Νέα Υόρκη, 1920. Ο μικρός Κρίστοφερ Ντιμπουά απάγεται και πουλιέται σε δουλεμπόρους. Όμως, ένας καλόκαρδος πειρατής τον σώζει από τη σκλαβιά, πουλώντας τον στον καλύτερο κικμπόξερ του κόσμου. Κάτω από σκληρή εκπαίδευση, ο Κρίστοφερ εξελίσσεται σε έναν πρωταθλητή του θεαματικού κι επικίνδυνου αυτού αθλήματος.

Σκηνοθεσία:

Jean-Claude Van Damme

Κύριοι Ρόλοι:

Jean-Claude Van Damme … Christopher ‘Chris’ Dubois

Roger Moore … λόρδος Edgar Dobbs

James Remar … Maxie Devine

Janet Gunn … Carrie Newton

Jack McGee … Harry Smythe

Louis Mandylor … Riggi

Kris Van Damme … Christopher ‘Chris’ Dubois (νεαρός)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Steve Klein, Paul Mones

Στόρι: Frank Dux, Jean-Claude Van Damme

Παραγωγή: Moshe Diamant

Μουσική: Randy Edelman

Φωτογραφία: David Gribble

Μοντάζ: John F. Link, William J. Meshover

Σκηνικά: Steve Spence

Κοστούμια: Joseph A. Porro

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Αρνητική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Quest
  • Ελληνικός Τίτλος: Η Αναζήτηση

Παραλειπόμενα

  • Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Jean-Claude Van Damme.
  • Ο Frank Dux υποστήριξε ότι το τελικό σενάριο ήταν δικό του (με τίτλο Enter the New Dragon: The Kumite), και το 1991 είχε απορριφθεί. Ο Van Damme αρνήθηκε κάτι τέτοιο, αλλά ο σεναριογράφος κέρδισε το κρέντιτ για το στόρι από τη συνδικαλιστική του ένωση, παρότι έχασε το δικαστήριο.
  • Ο Jean-Claude Van Damme ζήτησε από τον Oliver Stone να το σκηνοθετήσει, αλλά εκείνος αρνήθηκε ευγενικά.
  • Η Madonna ήταν στις βασικές επιλογές για τον ρόλο της Κάρι.
  • Η Tatum O’Neal γράφει στη βιογραφία της ότι ο Van Damme της ζήτησε να εμφανιστεί εδώ στον πρώτο γυναικείο ρόλο, αλλά αυτό ακυρώθηκε όταν τελείωσε ένα μεταξύ τους ειδύλλιο της ίδιας περιόδου.
  • Στη δική του αυτοβιογραφία, ο Σερ Roger Moore αναφέρει πως ήταν μια ανοργάνωτη παραγωγή που ξέμεινε από χρήματα, και γενικά η χειρότερη που είχε εκείνος εμφανιστεί ποτέ. Επίσης, κατονομάζει τον βοηθό σκηνοθέτη Peter MacDonald ως τον άνθρωπο που έφερε κάπως στα ίσια τα πράγματα. Μαζί με όλα αυτά, εξέφρασε την έντονη αντιπάθεια του προς τον Van Damme και τον παραγωγό Moshe Diamant.

