Συντάκτης Σταύρος Γανωτής

Το Μια Σφαίρα στην Καρδιά (Une Balle au Coeur) του Jean-Daniel Pollet ήταν μια φιλόδοξη παραγωγή με αέρα Νουβέλ Βαγκ που βγήκε στις ελληνικές αίθουσες τον Δεκέμβρη του 1966. Τον επόμενο χρόνο προβλήθηκε και στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κι έκτοτε αγνοούνταν η τύχη της, μια και δεν παίχτηκε ποτέ στη μικρή οθόνη. Ο λόγος της «εξαφάνισης» της ήταν η αποτυχία σε όλα τα επίπεδα που γνώρισε το φιλμ διεθνώς, κι ενώ αποτελεί τη μοναδική διεθνή παραγωγή της Τζένης Καρέζης. Και παρότι πλέον αναφέρονταν ως χαμένη ταινία, η  Carousel Films ανακοίνωσε πως βρέθηκε κόπια στη Γαλλία, έγινε η αποκατάσταση υλικού σε 2Κ από το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου, και το έργο θα βγει στις ελληνικές αίθουσες ξανά τον Σεπτέμβρη.

Τα γυρίσματα είχαν γίνει στη Σκύρο, ενώ στο πλάι της Καρέζης, που ερμηνεύει μια αρτίστα της Τρούμπας, εμφανίζονται οι Sami Frey, Francoise Hardy, Σπύρος Φωκάς, Γιώργος Μούτσιος, αλλά και σε μικρότερους ρόλους οι Σωτήρης Μουστάκας, Νίκος Φέρμας, Ζαννίνο, Γιώργος Μαρίνος, Άννα Ραυτοπούλου, Βιβέτα Τσιούνη, Νίκος Τσαχιρίδης, Αρτέμης Μάτσας, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Δημήτρης Μυράτ, Κώστας Φέρρης, Χρήστος Νέγκας. Τη μουσική υπογράφει ο Μίκης Θεοδωράκης.

Η υπόθεση αρκετά νουάρ, αφού θέλει έναν απόγονο πλούσιας σικελικής οικογένειας να αποζητά εκδίκηση από τη μαφία. Αφού βρίσκεται να τον έχει στο κατόπι ολόκληρη συμμορία, θα βρεθεί στην Ελλάδα προς αναζήτηση ενός μάρτυρα που έχει στοιχεία που μπορούν να στείλουν στη φυλακή τον αρχινονό.

Ελπίζουμε να είναι από τις περιπτώσεις που χρίζουν αναθεώρησης, ενώ φαντάζει περίεργο που άλλες διεθνείς παραγωγές που γυρίστηκαν στη χώρα μας κι έχουν μικρή ποιοτική αξία, έχουν τύχει αναγνώρισης, και όχι «εξαφάνισης»…


⇓ Περισσότερα…


  • Η πλήρης λίστα του διαγωνιστικού της Βενετίας

Ανακοινώθηκε και η λίστα ταινιών που θα διαγωνιστούν για τον Χρυσό Λέοντα του 77ου Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας. Η πανδημία δεν φαίνεται να επηρέασε τη συμμετοχή αρκετών μεγάλων ονομάτων, ακόμα κι αν βάζει το χέρι της για μια διοργάνωση αρκετά διαφορετική από όσα έχουμε συνηθίσει. Η χώρα μας έχει φέτος την τιμή να ανοίγει το διαγωνιστικό τμήμα Οριζόντων, με τα Μήλα του Χρίστου Νίκου, όπως σας γνωστοποιήσαμε ήδη από χθες. Να επισημάνουμε επίσης και την παρουσία του ντοκιμαντέρ Hopper/Welles, έναν αρχειακό θησαυρό αφού περιέχει συνομιλία ανάμεσα στον Dennis Hopper και τον Orson Welles, σκηνοθετημένη από τον δεύτερο. Ακολουθούν οι ταινίες του πρώτου την τάξη τμήματος της Μπιενάλε

In Between Dying,” Hilal Baydarov (Αζερμπαϊτζάν, ΗΠΑ)

Le Sorelle Macaluso,” Emma Dante (Ιταλία)

The World to Come,” Mona Fastvold (ΗΠΑ)

Nuevo Orden,” Michel Franco (Μεξικό, Γαλλία)

Lovers,” Nicole Garcia (Γαλλία)

Laila in Haifa,” Amos Gitai (Ισραήλ, Γαλλία)

Dear Comrades,” Andrei Konchalovsky (Ρωσία)

Wife of a Spy,” Kiyoshi Kurosawa (Ιαπωνία)

Sun Children,” Majid Majidi (Ιράν)

Pieces of a Woman,” Kornel Mundruczo (Καναδάς, Ουγγαρία)

Miss Marx,” Susanna Nicchiarelli (Ιταλία, Βέλγιο)

Padrenostro,” Claudio Noce (Ιταλία)

Never Gonna Snow Again,” Malgorzata Szumowska and Michal Englert (Πολωνία, Γερμανία)

The Disciple,” Chaitanya Tamhane (Ινδία)

And Tomorrow The Entire World,” Julia Von Heinz (Γερμανία, Γαλλία)

Nomadland,” Chloe Zhao (ΗΠΑ)


  • Λιγότερες από 1 προς 4 οι γυναίκες στην ευρωπαϊκή σκηνοθεσία

Το αρκετά χαμηλό ποσοστό του 22% κρατάνε οι γυναίκες σκηνοθέτες στην Ευρώπη για την περίοδο 2015-2018. Αυτό αποκάλυψε έρευνα του European Audiovisual Observatory και αφορά δουλειές στον κινηματογράφο, ενώ για την τηλεόραση πέφτει ακόμα πιο κάτω, στο 19. Καλύτερο το ποσοστό στις σεναριογράφους, αφού φτάνει στο 25% για το σινεμά και το 34 για τη μικρή οθόνη. Ακόμα κι αν η άνοδος της δημιουργικής συμμετοχής των γυναικών στον χώρο αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, είναι ένα στοιχείο που χρίζει επειγόντως σκέψης, αλλά και διερεύνησης ως προς τα αίτια που το καθορίζουν.


⇓ Το Trailer της ημέρας…


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ...

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.