Στο Nomadland ο Χρυσός Λέοντας
Συντάκτης: Σταύρος Γανωτής
Με λιγότερους από το σύνηθες θεατές -για λόγους ασφαλείας- παραδόθηκαν τα βραβεία της 77ης έκδοσης του φεστιβάλ της Βενετίας, που όπως συνηθίζεται προβλήθηκαν και ψηφιακά. Μεγάλη νικήτρια είναι η Chloe Zhao, που αφού απέδειξε χαρακτήρα δημιουργού με τις δύο πρώτες της ταινίες (Songs My Brothers Taught Me και Καλπάζοντας με το Όνειρο), φαίνεται να έφτασε στο -ως σήμερα- απόγειο της με το Nomadland. Ένα road-movie με φόντο την αμερικανική δύση, και πρωταγωνίστρια τη Frances McDormand να αναζητά κάτι περισσότερο από την κατεστραμμένη οικονομικά πόλη της επαρχιακής Νεβάδας που εγκαταλείπει.
Υπό την επίβλεψη της προέδρου της επιτροπής Cate Blanchett, που πήρε και τα περισσότερα φώτα φέτος στη διοργάνωση, ο Michel Franco είδε το αμφιλεγόμενο του φιλμ New Order να κατακτά το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και ο Andrei Konchalovsky το ειδικό βραβείο με το πολιτικό δράμα Dear Comrades που επίσης δεν είχε την απόλυτη αποδοχή της κριτικής.
Καλύτερος σκηνοθέτης είναι ο Kiyoshi Kurosawa με το κατασκοπικό νουάρ εποχής Wife of a Spy, που ειδικά για το φεστιβάλ προβλήθηκε σε διαφορετικό κάδρο και χρωματισμό από αυτά με τα οποία έκανε πρεμιέρα στην καλωδιακή τηλεόραση της Ιαπωνίας. Βραβείο ερμηνείας για τη Vanessa Kirby και το αμερικανο-καναδικό Pieces of a Woman, αλλά και τον ιταλό σταρ Pierfrancesco Favino για το Padrenostro, που ξεχώρισε από τις τοπικές παραγωγές. Στον ινδό Chaitanya Tamhane απονεμήθηκε το βραβείο σεναρίου, για το μουσικού ενδιαφέροντος δράμα The Disciple. Τέλος, η ταινία The Sun του βετεράνου ιρανού Majid Majidi δεν έφυγε με άδεια χέρια, μια και ο μικρός του πρωταγωνιστής Roohollah Zamani κέρδισε το βραβείο ερμηνείας για νεαρό ηθοποιό. Να σημειώσουμε εδώ ότι το πρώτο βραβείο του τμήματος των Οριζόντων πήγε κι αυτό σε ιρανικά χέρια, αυτά του Ahmad Bahrami για το The Wasteland.
Τα βραβεία που είχαν ήδη ανακοινωθεί αφορούσαν αυτά για το σύνολο καριέρας των Ann Hui και Tilda Swinton, δύο σπουδαίες κυρίες από διαφορετικούς κόσμους.