Κριτικός: Νίκος Ρέντζος

Έκδοση Κειμένου: 18/11/2020

Η δεκαετία του 1990 βρίσκει στο πρόσωπο του Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ τον απόλυτο ήρωα ταινιών δράσης. Από το 1988 και την κυκλοφορία του Bloodsport, η φήμη του Βέλγου συνεχώς μεγαλώνει και σύντομα καταφέρνει να πρωταγωνιστήσει σε ταινίες με υψηλούς προϋπολογισμούς. Σε αυτό βοήθησε η επιτυχία των Death Warrant και Double Impact, οι οποίες με όχι ιδιαίτερα υψηλή χρηματοδότηση κατάφεραν να φέρουν στα στούντιο πολλά χρήματα. Έτσι έρχονται στην πορεία τα Universal Soldier, Timecop, Sudden Death, Street Fighter, Maximum Risk και η συνεργασία με καταξιωμένους σκηνοθέτες Ανατολής και Δύσης, όπως ο Πίτερ Χάιαμς, ο Ρίνγκο Λαμ και ο μέγιστος Τζον Γου. Εκείνη την περίοδο ο Βαν Νταμ μπορούσε να έχει ότι ήθελε αφού ήταν εγγύηση για τα ταμεία. Αυτό που τώρα ήθελε λοιπόν ήταν να σκηνοθετήσει το δικό του σενάριο και το πέτυχε το 1996, με την ταινία The Quest!

Ένας γνώριμος από τα παλιά του Βαν Νταμ, ο Φρανκ Ντουξ, φαίνεται να είναι ο άνθρωπος με τον οποίο ο Ζαν Κλοντ έγραψε την ιστορία της ταινίας. Ο Ντουξ είναι ο άνθρωπος στην ιστορία του οποίου βασίστηκε το Bloodsport, η πρώτη μεγάλη επιτυχία του Βαν Νταμ. Εκεί ο Ντουξ επιμελήθηκε και κάποιες χορογραφίες αφού είχε τη φήμη αθλητή πολεμικών τεχνών αλλά και σκληρού μισθοφόρου, με συνεργασίες με τη CIA και άλλες υπηρεσίες. Στην πορεία βέβαια και μέχρι σήμερα, αμφισβητείται η εγκυρότητα όσων έχει υποστηρίξει κατά καιρούς ο Ντουξ, γιατί φαίνεται να μην υπάρχει μαρτυρία ή καταγεγραμμένο γεγονός που να επιβεβαιώνει όσα ο ίδιος διέδιδε επί χρόνια. Όπως και να έχει το όνομα του μπήκε στους συντελεστές της ταινίας αν και η σχέση του με τον Βαν Νταμ μάλλον χάλασε κάπου εκεί.

Το σενάριο έγραψε ο Βαν Νταμ μαζί με κάποιον Στίβεν Κλάιν, που δεν είχαμε ακούσει το όνομα του ούτε πριν αλλά ούτε μετά την ταινία. Η ιστορία λοιπόν μας πάει πίσω στη δεκαετία του 1920 και ακολουθεί τον Κρίστοφερ Ντιμπουά, ο οποίος είναι ορφανός και μεγαλωμένος στους δρόμους τους Νέας Υόρκης, κι εκεί ηγείται μιας ομάδας ορφανών που κάνουν μικροκλοπές για να ζήσουν. Όταν θα κλέψουν ένα μεγάλο ποσό από μαφιόζους, ο Ντιμπουά βρίσκεται κυνηγημένος και μπαίνει κρυφά σε ένα καράβι που κατευθύνεται προς την Ταϋλάνδη. Το πλήρωμα τον ανακαλύπτει και τον αναγκάζει να κάνει δουλειές του καραβιού για να μην βρεθεί στη θάλασσα. Κατά την επίθεση ενός πειρατικού, ο ήρωάς μας θα διασωθεί από έναν μισθοφόρο, απατεώνα ολκής, που βρίσκεται τυχαία εκεί. Ο μισθοφόρος, Λόρδος Ντομπς, θα πουλήσει στη συνέχει τον Κρίστοφερ σε έναν άρχοντα στις ακτές του Σιάμ . Εκεί αρχίζει η ενασχόληση του Ντιμπουά με το Μουάι Τάι και λίγους μήνες μετά παίρνει πια μέρος σε αγώνες. Στόχος η συμμετοχή στον μυστικό αγώνα της Χαμένης Πόλης, όπου μαχητές από όλες τις γωνιές της Γης συμμετέχουν. Για τη συμμετοχή του εκεί θα φροντίσει και πάλι ο Ντομπς, ο οποίος έχει βάλει στο μάτι το οικονομικό έπαθλο αλλά και τον θησαυρό που λένε ότι βρίσκεται στη Χαμένη Πόλη.

