The Daily Filmy (23/2): Η Φαίδρα Βόκαλη είναι η νέα Γενική Διευθύντρια της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Συντάκτης: Σταύρος Γανωτής
Η γνωστή παραγωγός Φαίδρα Βόκαλη είναι η νέα Γενική Διευθύντρια της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Αυτό προέκυψε μετά από ομόφωνη πρόταση του διοικητικού συμβουλίου της Ακαδημίας, και με τη θητεία της κυρίας Βόκαλη στα του ελληνικού κινηματογράφου, η αποδοχή της μονάχα ευχαρίστηση γεμίζει τον χώρο.
Την ίδια ώρα, η ΕΑΚ εξέδωσε δελτίο τύπου σχετικά με όσα έχουν προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες σεισμό επί του πολιτισμού μας, και πιο συγκεκριμένα ζητώντας από την υπουργό πολιτισμού να αναλάβει τις ευθύνες της…
“Στην τελευταία της συνέντευξη τύπου, η Υπουργός Πολιτισμού κυρία Μενδώνη, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει σειρά αποφάσεων, χειρισμών και δημόσιων τοποθετήσεων, δήλωσε – ανάμεσα σε άλλα που κρίνονται και θα κριθούν – ότι “εξαπατήθηκε με βαθιά υποκριτική τέχνη” από τον πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, κ. Λιγνάδη. Η δήλωση δεν είναι “ατυχής στιγμή”, ούτε “εκφραστικό ατόπημα”. Είτε επιλέγει να ξεσηκώσει νοσηρές αντιλήψεις που θυματοποιούν τους ανθρώπους των τεχνών από καταβολής, είτε μαρτυρεί ανεπίτρεπτη αφέλεια, άγνοια και ανεπάρκεια. Σε όποια από τις δύο περιπτώσεις, αποτελεί βαρύτατη προσβολή προς όλους τους ηθοποιούς, προς όλους τους ηθοποιούς-μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, προς όλο τον καλλιτεχνικό κόσμο της χώρας και την ίδια την πνευματική ζωή όλων μας. Το λιγότερο που μπορεί να κάνει είναι να αναλάβει την πολιτική ευθύνη.”
Ο κυβερνήτης της πολιτείας της Νέας Υόρκης, Andrew Cuomo, έδωσε την άδεια του για επαναλειτουργία των κινηματογραφικών αιθουσών από τις 5 Μαρτίου. Αυτό φυσικά θα συνοδεύεται από το μάξιμουμ των προφυλάξεων, ενώ μιλάμε για μόλις 25% επιτρεπτή πληρότητα. Τέθηκε μάλιστα ως όριο το 50, για τον ανώτερο αριθμό θεατών που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα σε μια αίθουσα.
Κανείς φυσικά από την αμερικανική βιομηχανία κινηματογράφου δεν είδε ως αρνητικούς αυτούς τους περιορισμούς, αφού οι αίθουσες του Μεγάλου Μήλου είναι στην ουσία κλειστές επί σχεδόν έναν χρόνο. Επιπλέον, κάτι τέτοιο είναι ικανό να ωθήσει τα στούντιο στο να διανείμουν μεγάλους τους τίτλους, που η πανδημία κρατούσε “αιχμάλωτους” στον προγραμματισμό τους.
Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, και συγκεκριμένα στη Μεγάλη Βρετανία, ο Boris Johnson έδωσε μια αχτίδα ελπίδας, δηλώνοντας ότι οι κλειστές αίθουσες χωρητικότητας άνω των χιλίων ατόμων είναι προγραμματισμένο να ανοίξουν με 50% πληρότητα από τις 17 Μαΐου. Κάπου εκεί γύρω αναμένεται να γίνει το θαύμα και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τουτέστιν και στη δική μας χώρα (που άλλωστε ακολουθάει σχεδόν κατά βήμα τις μεγάλες της Ευρώπης), ενώ δεν θα αποτελεί έκπληξη αν στην Ελλάδα ανοίξουν μόνο τα θερινά, με τις κλειστές αίθουσες να κρατήσουν την υπομονή τους για το Φθινόπωρο.
Ο Zack Snyder αποκάλυψε ότι δεν πήρε δεκάρα (ούτε και θα πάρει μελλοντικά) για το πολυαναμενόμενο Zack Snyder’s Justice League. Κι αυτό επειδή: “Δεν ήθελα να έχω υποχρέωση σε κανέναν, και μου επέτρεψε να διατηρήσω τις διαπραγματευτικές μου δυνάμεις με αυτούς τους ανθρώπους πολύ ισχυρά”. Βέβαια, εσωτερικές πηγές της WarnerMedia, αναφέρουν ότι μια και πρόκειται για director’s cut και όχι για κάποια νέα παραγωγή, ο δημοφιλής σκηνοθέτης βρίσκονταν υπό το καθεστώς του συμβολαίου που είχε ήδη υπογράψει για την ορίτζιναλ εκδοχή. Επιπλέον, ο Snyder είπε ότι πότε δεν είδε την ολοκληρωμένη δουλειά του Joss Whedon, μετά κι από προτροπή των Christopher Nolan και της συζύγου του, Deborah Snyder, που εμφανώς του υπονόησαν ότι επρόκειτο για ποιοτικό ναυάγιο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι από την αρχική δουλειά του Snyder είχε επιβιώσει μονάχα ένα 25% όσων είχε γυρίσει, με όλα τα υπόλοιπα να γυρίστηκαν εκ νέου από τον Whedon.
Μια αγωνία για τις 18 Μαρτίου και την πρεμιέρα στο HBO Max την εγγυούνται όλα αυτά, πάντως…
Η Mila Kunis βρήκε κι αυτή τον δρόμο της για το Netflix, και ίσως να είναι “η πιο τυχερή κοπέλα εν ζωή”. Τουλάχιστον έτσι προδικάζει ο τίτλος του μπεστ-σέλερ Luckiest Girl Alive που θα διασκευαστεί εδώ με εκείνη πρωταγωνίστρια, με τον Mike Barker του The Handmaid’s Tale να έχει αναλάβει σκηνοθετικά καθήκοντα (κι ενώ έχει από το 2007 να αναλάβει κάποια ταινία).
Το βιβλίο της Jessica Knoll, μεταφρασμένο ήδη σε 38 γλώσσες, αφορά τη θριλερική ιστορία μιας συντάκτριας περιοδικού στη Νέα Υόρκη, όπου ένα ντοκιμαντέρ τη βγάζει από την καλοστρωμένη της ζωή, και την εξαναγκάζει να επιστρέψει σε ένα τραυματικό γεγονός από το νεανικό της παρελθόν.
⇓ Το Trailer της Ημέρας