romy
Harris Dickinson … Samuel
Antonio Banderas … Jacob
Sophie Wilde … Esme
Gaite Jansen … Hedda/Scarlett
Esther McGregor … Isabel
Vaughan Reilly … Nora
Victor Slezak … Κος Missel
Anoop Desai … Robert
Maxwell Whittington-Cooper … Josh
Dolly Wells … η ψυχολόγος
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Halina Reijn
Παραγωγή: David Hinojosa, Julia Oh, Halina Reijn
Μουσική: Cristobal Tapia de Veer
Φωτογραφία: Jasper Wolf
Μοντάζ: Matthew Hannam
Σκηνικά: Stephen H. Carter
Κοστούμια: Kurt and Bart
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Πολύ θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: Babygirl
- Ελληνικός Τίτλος: Babygirl
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Nicole Kidman) σε δράμα.
- Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βενετίας. Βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Nicole Kidman).
Παραλειπόμενα
- Δεύτερη αγγλόφωνη σκηνοθετική δουλειά για την ηθοποιό Halina Reijn μετά το Πρόσεξε τα Νώτα σου (2022), αλλά πρώτη βασισμένη σε δικό της σενάριο.
- Παρότι Ολλανδή, η δημιουργός επηρεάστηκε από ταινίες όπως το Βασικό Ένστικτο και το Ανήθικη Πρόταση για να χτίσει το περιβάλλον των εργασιακών σχέσεων στο φιλμ της. Κι αυτό επειδή στις ΗΠΑ είναι πιο αυστηρή η ιεραρχία στις επιχειρήσεις σε σχέση με την Ευρώπη. Επίσης, το προσωπικό της ενδιαφέρον πάνω στις γυναικείες σχέσεις και στου γυναικείου σώματος ήταν βασικό κίνητρο της για τη συγγραφή του σεναρίου. Σε αυτό πρόσθεσε το πάθος της για τα ερωτικά θρίλερ των 1980 και των 1990, ειδικά από σκηνοθέτες όπως ο Paul Verhoeven και ο Adrian Lyne.
- Ο Jean Reno βρίσκονταν στο αρχικό καστ αλλά και στα γυρίσματα. Παρόλα αυτά, κόπηκε τελείως η συμμετοχή του κατά τη διάρκεια του μοντάζ.
- Η Nicole Kidman ήταν έτοιμη να παραβρεθεί στην τελετή λήξης του φεστιβάλ Βενετίας, όταν πληροφορήθηκε τον θάνατο της μητέρας της. Άμεσα αποχώρησε από την Ιταλία, με τη Halina Reijn να παραλαμβάνει το βραβείο που τελικά κέρδισε η ηθοποιός.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Η Sky Ferreira ερμηνεύει για το φιλμ το Leash.
Κριτικός: Γιώργος Ξανθάκης
Έκδοση Κειμένου: 31/12/2024
Η γεννημένη στην Ολλανδία σκηνοθέτιδα Halina Reijn («Bodies, Bodies, Bodies», 2022) είναι η σεναριογράφος και σκηνοθέτις αυτής της ερωτικής ταινίας, στην οποία πρωταγωνιστεί η Nicole Kidman στον ρόλο της Romy, επιτυχημένης CEO μιας πρωτοποριακής εταιρείας στον χώρο της ρομποτικής. Στην ιδιωτική της ζωή, όμως, κάτι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Η σεξουαλική ικανοποίηση με τον σύζυγό της (τον οποίο υποδύεται ο Antonio Banderas) λείπει, παρά το γεγονός ότι το ζευγάρι είναι ιδιαίτερα ενεργό σεξουαλικά.
Ένας αλαζονικός ασκούμενος, ο Samuel (Harris Dickinson), την προσελκύει όταν ηρεμεί ένα σκυλί που της επιτίθεται στον δρόμο -συμβάν που εγείρει υποψίες στον παρατηρητικό θεατή για την τυχαιότητα του. Σύντομα ο νεαρός και γοητευτικός Samuel -που περιέργως φαίνεται να γνωρίζει τα ιδιαίτερα ερωτικά γούστα της Romy- με απύθμενο θράσος την προκαλεί ερωτικά. Αυτή αντί να τον απολύσει, εντελώς παράλογα υποτάσσεται στις εξευτελιστικές επιθυμίες του, διακινδυνεύοντας τόσο την καριέρα της όσο και την οικογενειακή σταθερότητά της.
Τα πράγματα παίρνουν άλλη τροπή όταν η βοηθός της Romy, η Esme (Sophie Wilde), μια φεμινίστρια που διατηρεί κρυφό δεσμό με τον Samuel, την εκβιάζει με αποκάλυψη της απιστίας της αν δεν της δώσει την προαγωγή που περιμένει εδώ και καιρό. Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η Romy είναι στόχος ενός διπλού παιχνιδιού από τους Samuel και Esme…
Με το «Babygirl» η Reijn θέλει να μιλήσει για πολλά θέματα της σύγχρονης εποχής: την αυτοδιάθεση, την ευαλωτότητα, την ενοχή της σύγχρονης γυναίκας, αλλά κυρίως για την αλληλεπίδραση σεξ και εξουσίας στην ανεστραμμένη μορφή της, με τη γυναίκα σε θέση ισχύος. Ωστόσο η παρουσίαση αυτών των θεμάτων δεν γίνεται με τον καλύτερο τρόπο. Η ταινία της Reijn κινείται στα ίχνη ενός ψεύτικου και μη ελκυστικού ερωτισμού, χωρίς λεπτότητα ή αποχρώσεις, συχνά συνυφασμένη -και όχι πάντα συνειδητά- με τα εδάφη της κωμωδίας. Κυριαρχεί μια παγερή ψυχρότητα, χωρίς συναίσθημα, και το φιλμ ολοκληρώνεται άτσαλα και αμήχανα χωρίς καμίας μορφής αποκλιμάκωση. Ο υποτιθέμενος σαδομαζοχισμός της ερωτικής σχέσης του «Babygirl» είναι εξαιρετικά ήπιος και βαρετός, καθώς πλατειάζει πάρα πολύ μέσα από πλαδαρές σκηνές που αυτοεπαναλαμβάνονται άσκοπα. Η συνολική πρόθεση της Reijn παραμένει ασαφής. Αν, ωστόσο, απώτερος στόχος ήταν να προωθήσει κάποιου είδους φεμινιστικό μανιφέστο, αποτυγχάνει παταγωδώς.
Βαθμολογία:
0 κακή | 1 μέτρια | 2 ενδιαφέρουσα | 3 καλή | 4 πολύ καλή | 5 αριστούργημα