Η ιστορία δεν είναι πρωτότυπη. Την έχουμε δει και ακούσει αρκετές φορές στο παρελθόν από το Enter The Dragon μέχρι και το Bloodsport του ίδιου του Βαν Νταμ. Μυστικό τουρνουά με τους μεγαλύτερους μαχητές από όλο τον κόσμο. Απλώς εδώ ο Βαν Νταμ βάζει και λίγο αέρα περιπέτειας εποχής και προσπαθεί (στο μυαλό του τουλάχιστον) να παρουσιάσει κάτι μεγαλύτερο. Φυσικά, δεν το καταφέρνει και η ταινία σώζεται (όσο σώζεται) από τη γοητεία των πρωταγωνιστών, τις λίγες συμπαθητικές σκηνές δράσης και το συμμάζεμα που μάλλον έκανε ο υπεύθυνος παραγωγής αλλά και σκηνοθέτης ανά περιόδους, Πίτερ ΜακΝτόναλντ, κάτι που επιβεβαιώνει και ο Ρότζερ Μουρ στην αυτοβιογραφία του.

Ο Ρότζερ Μουρ υποδύεται εδώ τον Ντομπς, με τον γνωστό του αέρα, αλλά η εμπειρία του στο The Quest μόνο ευχάριστη δεν ήταν. Τη θεωρεί τη χειρότερη ταινία της καριέρας του και μιλάει με τα χειρότερα λόγια για τον Βαν Νταμ, ο οποίος φαίνεται να ότι δε μπορούσε να χειριστεί καθόλου καλά την παραγωγή και τη διαδικασία των γυρισμάτων.

Γενικά το φιλμ δεν το βρήκα όσο κακό το θυμόμουν από παλιότερη προβολή. Είναι μια αρκετά μέτρια ταινία δράσης που φαίνεται το μεγαλεπήβολο σχέδιο του πρωταγωνιστή και σκηνοθέτη της. Το θέμα είναι ότι προφανώς έπρεπε να αρκεστεί στο ρόλο του πρωταγωνιστή και να αφήσει άλλον να κάτσει στην σκηνοθετική καρέκλα. Εκεί ίσως τα πράγματα να ήταν καλύτερα, αν και το πρόβλημα ξεκινά από το σενάριο και από το ότι δεν είναι σαφώς προσανατολισμένο. Θέλει μια επική περιπέτεια με αποκορύφωμα στο φινάλε τις πολεμικές τέχνες (μάλλον αυτό ήθελε…) ή θέλει μια ταινία δράσης με επικάλυψη την περιπέτεια εποχής, με μεγαλύτερο βάρος στους χαρακτήρες; Όπως και να ‘χει, λειψό βγαίνει στο τέλος!

Πήγε για κάτι ελαφρώς διαφορετικό εδώ ο Βαν Νταμ αλλά δεν τα κατάφερε. Από τη χρονιά αυτή και μετά αρχίζει η κάθοδος στην καριέρα του. Ταινίες σαν το Knock Off και το Double Team δεν κάνουν την αναμενόμενη επιτυχία και στη δεκαετία του 2000 αρχίζει μια περίοδος μικρότερων παραγωγών και ταινιών που περνάνε κατευθείαν στην αγορά του dvd και μέχρι σήμερα η καριέρα του παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα με κάποιες μικρές αναλαμπές. Δεν ξέρω αν το The Quest ήταν η αρχή του τέλους αλλά σίγουρα η αποτυχία του στα ταμεία έπαιξε τεράστιο ρόλο στο να χαθεί πια η εμπιστοσύνη των μεγάλων στούντιο στο πρόσωπο του Βαν Νταμ.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

13 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *