1948. Ο εκκεντρικός, χαρισματικός δικηγόρος Τζέιμς Λάφλιν αναλαμβάνει την τολμηρή υπόθεση υπεράσπισης της αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Μίλντρεντ Γκίλαρς για δέκα κατηγορίες προδοσίας από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, ανεξάρτητα από την αναπάντεχη αρνητική αντίδραση που προκαλεί στην πατρίδα του. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Μίλτρεντ αποτέλεσε ένα πολύτιμο όπλο στα χέρια των Ναζί, και αναγκάστηκε να τραγουδήσει ηττοπαθή προπαγανδιστικά τραγούδια στους αμερικανούς στρατιώτες που βρίσκονταν στην Ευρώπη. Έχοντας τρομοκρατηθεί και πέσει θύμα βιασμού από τον Γιόζεφ Γκέμπελς, το δεξί χέρι του Χίτλερ, η Μίλντρεντ εκπέμπει μηνύματα γεμάτα μίσος με στόχο να επιβιώσει το σκοτάδι και τον επικίνδυνο πόλεμο του Τρίτου Ράιχ. Παρά τις αποτυχημένες της προσπάθειες να δολοφονήσει τον Γκέμπελς, η Μίλντρεντ τελικά αιχμαλωτίζεται από τις αμερικανικές δυνάμεις και στέλνεται πίσω για δίκη, εκεί όπου κόντρα σε όλες τις πιθανότητες, ο Λάφλιν προσπαθεί να σώσει τη φήμη της και παράλληλα να διατηρήσει τη δική του.

Σκηνοθεσία:

Michael Polish

Κύριοι Ρόλοι:

Al Pacino … James Laughlin

Meadow Williams … Mildred Gillars

Swen Temmel … Billy Owen

Thomas Kretschmann … Joseph Goebbels

Mitch Pileggi … John Kelly

Lala Kent … Elva

Carsten Norgaard … Max Otto Koischwitz

Jasper Polish … Everett Laughlin

Sewell Whitney … δικαστής Edward M. Curran

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Vance Owen, Darryl Hicks, Michael Polish

Παραγωγή: Randall Emmett, George Furla, Vance Owen, Luillo Ruiz, Shaun Sanghani, Tucker Tooley

Μουσική: Kubilay Uner

Φωτογραφία: Jayson Crothers

Μοντάζ: Raul Marchand Sanchez

Σκηνικά: Mailara Santana

Κοστούμια: Julia Michelle Santiago

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: American Traitor: The Trial of Axis Sally
  • Ελληνικός Τίτλος: Αμερικανική Προδοσία
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Axis Sally

Σεναριακή Πηγή

  • Βιβλίο: Axis Sally Confidential των William E. Owen, Vance Owen.

Παραλειπόμενα

  • Επιστροφή του Al Pacino στις μεγάλες οθόνες μετά από έναν ενδιάμεσο χρόνο απουσίας.

Κριτικός: Λήδα-Ειρήνη Αδάμου

Έκδοση Κειμένου: 23/6/2021

Τι γίνεται όταν κάποιος προσπαθεί να αιτιολογήσει τα αναιτιολόγητα; Αποτυγχάνει φυσικά!.. Τοιουτοτρόπως, λοιπόν, ακόμη κι αν  το σκηνοθετικό «επίτευγμα» του Michael Polish βασίζεται στην πραγματική ιστορία της δίκης της αμερικανής Midred Gillars (γνωστής και ως Axis Sally), εκφωνήτριας ναζιστικού προπαγανδιστικού περιεχομένου στο γερμανικό ραδιόφωνο (υπό την καθοδήγηση του Joseph Goebbels!) κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το ακραίο αυτό ζήτημα που πραγματεύεται η ταινία, σε συνδυασμό με τον «μεσοβέζικο» τρόπο που αντιμετωπίζεται από τους συντελεστές της και δη από τον σεναριογράφο του φιλμ, Vance Owen (το σενάριο του οποίου βασίζεται στην νουβέλα Axis Sally Confidential του William E. Owen), προκαλεί ως προς το περιεχόμενο της ποικίλα ερωτηματικά…

Αναρωτιέται συνεπώς κανείς για ποιο λόγο να καταπιαστεί ένας οιοσδήποτε δημιουργός με την προσωπική ιστορία της εν λόγω περσόνας. Άραγε, πράγματι η Midred Gillars έχει μια τόσο αξιόλογη ιστορία να αφηγηθεί, ως «θύμα» μάλιστα της ίδιας της της ύπαρξης; Ακόμη πάντως κι αν ίσχυε κάτι τέτοιο, η εν λόγω αυτή πραγματικότητα της αυτο-θυματοποίησης της Axis Sally δεν αντανακλάται, και πάλι, στην ταινία του Polish.

Κατά τον απολογισμό (γιατί όλα εδώ πληρώνονται!), επομένως, διαθέτουμε ερμηνείες χωρίς ψυχή (εξαιρεμένου του Pacino που είναι εξαιρετικός σ’ ό,τι κι αν κάνει), και ένα περιεχόμενο που βρίθει -αθέμιτων- επικλήσεων και αξιοποιήσεων του γενικού αισθήματος της δικαιοσύνης (κοινό περί δικαίου αίσθημα), χωρίς να απαιτείται κάποια ιδιαίτερη προσοχή και περίσκεψη. Έχει δίχως υπερβολή κανείς την αίσθηση, παρακολουθώντας το πρόσφατο αυτό δημιούργημα του Michael Polish, πως η δικαιοσύνη εν προκειμένω δεν επινοήθηκε, παρά για τους «δειλούς»…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

21 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *