Παράλληλα με τον σχεδιασμό ενός κόλπου που μπορεί να αποδειχθεί το μεγαλύτερο και πιο προσοδοφόρο από ποτέ στην εγκληματική του καριέρα, ένας καριερίστας κλέφτης σχεδιάζει και την απόσυρση του από το επάγγελμα και την πόλη του, ενώ προσπαθεί να αποφύγει και τη σύλληψη του και της ομάδας του από τον μόνιμο διώκτη τους, έναν πράκτορα του FBI.

Σκηνοθεσία:

Ben Affleck

Κύριοι Ρόλοι:

Ben Affleck … Douglas ‘Doug’ MacRay

Rebecca Hall … Claire Keesey

Jon Hamm … πράκτορας Adam Frawley

Jeremy Renner … James ‘Jem’ Coughlin

Blake Lively … Krista ‘Kris’ Coughlin

Pete Postlethwaite … Fergus ‘Fergie’ Colm

Chris Cooper … Stephen MacRay

Slaine … Albert ‘Gloansy’ Magloan

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Peter Craig, Ben Affleck, Aaron Stockard

Παραγωγή: Basil Iwanyk, Graham King

Μουσική: David Buckley, Harry Gregson-Williams

Φωτογραφία: Robert Elswit

Μοντάζ: Dylan Tichenor

Σκηνικά: Sharon Seymour

Κοστούμια: Susan Matheson

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: The Town

Ελληνικός Τίτλος: The Town

Σεναριακή Πηγή

  • Μυθιστόρημα: Prince of Thieves του Chuck Hogan.

Κύριες Διακρίσεις

  • Υποψήφιο για Όσκαρ δεύτερου αντρικού ρόλου (Jeremy Renner).
  • Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα δεύτερου αντρικού ρόλου (Jeremy Renner).
  • Υποψήφιο για Bafta δεύτερου αντρικού ρόλου (Pete Postlethwaite).

Παραλειπόμενα

  • Το αρχικό μοντάζ ήταν τεσσάρων ωρών. Συνειδητοποιώντας ότι έτσι δεν θα βρει ανταπόκριση στο κοινό, ο Ben Affleck το έκοψε στις 2 ώρες και 15 λεπτά, μέσα σε τρεις ημέρες. Αλλά οι παραγωγοί, παρότι τους άρεσε, το ήθελαν 5 λεπτά μικρότερο. Ο Affleck δήλωσε ικανοποιημένος κι έτσι, αλλά στο Home Cinema παρουσίασε και μια εκδοχή στα 153 λεπτά.
  • Αρχικά ήταν να το σκηνοθετήσει ο Adrian Lyne, αλλά είχε πρόβλημα με τη Warner, και η τελευταία αναζήτησε άλλον.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής 

Έκδοση Κειμένου: 14/10/2010

Ξεκίνησα να βλέπω την ταινία με την καλύτερη των διαθέσεων, πιστεύοντας πως για να παίξει ο Affleck σε καλή ταινία, πρέπει να τη σκηνοθετήσει ο ίδιος. Τα μεγάλα προβλήματα, όμως, ξεκίνησαν από πολύ νωρίς. Βασικά, ο Affleck δεν είναι σόι ηθοποιός και δεν μπορεί να χάσει το κολεγιακό-πατριωτικό του ύφος ούτε όταν είναι ανάγκη να το κάνει. Δεύτερον, η ταινία περιστρέφεται γύρω από ιρλανδούς ληστές και το σενάριο δεν μπαίνει ποτέ στον κόπο να επισημάνει την ιδιαιτερότητα αυτής της ιδιότητας που διαφέρει από τον συνηθισμένο ληστή. Με αυτό τον τρόπο, χάνει τελείως τον χαρακτήρα που υποδύεται ο Affleck και κάθε ελπίδα να δώσει κοινωνική υπόσταση σε ένα έργο που κράζει πως τη χρειάζεται.

Ως σκηνοθέτης, ο Affleck, ούτε κι εδώ τα πάει άσχημα, αλλά αυτό αφορά τον τεχνικό τομέα και μόνο. Επηρεασμένος από την οπτική του Eastwood στα πλάνα του, διασώζει τα προσχήματα κάνοντας κάπως ανεκτή τη θέαση. Και θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ανεκτή αν απέφευγε τις σεναριακές χοντράδες στη δράση, αφού όταν το έργο μπαίνει σε ένα δεύτερο κεφάλαιο, απομένει μονάχα το αστυνομικό θρίλερ. Εκτός από τον χαρακτήρα του Affleck, έχει χαθεί κι αυτός του ερωτικού του ενδιαφέροντος, αλλά απότομα μπαίνει κι ο κρίσιμος ρόλος του Jeremy Renner. Αόρατοι, δε, εμμένουν κάποιοι ρόλοι που φαντάζουν κρίσιμοι για την πλοκή και την ψυχολογία του έργου. Γενικώς, ένα σενάριο γραμμένο στο πόδι, που ενώ είχε πολλά παρόμοια υποδείγματα να ακολουθήσει, μοιάζει να κάνει του κεφαλιού του…

Βαθμολογία:


Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος 

Έκδοση Κειμένου: 15/10/2010

Στην αρχή της ταινίας, ο ήρωας-αφηγητής μας μιλάει για τη «ληστρική» κουλτούρα της περιοχής που μεγάλωσε, το Charlestown της Βοστόνης. Μας προϊδεάζει για μια ταινία (μην ξεχνάμε, λέγεται «the town») που ανάμεσα από τις γραμμές, μέσα από την πλοκή, θα μας ζωντανέψει μια υποκουλτούρα μέσα από χαρακτήρες, πιάτσες, συνήθειες. Αν εξαιρέσεις ένα ταπεινό ανθοπωλείο του οποίου το αφεντικό, ένας Ιρλανδός, είναι εγκέφαλος που στήνει ληστείες, τίποτα δεν χρωματίζει αυτό το φιλμ, το σενάριο του οποίου δεν το διαφοροποιεί από ένα crime movie της σειράς με γνωστά μοτίβα: ο ήρωας που θέλει να λυτρωθεί, ο έρωτας που θα αναπτυχθεί με την μάρτυρα, ο θερμόαιμος partner που θέλει να την βγάλει από τη μέση κ.λπ. Ο συνδυασμός δυναμισμού-κυνικότητας του Jeremy Renner (δανεικός από το The Hurt Locker) αν και χρήσιμος στην αντιπαράθεση χαρακτήρων, στο τέλος κλέβει την παράσταση σε δραματουργικό επίπεδο (όπως πεθαίνει) μετατοπίζοντας το δραματουργικό άξονα κατά λάθος.

Όσο για το διακριτικό ρομάντζο Άφλεκ και μάρτυρος (Ρεμπέκα Χολ) βγαίνει καθαρά προσχηματικό. Είναι προφανής η πρόθεση να ειπωθεί κάτι βαθύτερο αλλά τα πιστολίδια και το «στόρι» που απαιτεί το χολιγουντιανό θέαμα το ακυρώνουν χωρίς καν να παράγουν, απ`την άλλη, μια «σοβαρή» ταινία δράσης. Ο Ben Affleck έχει δώσει δείγματα σκηνοθετικής ικανότητας (ακόμη κι εδώ σε σώζει από την βαρεμάρα με σωστή αφήγηση και ρυθμό). Χρειάζεται καλύτερη επιλογή σεναρίων και αποφυγή πρωταγωνιστικού – τουλάχιστον – ρόλου για τον εαυτό του.

Βαθμολογία:


Κριτικός: Σοφία Γουργουλιάνη 

Έκδοση Κειμένου: 18/11/2010

Ο Ben Affleck προσπαθεί να σκηνοθετήσει, προσπαθεί να γράψει σενάριο, προσπαθεί να παίξει στην ταινία του. Δυστυχώς, όμως, και στα τρία θα μείνει στην προσπάθεια. Η σκηνοθεσία του είναι αξιοπρεπέστατη. Με σαφείς επιρροές από τον κινηματογράφο του Eastwood, καταφέρνει να δώσει ένα κάποιο στυλ στην ταινία του και να κινηματογραφήσει γοητευτικά τη Βοστόνη. Η ερμηνεία του θα καταφέρει το αναμενόμενο, να διαλύσει σχεδόν κάθε πλάνο στο οποίο πρωταγωνιστεί. Δεν λέει ακόμη να εγκαταλείψει το σπορ της υποκριτικής, και πιστεύει πως θυμίζοντας πιτσιρικά σε σχολική παράσταση θα καταφέρει να κερδίσει το κοινό του.

Το σενάριο του, όμως, είναι αυτό που χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Είναι αρκετά προχειροφτιαγμένο με πολλά σεναριακά κενά. Αρχικά, οι χαρακτήρες του μοιάζουν να ξεφυτρώνουν από το πουθενά, δίχως εξήγηση για την προσωπικότητα και τις εκάστοτε ενέργειες τους. Μοιάζουν, δηλαδή, να έχουν μια κάποια ιδιαιτερότητα ως χαρακτήρες, δίχως όμως να παραθέτονται τα κίνητρα των συμπεριφορών τους. Τώρα, δυστυχώς, περνάμε στα αναρίθμητα κλισέ. Όποια κι ό,τι κλισέ θέλετε, θα τα βρείτε, ο Affleck δεν θα σας αφήσει παραπονεμένους. Γλυκανάλατα ρομάντζα, ο βίαιος κι ο «γλυκούλης» εγκληματίας, η τραγική καταδίκη ενός μεγάλου έρωτα και τόσα ακόμη είναι εδώ για να δώσουν τη χαριστική βολή στο The Town.

Ο Ben Affleck μοιάζει εδώ να πάσχει από μια μεγαλομανία. Προσπαθεί να κάνει τα πάντα μόνος, και φυσικά επιφυλάσσει για τον εαυτό του τον πιο αβανταδόρικο ρόλο. Η προσπάθεια του αυτή, δυστυχώς, θα στεφθεί από αποτυχία. Ας ελπίσουμε ότι θα εγκαταλείψει την ηθοποιία και θα επικεντρωθεί στα σκηνοθετικά του καθήκοντα, μήπως και καταφέρει να μας δώσει μια πραγματικά καλή δουλειά.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

19 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.