Άγριος Ποταμός
- The River Wild
- 1994
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Θρίλερ, Περιπέτεια
- 03 Φεβρουαρίου 1995
Η Γκέιλ, ειδική στο ράφτινγκ, παίρνει την οικογένεια της για να κατέβουν όλοι μαζί το ποτάμι που περνάει από το εξοχικό τους και να κάνουν εκεί τις διακοπές τους. Στη διαδρομή συναντούν δυο άντρες που δείχνουν να δυσκολεύονται να χειριστούν το φουσκωτό, και ζητούν τη βοήθεια της. Πρόθυμη η Γκέιλ τούς παίρνει μαζί, αλλά στη πορεία η οικογένεια ανακαλύπτει ότι οι δύο άντρες είναι ένοπλοι ληστές, που τελικά τους αναγκάζουν με την απειλή των όπλων να τους κατεβάσουν μέχρι το τέλος του ποταμού για να μπορέσουν να βρουν τους συνεργούς τους. Το ταξίδι της οικογένειας έχει πλέον καταστραφεί, αφού τώρα ανησυχούν για τις ίδιες τους τις ζωές.
Σκηνοθεσία:
Curtis Hanson
Κύριοι Ρόλοι:
Meryl Streep … Gail Hartman
Kevin Bacon … Wade
David Strathairn … Tom Hartman
Joseph Mazzello … Roarke Hartman
John C. Reilly … Terry
Benjamin Bratt … δασονόμος Johnny
William Lucking … Frank
Glenn Morshower … αστυνομικός
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Denis O’Neill
Παραγωγή: David Foster, Lawrence Turman
Μουσική: Jerry Goldsmith
Φωτογραφία: Robert Elswit
Μοντάζ: David Brenner, Joe Hutshing
Σκηνικά: Bill Kenney
Κοστούμια: Marlene Stewart
Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.
Τίτλοι
- Αυθεντικός Τίτλος: The River Wild
- Ελληνικός Τίτλος: Άγριος Ποταμός
Άμεσοι Σύνδεσμοι
- River Wild (2023)
Κύριες Διακρίσεις
- Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου γυναικείου ρόλου (Meryl Streep) σε δράμα, κιαι δεύτερου αντρικού ρόλου (Kevin Bacon).
Παραλειπόμενα
- Σε κάποια ήπια σημεία του ποταμού, είναι η ίδια η Meryl Streep που κάνει τις κασκάντες της. Όταν όμως η κατάσταση είναι πιο “άγρια”, την υποκαθιστά η επαγγελματίας ξεναγός ποταμιών Kelley Kalafatich.
- Προς το φινάλε μιας ημέρας γυρίσματος, ο Hanson ζήτησε από τη Streep να κάνει ακόμα μία σκηνή, αλλά εκείνη ήταν κατάκοπη. Παρόλα αυτά, αποφάσισε να το πράξει, αλλά όπως ήταν αδύναμη έπεσε στο ποτάμι και κινδύνευσε με πνιγμό. Κι αφού το σωσίβιο και η ομάδα διάσωσης έκαναν ορθά τη δουλειά τους, η σταρ απευθύνθηκε προς τον Hanson λέγοντας: “Στο μέλλον όταν λέω ότι δεν μπορώ να κάνω κάτι, να με πιστεύεις”.
- Ο Sam Neill απέρριψε τον ρόλο του Τομ.
- Η Carrie Fisher έκανε ένα “ξεσκόνισμα” στο σενάριο.
- Στη χώρα μας το ράφτινγκ συστήθηκε για πρώτη φορά σε ευρύ κοινό το 1992. Με αυτή την ταινία, συνδικάστηκε διαφημιστικά μια ακόμα πιο εκτενής παρουσίαση του ως άθλημα.
Μουσικά Παραλειπόμενα
- Ο Maurice Jarre είχε γράψει μουσική για την ταινία, την οποία οι παραγωγοί απέρριψαν μετά την πρώτη δοκιμαστική προβολή.
Κριτικός: Σταύρος Γανωτής
Έκδοση Κειμένου: 13/9/2009
Ο Κέρτις Χάνσον δοκιμάζει να συνδυάσει μοντέρνα περιπέτεια δράσης με παραδοσιακό θρίλερ αλά 1950, και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικό. Τα κλισέ που θα διακρίνετε δημιουργούνται στην ουσία εδώ, και για αυτό η ταινία μοιάζει πλέον πιο αδύναμη από τότε. Βέβαια, η καθαρή δράση μέσα στα άγρια νερά του ποταμού υπερβαίνει κατά πολύ τη θριλερική πλευρά, στην οποία ο Κέβιν Μπέικον αναπαράγει έναν ρόλο που έχουμε δει πολλάκις. Η Μέριλ Στριπ μάλλον ζήλεψε τη δόξα της Σιγκούρνεϊ Γουίβερ («Aliens») και στράφηκε προσωρινά στη δράση, χωρίς να κάνει κάποια ποιοτική διαφορά σε αυτό τον τομέα (πιο πολύ λειτουργεί ως ποιοτικό «αξιοθέατο»). Θα αρέσει ως μια καθαρή εμπορική παραγωγή με υπέροχα τοπία, και θα απογοητεύσει όσους αναζήτησαν τη διαφορά λόγω του καλού της καστ.
Βαθμολογία:
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 15/4/2011
Θα ήθελε να είναι μια ταινία κοινωνικού προβληματισμού αλά «Deliverance» (1972), όπου οι άνθρωποι στη φύση θέλουν να κάνουν ασκήσεις φυσικής ζωής και επιβίωσης αλλά την παθαίνουν από άλλους ανθρώπους. Βέβαια, στο «Deliverance» εξετάζεται η παραμορφωτική επίδραση της άγριας ζωής των επαρχιωτών-θυμάτων της ίδιας τους της αιμομιξίας. Εδώ, οι κακοί είναι απλά σύγχρονοι κακοποιοί, και η ιστορία δεν ξεπερνά την απλή και προβλέψιμη περιπέτεια. Στα επιμέρους σεναριακά στοιχεία υπάρχουν πολλές μικρές ατέλειες που δεν βοηθούν μια απόλυτη ψυχαγωγία. Εντέλει, αν έλειπε η Μέριλ Στριπ και ο Κέβιν Μπέικον να ανεβάζουν τον πήχη με τις ερμηνείες τους, θα είχαμε να κάνουμε με ένα ακόμη b-movie. Απλά, δεν διάλεξε καλό σενάριο ο Κέρτις Χάνσον των «L.A. Confidential», «8 Mile».
Βαθμολογία: