Ένας πιλότος που ταξιδεύει στον χρόνο συνεργάζεται με τον νεότερο εαυτό του και τον μακαρίτη τον πατέρα του για να συμφιλιωθεί με το παρελθόν του, ενώ σώζει το μέλλον.

Σκηνοθεσία:

Shawn Levy

Κύριοι Ρόλοι:

Ryan Reynolds … Adam Reed

Walker Scobell … Adam Reed (νεαρός)

Mark Ruffalo … Louis Reed

Jennifer Garner … Ellie Reed

Zoe Saldana … Laura

Catherine Keener … Maya Sorian

Alex Mallari Jr. … Christos

Braxton Bjerken … Ray

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Jonathan Tropper, T.S. Nowlin, Jennifer Flackett, Mark Levin

Παραγωγή: David Ellison, Dana Goldberg, Don Granger, Shawn Levy, Ryan Reynolds

Μουσική: Rob Simonsen

Φωτογραφία: Tobias A. Schliessler

Μοντάζ: Jonathan Corn, Dean Zimmerman

Σκηνικά: Claude Pare

Κοστούμια: Jenny Eagan

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: The Adam Project
  • Ελληνικός Τίτλος: Επιχείρηση Άνταμ

Παραλειπόμενα

  • Το αρχικό σενάριο του T.S. Nowlin εμφανίστηκε το 2012 με τίτλο Our Name Is Adam. Άμεσα η Paramount Pictures έδειξε ενδιαφέρον να το αποκτήσει, προσεγγίζοντας τον Tom Cruise για τον πρώτο ρόλο. Τίποτα όμως δεν πήγε κατ’ ευχήν μέχρι και το 2020, οπότε και το Netflix αγόρασε από την Paramount τα δικαιώματα για αποκλειστική διάθεση του φιλμ μέσω της πλατφόρμας του.
  • Άμεση συνέχεια της συνεργασίας ανάμεσα στον Shawn Levy και τον Ryan Reynolds μετά το Free Guy.
  • Ερμηνευτικό ντεμπούτο για τον νεαρό Walker Scobell.

Κριτικός: Σταύρος Γανωτής

Έκδοση Κειμένου: 14/3/2022

Είναι πλέον κατεστημένο το να βλέπεις στο καστ το όνομα του Ryan Reynolds και να προκαταβάλλεσαι θετικά. Εδώ όμως δεν έχουμε επ’ ουδενί περίπτωση Free Guy, αλλά ούτε αυτόνομα κωμικά την εμφάνιση του σταρ στα Red Notice και Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή. Άρα, δεν έχει νόημα να το κρύβω για πιο κάτω, ούτε καν ενοχική απόλαυση μην αναμένετε…

Η ρουτίνα της αναζήτησης εις βάθος χρόνου (από 1980’s κι έπειτα) εκείνων των κλισέ που θα βρουν το κοινό τους γίνεται εδώ αυτοσκοπός ύπαρξης. Έλα όμως που δεν γίνεται εκεί η ζημιά, ίσα-ίσα που αν αντί του Reynolds είχαμε έναν Will Smith, μπορεί και να χτυπάγαμε διάνα. Τα δύο βασικά θέματα που προκύπτουν εδώ είναι η «έμπνευση» να θυσιάσει ο Shawn Levy τη δράση για χάρη μιας ανιαρής οικογενειακής ιστορίας, στην οποία όσο επιμένει, τόσο πιέζεις το χέρι στο κοντρόλ, όσο και το ότι ενώ υποτίθεται ότι πατάει πάνω σε κανόνες ταξιδιού χρόνου, δεν αφήνει περιθώρια επιστημονικής λογικής πουθενά. Απλά πηγαίνει όπως βολεύει το δραματικό στοιχείο, που αποβαίνει επιζήμιο και σε αυτό τον τομέα.

Η παρουσίαση δύο εαυτών σε διαφορετική ηλικία δεν μπορεί να θεωρηθεί «λαγός από το καπέλο», αλλά θα μπορούσε να στηρίξει -με τη μαγική δύναμη… του μπάτζετ- κάτι πολύ πιο δυναμικό από αυτό εδώ. Είναι οι σκηνές δράσης που είναι τόσο εγκληματικά αδύναμες, που η συμπάθεια που προσπαθεί να σου εκμαιεύσει γίνεται κι αυτή μπούμερανγκ και πέφτει κατακούτελα σε ένα κοινό που δεν χορταίνει τους λόγους που επέλεξε το εν λόγω φιλμ. Ακόμα και χιουμοριστικά, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε κάποιες ατάκες ρουτίνας για τον Reynolds ότι αποτελούν κομμάτι που στοιχειοθετεί κωμωδία, ούτε καν μια ψυχαγωγία ενήλικου τύπου. Ούτε όμως κι ακριβώς οικογενειακή ταινία το λες, περισσότερο μοιάζει με ενήλικο μπλοκμπάστερ που έχει σβηστές τις «PG» μηχανές.

Κι ενώ το καστ είναι το μόνο που γενικά μένει ζωντανό (όχι βέβαια πως αυτό έχει την παραμικρή σημασία), ένα μέλος του λογικά θα μετάνιωσε που έδωσε το οκ. Η άμοιρη η Catherine Keener όχι μόνο δεν ταιριάζει στον ρόλο της, αλλά η διπλή της παρουσία καταντάει παρωδία των καλών δραματικών στιγμών που μας έχει χαρίσει απλόχερα επί 3 δεκαετίες. Καλύτερος όλων ο μικρός Walker Scobell, που επιδεικνύει ένα επαγγελματικό πρόσωπο σε αυτή την πρώτη του εμφάνιση, και κάτι μας λέει ότι θα τον ακούσουμε πάλι συντόμως.

Εν κατακλείδι, έχουμε ένα αβάστακτα ανιαρό και στάνταρ μπλοκμπάστερ, που αποτυγχάνει να παρέχει το βασικό που αποζητούσαμε από αυτό, την ψυχαγωγία, ενώ επιμένει σε ένα σενάριο που στην καλύτερη των περιπτώσεων βρίσκεται εκτός σωστού τόπου και χρόνου. Και μια κι επισήμως το Netflix έχει περάσει στον χώρο τού «ξοδεύω άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για μία ταινία», καλό θα είναι (μετά και το Red Notice) να επιδείξει μεγαλύτερη προσοχή στα ανοίγματα του. Εντέλει το να φοβάσαι μήπως και δεν βγάλεις εύκολα τα χρήματα σου, είναι πλεονέκτημα σε αυτές τις περιπτώσεις…

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

20 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *