Οι ντετέκτιβ Κρίστοφερ Ντάνσον και Π.Κ. Χάισμιθ είναι οι πιο σκληροί και πιο δημοφιλείς μπάτσοι της Νέας Υόρκης. Εκείνοι δεν έχουν τατουάζ… αλλά άλλοι τους έχουν αυτούς τατουάζ. Δύο γραφεία παραπέρα και πιο πίσω, κάθονται οι ντετέκτιβ Άλεν Γκαμπλ και Τέρι Χόιτζ. Στις φωτογραφίες φαίνονται θολά πίσω από τους Ντάνσον και Χάισμιθ κι έχουν κλειστά τα μάτια τους. Δεν είναι ήρωες. Είναι οι «Μπάτσοι από τον Πάγκο». Κάθε μπάτσος όμως έχει την ευκαιρία του, και σύντομα ο Γκαμπλ κι ο Χάιτζ θα βρεθούν μπλεγμένοι σε μια φαινομενικά αδιάφορη υπόθεση με την οποία κανένας άλλος ντετέκτιβ δε θέλει να ασχοληθεί, και η οποία όμως μπορεί να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο έγκλημα στη Νέα Υόρκη. Είναι η ευκαιρία της ζωής τους, αυτοί οι τύποι όμως έχουν αυτό που χρειάζεται;

Σκηνοθεσία:

Adam McKay

Κύριοι Ρόλοι:

Will Ferrell … ντετέκτιβ Allen ‘Gator’ Gamble

Mark Wahlberg … ντετέκτιβ Terry Hoitz

Eva Mendes … Δρ Sheila Ramos Gamble

Michael Keaton … αστυνόμος Gene Mauch

Steve Coogan … Σερ David Ershon

Ray Stevenson … Roger Wesley

Samuel L. Jackson … ντετέκτιβ P.K. Highsmith

Dwayne Johnson … ντετέκτιβ Christopher Danson

Lindsay Sloane … Francine

Rob Riggle … ντετέκτιβ Evan Martin

Damon Wayans Jr. … ντετέκτιβ Fosse

Rob Huebel … αστυνομικός Watts

Bobby Cannavale … Jimmy

Adam McKay … Dirty Mike

Anne Heche … Pamela Boardman

Ice-T … αφηγητής (φωνή)

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Adam McKay, Chris Henchy

Παραγωγή: Patrick Crowley, Will Ferrell, Adam McKay, Jimmy Miller

Μουσική: Jon Brion

Φωτογραφία: Oliver Wood

Μοντάζ: Brent White

Σκηνικά: Clayton Hartley

Κοστούμια: Carol Ramsey

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Θετική.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Other Guys
  • Ελληνικός Τίτλος: Μπάτσοι από τον Πάγκο

Παραλειπόμενα

  • Ο McKay έτυχε να βρίσκεται για δείπνο με τους Ferrell και Wahlberg, κι αφού παρατήρησε τη χημεία ανάμεσα τους, εμπνεύστηκε να κάνει μια κωμωδία με τους δυο τους.
  • Σε γκεστ ρόλους εμφανίζονται οι: Thomas Middleditch, Brooke Shields, Rosie Perez και Tracy Morgan.
  • Κατά την προώθηση, η Columbia Pictures κατάφερε και “τρύπωσε” την ταινία σε δύο δημοφιλή σόου: το Big Brother και το America’s Got Talent.
  • Η unrated εκδοχή του Home Cinema διαρκεί 116 λεπτά.
  • Η ταινία είχε υψηλές εισπράξεις (170,9 εκατομμύρια δολάρια), αλλά και υψηλό μπάτζετ (100).

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 2/11/2010

Μια αξιοπερίεργη περίπτωση, κι αυτό έχει σχέση με την νοοτροπία του Adam McKay, μια νοοτροπία που έχει επιβάλει από την πρώτη του ήδη ταινία. Δεν κάνει ακριβώς φάρσα, ούτε μια αστυνομική κωμωδία έτσι όπως την έχουμε συνηθίσει από τους Αμερικανούς. Περνάει στην ταινία του μια γενική ψυχοσύνθεση σοβαρότητας που θα την είχε μια απλή αστυνομική ταινία και πάνω σε αυτήν χτίζει την πλάκα του. Σαν να βλέπεις το Φονικό Όπλο σε καθαρή κωμωδία. Όλα αυτά προσδίδουν μια αίσθηση πρωτοτυπίας σε ένα είδος που έχει με τον καιρό ξεφτίσει, ακόμα κι αν δεν έχουμε κάτι που να συνιστά νέο υποείδος προς εκμετάλλευση.

Σίγουρα γελάς, και μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, ξεκαρδίζεσαι. Επιπροσθέτως, η οπτική του αστυνομικού τμήματος έχει μια σαφή υπόνοια σάτιρας που δίνει και ουσία στο έργο. Τέλος, για τα θετικά, η κωμωδία δένει απόλυτα με τη σοβαροφάνεια και δεν έχουμε την κλασική περίπτωση των Rush Hour, που το ένα κάνει παύση για να πάρει τη θέση του το άλλο. Όμως, το έργο δεν αποτυπώνεται στη μνήμη. Όλο αυτό το πετυχημένο κόλπο του συνδυασμού σοβαρότητας-κωμωδίας χάνει από μια γενική αίσθηση χαλαρότητας κι ασημαντότητας. Έχει και καλή δράση όταν θέλει, αλλά αυτή είναι ασύνδετη μες το κλίμα, και η όλη πλοκή δεν σε προκαλεί να την ακολουθήσεις. Κι όμως, θα επιμείνω πως είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση, κυρίως επειδή δεν μοιάζει με τα μιλιούνια αστυνομικών κωμωδιών που έχουμε δει τα τελευταία 30 χρόνια.

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

12 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *