Ένας παρασημοφορημένος βετεράνος, ο Γουίλ, που είναι απελπισμένος να βρει χρήματα ώστε να καλύψει το κόστος της ιατρικής περίθαλψης της γυναίκας του, ζητά βοήθεια από το ένα πρόσωπο που ξέρει ότι δεν θα έπρεπε, τον θετό του αδερφό Ντάνι. Πρόκειται για έναν χαρισματικό εγκληματία που θα του κάνει προσφορά για μια δουλειά: τη μεγαλύτερη ληστεία τραπεζών στην ιστορία του Λος Άντζελες, με λεία 32 εκατομμύρια δολάρια. Με την επιβίωση της συζύγου του να κρίνεται στο νήμα, ο Γουίλ δεν μπορεί να αρνηθεί την προσφορά. Όταν η απόδραση από την τράπεζα πηγαίνει εντυπωσιακά στραβά, τα απελπισμένα ετεροθαλή αδέλφια κλέβουν ένα ασθενοφόρο, στο οποίο επιβαίνει ένας τραυματισμένος αστυνομικός που είναι ετοιμοθάνατος, και μια νοσοκόμα. Σε μια καταδίωξη υψηλής ταχύτητας που δεν σταματά ποτέ, ο Γουίλ και ο Ντάνι πρέπει να αποφύγουν τις αστυνομικές δυνάμεις, να κρατήσουν τους ομήρους ζωντανούς και με κάποιον τρόπο να προσπαθήσουν να μη σκοτώσουν ο ένας τον άλλον, στην πιο παρανοϊκή απόδραση που έχει συμβεί ποτέ στο Λος Άντζελες.

Σκηνοθεσία:

Michael Bay

Κύριοι Ρόλοι:

Jake Gyllenhaal … Danny Sharp

Yahya Abdul-Mateen II … Will Sharp

Eiza Gonzalez … Cam Thompson

Garret Dillahunt … αστυνόμος Monroe

Keir O’Donnell … πράκτορας Anson Clark

Jackson White … αστυνομικός Zach

Olivia Stambouliah … υπαστυνόμος Dhazghig

Moses Ingram … Amy Sharp

Colin Woodell … Emt Scott

Cedric Sanders … αστυνομικός Mark

A Martinez … Papi

Jesse Garcia … Roberto

Jose Pablo Cantillo … Jesus

Wale … Castro

Devan Chandler Long … Mel Gibson

Victor Gojcaj … Victor

Brendan Miller … Trent

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Chris Fedak

Παραγωγή: Michael Bay, Ian Bryce, Bradley J. Fischer, William Sherak, James Vanderbilt

Μουσική: Lorne Balfe

Φωτογραφία: Roberto De Angelis

Μοντάζ: Doug Brandt, Pietro Scalia, Calvin Wimmer

Σκηνικά: Karen Frick

Κοστούμια: Lisa Lovaas

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Ambulance
  • Ελληνικός Τίτλος: Ασθενοφόρο

Άμεσοι Σύνδεσμοι

  • Ambulancen (2005)

Σεναριακή Πηγή

  • Σενάριο: Ambulancen των Laurits Munch-Petersen, Lars Andreas Pedersen.

Παραλειπόμενα

  • Ριμέικ μιας δανέζικης ταινίας δράσης του 2005, που είχε βρει κινηματογραφική διανομή μόνο στη χώρα της. Για τον Jake Gyllenhaal αποτελεί το δεύτερο συνεχόμενο ριμέικ από Δανία μετά το Ο Ένοχος.
  • Ο σχεδιασμός είχε ξεκινήσει το 2015 με πιθανό σκηνοθέτη τον Phillip Noyce. Δύο χρόνια αργότερα, αυτός αντικαταστάθηκε από τους Navot Papushado και Aharon Keshales, που όμως κι αυτοί με τη σειρά τους είδαν τον Michael Bay στη θέση τους. Ο μόνος σταθερός σε όλη αυτή την περίοδο ήταν ο σεναριογράφος Chris Fedak.
  • Ο Bay δήλωσε πως δεν θα ακολουθούσε το γνωστό μπλοκμπαστερικό του ύφος, και δανειζόμενος στοιχεία από το Speed και το Bad Boys θα έκανε μια ταινία χαρακτήρων.
  • Αρχικά ανακοινώθηκε ότι στο πλάι του Jake Gyllenhaal θα είναι ο Dylan O’Brien, με την αποχώρηση του να δικαιολογείται ως πρόβλημα με τον προγραμματισμό του. Ο αντικαταστάτης του, ο Yahya Abdul-Mateen II, εκμεταλλεύτηκε την καθυστέρηση των γυρισμάτων του Aquaman and the Lost Kingdom για να δώσει το οκ.

Κριτικός: Δημήτρης Μπαμπούλης

Έκδοση Κειμένου: 17/3/2022

Ο Γουίλ είναι πρώην πεζοναύτης που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτός και η οικογένεια του. Σε μια προσπάθεια να ορθοποδήσει επικοινωνεί με τον επαγγελματία ληστή αδερφό του, Ντάνι, ο οποίος τον βάζει σε μια σίγουρη δουλειά όπου θα ληστέψουν μια τράπεζα. Όμως, δεν πάνε όλα σύμφωνα με το σχέδιο…

Το αμερικάνικο ριμέικ του πρόσφατου δανέζικου «Ambulancen» (2005) γίνεται πραγματικότητα από τον πρωτοεμφανιζόμενο στη μεγάλη οθόνη σεναριογράφο Chris Fedak, και τον Michael Bay. Ήδη ακούγοντας το όνομα του σκηνοθέτη και διαβάζοντας την υπόθεση είναι προετοιμασμένος κάποιος για το τι ταινία θα δει. Τα γνωστά jump-cut του Bay και τα υπερφωτισμένα δωμάτια κάνουν κατευθείαν την εμφάνιση τους και αρχίζει να μας χτίζει πρόχειρα την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ένας από τους πρωταγωνιστές μας, ο Γουίλ (Yahya Abdul-Mateen II). Γρήγορα γνωρίζουμε και τον επαγγελματία ληστή αδερφό του, Ντάνι (Jake Gyllenhaal), ο οποίος τον πείθει επιτόπου να πάνε να ληστέψουν τράπεζα με τη δικαιολογία ότι τα έχει σκεφτεί όλα. Το σχέδιο του χαλάει όλως τυχαίως από έναν ερωτευμένο αστυνομικό που θέλει να ζητήσει σε ραντεβού τη μια υπάλληλο της τράπεζας ακριβώς την ώρα που γίνεται η ληστεία. Έτσι, περικυκλώνονται τα δύο αδέρφια από την αστυνομία και κρατάνε ομήρους έναν τραυματία αστυνομικό και μια νοσηλεύτρια, αφού καταφέρνουν να πάρουν το ασθενοφόρο για να ξεφύγουν.

Τι εγγυάται η ταινία ότι θα δει ο θεατής; Έντονο ρυθμό, καλή κάλυψη της δράσης και μια διαρκή δημιουργία σασπένς, άλλοτε εύστοχη άλλοτε άστοχη. Τους δύο αδελφούς ληστές κυνηγά η ελίτ των αστυνομικών, μεταξύ αυτών ο αρχηγός της αστυνομίας Μονρό, ο οποίος είναι έξυπνος, τρομερά casual και προσπαθεί συνεχώς να είναι αστείος, και ο πράκτορας του FBI Κλαρκ, ο οποίος είναι πρώην φίλος του Ντάνι και ξέρει καλά πώς σκέφτεται. Ο ίδιος ο Ντάνι είναι απίστευτα ιδιόρρυθμος με προβλήματα επικοινωνίας και έντονες αντιδράσεις, πράγμα το οποίο χρησιμοποιείται πολλές φορές χιουμοριστικά στην ταινία. Το χιούμορ γενικά είναι κάπως ανώριμο (όπως στις περισσότερες ταινίες του Michael Bay) και πολλές φορές «σφηνώνεται» ανάμεσα στις σκηνές δράσης, σπάζοντας έτσι την ένταση με κακό τρόπο. Επιπλέον, η νοσηλεύτρια Cam Thompson -την οποία παίρνουν αιχμάλωτη οι δύο ληστές- είναι στυγνή επαγγελματίας, η οποία δεν νιώθει ενσυναίσθηση. Παρατηρούμε δηλαδή μια τάση του σεναρίου να δημιουργήσει καρικατουρίστικους χαρακτήρες.

Η σκηνοθεσία προσπαθεί να δημιουργήσει οπτικό ενδιαφέρον με πολλά πλάνα από ντρον (κάποια αναποδογυρίζουν και μας βάζουν μετά μέσα στη σκηνή), τα οποία όμως επαναλαμβάνονται πολλές φορές για να βοηθήσουν και στα cut, με αποτέλεσμα να καταντούν κουραστικά. Η δράση έχει καλή κάλυψη και τα εφέ σε μεγάλο βαθμό είναι όμορφα οπτικά. Το σενάριο παρεκκλίνει σε αρκετά σημεία από τη δανέζικη εκδοχή και γενικά χρησιμοποιεί πολλές τυχαιότητες και ευκολίες που βοηθούν την πλοκή να προχωρήσει. Από τα καλά σημεία της ταινίας είναι η ερμηνεία του Gyllenhaal. Η οποία είναι ναι μεν λίγο υπερβολική όπως στο Nightcrawler, αλλά αποδίδει πολύ καλά τα όσα του έχουν γραφτεί να υποδυθεί.

Το «Ambulance» είναι μία ταινία καταδίωξης με ένταση και σασπένς. Έχει αρκετά κενά και προχειρότητες που αποσκοπούν στο να οδηγηθεί κάπως η πλοκή στο τέλος της. Σε πολλά σημεία η επανάληψη των ίδιων πλάνων που αρχικά μοιάζουν εμπνευσμένα, στο τέλος καταλήγουν να είναι κουραστικά στο μάτι του θεατή, με τον ρυθμό ωστόσο της ταινίας να είναι αρκετά καλά ισορροπημένος για το είδος. Χρειάζεται ένα τέτοιο ριμέικ μετά από 17 χρόνια; Σίγουρα δεν χρειάζεται, δεν έχει να προσθέσει κάτι στο είδος της δράσης, απλά αποδίδει την παλιά ιδέα λίγο διαφορετικά και με πιο σύγχρονα μέσα. Ωστόσο, είναι μια τίμια επιλογή για τους φαν των ταινιών δράσης, και ο Jake Gyllenhaal για ακόμη μία φορά είναι εξαιρετικός.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.