Δυο ψυχωτικοί εγκληματίες διαπράττουν φόνους μπροστά στην κάμερα, με την ελπίδα ότι αφού φυλακιστούν θα γίνουν πλούσιοι και διάσημοι, καθώς τα κατορθώματά τους θα γίνουν χολιγουντιανή ταινία! Ο ντετέκτιβ Έντι Φλέμινγκ και ο πυραγός Τζόρνταν Βάρσοβ αναλαμβάνουν να πιάσουν τους δύο εγκληματίες πριν διαπράξουν κι άλλους φόνους, αλλά σύντομα θα γίνουν οι ίδιοι στόχος τους.
Σκηνοθεσία:
John Herzfeld
Κύριοι Ρόλοι:
Robert De Niro … ντετέκτιβ Eddie Flemming
Edward Burns … πυραγός Jordy Warsaw
Kelsey Grammer … Robert Hawkins
Avery Brooks … ντετέκτιβ Leon Jackson
Melina Kanakaredes … Nicolette Karas
Karel Roden … Emil Slovak
Oleg Taktarov … Oleg Razgul
Vera Farmiga … Daphne Handlova
John DiResta … Bobby Korfin
Charlize Theron … Rose Hearn
Kim Cattrall … Cassandra
Vladimir Mashkov … Milos Karlova
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: John Herzfeld
Παραγωγή: Keith Addis, David Blocker, John Herzfeld, Nick Wechsler
Μουσική: Anthony Marinelli, J. Peter Robinson
Φωτογραφία: Jean-Yves Escoffier
Μοντάζ: Steven Cohen
Σκηνικά: Mayne Berke
Κοστούμια: April Ferry
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: 15 Minutes
- Ελληνικός Τίτλος: 15 Λεπτά
- Εναλλακτικός Τίτλος: Fifteen Minutes
- Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Δεκαπέντε Λεπτά [τηλεόραση]
Παραλειπόμενα
- Ο τίτλος αναφέρεται στη δήλωση του Andy Warhol ότι «Στο μέλλον, ο καθένας θα είναι διάσημος για 15 λεπτά».
- Στην τρίτη του κινηματογραφική εμφάνιση, ο Anton Yelchin εμφανίζεται ως αγόρι σε πυρκαγιά.
- Ο Charlize Theron δεν πήρε χρήματα για τον μικρό της ρόλο, μια και ήταν ένα ευχαριστώ προς τον σκηνοθέτη που την έβγαλε για πρώτη φορά στην οθόνη το 1996.
- Η ταινία ήταν προγραμματισμένη αρχικά για την Άνοιξη του 2000, με τα πρώτα trailer να έχουν εμφανιστεί από το 1999. Για άγνωστους λόγους, η ταινία καθυστέρησε πολύ να βγει.
- Η αποτυχία στις κριτικές φάνηκε και στα κέρδη, μια και αυτά ήταν λιγότερα (56,3 εκατομμύρια δολάρια) από το κόστος (60).
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 9/10/2015
Πρόκειται για μια εξαιρετική ιδέα που πίσω από το σασπένς ενός αστυνομικού θρίλερ σατιρίζει τον αμερικάνικο αμοραλισμό των ΜΜΕ στο κυνήγι αναγνωσιμότητας κι ακροαματικότητας. Δυο ανατολικοί εμιγκρέδες, ταυτόχρονα εγκληματίες και καραγκιόζηδες, πουλάνε σε κανάλια βιντεοσκοπημένα αληθινά εγκλήματα που διαπράττουν, ενώ σκέφτονται, όταν συλλαμβάνονται, να το παίξουν και θύματα-ψυχικά τραυματισμένοι στην παιδική τους ηλικία. Από την άλλη έχουν αντίπαλο έναν αστυνομικό επίσης σταρ. Όλα ένα θέαμα, όλα ένα παιχνίδι εντυπώσεων, με τη δικαιοσύνη να παραπαίει. Πώς διασώζεται η ηθική;
Όμως, η ταινία στέκει περισσότερο στο να μας διασκεδάσει με όλα αυτά, παρά να σκάψει σε βάθος, δίνοντας τόπο και στο ειδύλλιο μεταξύ του απολαυστικού Ντε Νίρο και της Κανακαρίδη.
Βαθμολογία: