
Βρισκόμενη εν μέσω μιας αποτυχημένης σχέσης, αδιάφορων σπουδών και οικονομικών προβλημάτων, η ισχυρογνώμων φοιτήτρια κλωστοϋφαντουργίας Ιρίνα αποφασίζει να δεχτεί μια πρόταση για καλοκαιρινή εργασία στο απομονωμένο αλλά αυτάρκες χωριό Κυρσύα. Ενώ η Ιρίνα καταφέρνει να βρει τα πατήματά της και αρχίζει να συνηθίζει τη ζωή στη μέση του απέραντου δάσους, οι εκ πρώτης όψεως άκακοι αλλά ιδιόρρυθμοι κάτοικοι του χωριού αποκαλύπτουν το αληθινό τους πρόσωπο.
Σκηνοθεσία:
Roope Olenius
Κύριοι Ρόλοι:
Veera W. Vilo … Irina
Saara Elina … Maaria
Miikka J. Anttila … Pertti
Ria Kataja … Maija
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Roope Olenius
Παραγωγή: Miikka J. Anttila, Roope Olenius, Veera W. Vilo
Μουσική: Jussi Huhtala
Φωτογραφία: Mikko Peltonen
Μοντάζ: Pietari Syvajarvi
Κριτικός: Λήδα-Ειρήνη Αδάμου
Έκδοση Κειμένου: 11/1/2021
Το hillbilly-horror φιλμ Tuftland του Roope Olenius αποδεικνύει πως όπως το γενικότερο σκανδιναβικό έτσι και το φινλανδικό ειδικότερα σινεμά δύναται να μας προσφέρει άφθονη δόση «τρόμου», εμπλουτισμένη όμως με τέτοια συστατικά που μας αποτρέπουν πάντοτε από το να φύγουμε από την κινηματογραφική αίθουσα (δια)ταραγμένοι. Kαι αυτή ακριβώς είναι η μαγεία του!
Επιπλέον, το Tuftland στηρίζει την επανάσταση στην ανερχόμενη ανεξάρτητη φινλανδική σκηνή, ενσωματώνοντας μάλιστα πολλές αλά backwoods-terror και redneck-nightmare κινηματογραφικές στιγμές, που όλοι κατά καιρούς έχουμε βιώσει (έστω κι από σπόντα σε κάποιο horror φεστιβάλ), κάνοντας μας να βρισκόμαστε ενώπιον μιας ωρολογιακής σινε-βόμβας, η οποία δυστυχώς δεν καταφέρνει να εκραγεί. Και κάπως έτσι, λοιπόν, αρχίζουν να αναδύονται όλα τα αρνητικά του εν λόγω φιλμ, που το εμποδίζουν, δυστυχώς, να απογειωθεί…
Τοιουτοτρόπως, λοιπόν, αν και το σενάριο της ταινίας καταπιάνεται με το ζήτημα της επιστροφής του ανθρώπου στη φύση (το οποίο η σύγχρονη ανθρώπινη λογική προτάσσει ως εναλλακτική λύση, υπό την απειλή της αλλοτρίωσης, λόγω του εκβιομηχανισμένου τρόπου ζωής του ατόμου), το πολύ καίριο αυτό θέμα δείχνει κυριολεκτικά να «ασφυκτιά» στο εν λόγω φιλμ, μέσω των μηχανικών και στείρων διαλόγων, οι οποίοι δεν καταλήγουν, παρά σ’ ένα άκυρο και ultra γειωτικό τέλος…
Βαθμολογία: