The Iceman
- The Iceman
- 2012
- ΗΠΑ
- Αγγλικά
- Αστυνομική, Βιογραφία, Δραματικό Θρίλερ, Εποχής, Θρίλερ
- 11 Ιουλίου 2013
Ο πολωνικής καταγωγής Ρίτσαρντ Κουκλίνσκι επί περίπου 30 χρόνια ζούσε μια διπλή ζωή: ήταν ένας τρυφερός σύζυγος, ένας αφιερωμένος πατέρας και ταυτόχρονα ένας αδίστακτος, κατά συρροή δολοφόνος. Μετά τη σύλληψή του, ο Κουκλίνσκι ομολόγησε ότι είχε σκοτώσει πάνω από 250 άτομα μεταξύ 1954 και 1985, πολλά από τα οποία για λογαριασμό της ιταλοαμερικανικής μαφίας.
Σκηνοθεσία:
Ariel Vromen
Κύριοι Ρόλοι:
Michael Shannon … Richard Kuklinski
Winona Ryder … Deborah Pellicotti
Chris Evans … Robert ‘Mr. Freezy’ Pronge
Ray Liotta … Roy Demeo
James Franco … Marty Freeman
David Schwimmer … Josh Rosenthal
Stephen Dorff … Joey Kuklinski
John Ventimiglia … Mickey Scicoli
Κεντρικό Επιτελείο:
Σενάριο: Morgan Land, Ariel Vromen
Παραγωγή: Ehud Bleiberg, Avi Lerner, Ariel Vromen
Μουσική: Haim Mazar
Φωτογραφία: Bobby Bukowski
Μοντάζ: Danny Rafic
Σκηνικά: Nathan Amondson
Κοστούμια: Donna Zakowska
- Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
- Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Θετική.
Τίτλοι
Αυθεντικός Τίτλος: The Iceman
Ελληνικός Τίτλος: The Iceman
Σεναριακή Πηγή
- Βιβλίο: The Iceman: The True Story of a Cold-Blooded Killer του Anthony Bruno.
- Ντοκιμαντέρ: The Iceman Tapes: Conversations with a Killer του Jim Thebaut.
Παραλειπόμενα
- Ο Michael Shannon μελέτησε τις συνεντεύξεις του Kuklinski στο ντοκιμαντέρ The Iceman Tapes: Conversations with a Killer (1993), ώστε να πετύχει την αυθεντική φωνή του ήρωα.
- Για να μπορέσει να ερμηνεύσει καλύτερα την ανύποπτη σύζυγο, η Winona Ryder αφαίρεσε από το σενάριο που είχε όλες τις σκηνές που δεν αφορούσαν τον χαρακτήρα της.
- James Franco και Benicio Del Toro είχαν αρχικά τους ρόλους των Μίστερ Φρίζι και Ρόι ΝτεΜέο.
- Την ίδια εποχή ετοιμάζονταν μία ακόμα βιογραφία για τον ίδιο άνθρωπο, με τον Mickey Rourke στον κεντρικό ρόλο. Δεν προχώρησε όμως.
- Η Maggie Gyllenhaal είχε τον ρόλο της Ντέμπορα, αλλά αποχώρισε λόγω εγκυμοσύνης.
Εξωτερικοί Σύνδεσμοι
Κριτικός: Χάρης Καλογερόπουλος
Έκδοση Κειμένου: 9/3/2013
Κανείς σύγχρονος ηθοποιός δεν είναι πιο κατάλληλος να ερμηνεύσει την κοινωνική σχιζοφρένεια που εμφέρει το αμερικάνικο όνειρο από τον Μάικλ Σάνον, όπως το απέδειξε ιδιαίτερα στη σειρά «Boardwalk Empire». Από τη μια ευλαβικός όσον αφορά το θεσμό της οικογένειας, από την άλλη πειθήνιος εκτελεστής της μαφίας χωρίς αναστολές, αλλά και χωρίς ηθική συναίσθηση. Αυτό που καταλαβαίνει είναι ότι πρόκειται για μια εργασία, μια δύσκολη εργασία που του αποφέρει μια αξιοπρεπή ζωή. Ο ισραηλινός σκηνοθέτης Αριέλ Βρόμεν αφηγείται υποβλητικά, ίσως λίγο παραπάνω νωχελικά, σε χαμηλούς τόνους, δίνοντας έμφαση στην κοινωνική ψυχοπάθεια του εγκλήματος κι όχι στη δράση, φέρνοντας στο νου το μελαγχολικό, καταθλιπτικό κλίμα που βρίσκαμε σε φιλμ του 1970 και 1980. Με καλό καστ, αλλά πάνω απ’ όλα είναι ο Σάνον που εμψυχώνει το όλο αποτέλεσμα.
Βαθμολογία: