Στα πρόθυρα μιας νίκης στον πόλεμο επί του Skynet, το 2029, ο Τζον Κόνορ στέλνει τον έμπιστο του υπολοχαγό Κάιλ Ρις πίσω στον χρόνο, ώστε να σώσει τη ζωή της μητέρας του και να διασφαλίσει την ίδια του την ύπαρξη. Αλλά αυτό που θα βρει στην απέναντι πλευρά, είναι κάτι το απροσδόκητο. Βρίσκει τη Σάρα Κόνορ ορφανή από τα 9 της από έναν Εξολοθρευτή και μεγαλωμένη από έναν άλλον Εξολοθρευτή, προγραμματισμένο να την προστατεύει. Αυτός ο Εξολοθρευτής την εκπαιδεύει να συναντήσει το πεπρωμένο της, το οποία αυτή ακατάβλητα πασχίζει να απορρίψει.

Σκηνοθεσία:

Alan Taylor

Κύριοι Ρόλοι:

Arnold Schwarzenegger … T-800 ‘Model 101’

Emilia Clarke … Sarah Connor

Jai Courtney … Kyle Reese

Jason Clarke … John Connor

J.K. Simmons … O’Brien

Matt Smith … Alex/Skynet

Dayo Okeniyi … Danny Dyson

Courtney B. Vance … Miles Dyson

Byung-Hun Lee … T-1000

Sandrine Holt … ντετέκτιβ Cheung

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Laeta Kalogridis, Patrick Lussier

Παραγωγή: David Ellison, Dana Goldberg

Μουσική: Lorne Balfe

Φωτογραφία: Kramer Morgenthau

Μοντάζ: Roger Barton

Σκηνικά: Neil Spisak

Κοστούμια: Susan Matheson

Διεθνής Κριτική (μ.ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

  • Αυθεντικός Τίτλος: Terminator Genisys
  • Ελληνικός Τίτλος: Εξολοθρευτής: Γένεsys
  • Εναλλακτικός Τίτλος: Terminator 5 [ανεπίσημος]
  • Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Εξολοθρευτής: Γένεσις [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Terminator των James Cameron, Gale Anne Hurd.

Παραλειπόμενα

  • Αρχικά, προορίζονταν να είναι ριμέικ του πρώτου μέρους. Αλλά και η πρόθεση να είναι σίκουελ του Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία απορρίφτηκε λόγω νομικών θεμάτων. Εντέλει ακολουθάει τα δύο πρώτα (αν κι επισήμως δεν είναι ούτε σίκουελ ούτε πρίκουελ), κάτι σαν κλείσιμο τριλογίας, και πατάει με το ένα πόδι στην έννοια του reboot.
  • Το 2011, τα Universal Studios αποφάσισαν να είναι αυτά που θα επενδύσουν πάνω στο franchise, και είχαν ανακοινώσει την επιστροφή του Schwarzenegger, σε σκηνοθεσία του Justin Lin. Άμεσα όμως το εγκατέλειψαν.
  • Στο προσκήνιο μπήκε η Annapurna Pictures της Megan Ellison κερδίζοντας τη δημοπρασία για τα δικαιώματα, και με σκοπό να κάνει τουλάχιστον δύο ταινίες, πριν αυτά περάσουν δια νόμου το 2019 στον James Cameron. Η Ellison έκλεισε τότε συμφωνία με την εταιρία του αδελφού της, τη Skydance Productions, για τη συμπαραγωγή, και ήρθε σε συζητήσεις με τον Cameron για νέα του εμπλοκή στο franchise. Αυτός ήταν που έπεισε τους Kalogridis και Lussier να γράψουν το σενάριο, αλλά η συμμετοχή του δεν πήγε περαπέρα. Όταν η Paramount Pictures ήρθε σε συμφωνία για τη διανομή, ακούστηκαν τα ονόματα των σκηνοθετών Rian Johnson, Denis Villeneuve και Ang Lee, πριν προτιμηθεί ο Alan Taylor του δεύτερου Θορ. Αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ανακοίνωση της Megan Ellison, ότι η Annapurna δεν λάμβανε μέρος πλέον στην παραγωγή.
  • Ο Tom Hardy ήταν η αρχική επιλογή για τον Τζον Κόνορ. Αλλά μαζί με τους Boyd Holbrook, Garrett Hedlund, Taylor Kitsch και Nicholas Hoult, δοκιμάστηκε και για αυτόν του Τζον Ρις.
  • Για αυτόν της Σάρα, οι τελικές φιναλίστ ήταν η Emilia Clarke, Tatiana Maslany και Brie Larson, με την πρώτη φυσικά να είναι η τελική νικήτρια.
  • Τα γυρίσματα έγιναν κάτω από τον κωδικό τίτλο Vista, δανεισμένο από την ατάκα “hasta la vista” του δεύτερου κεφαλαίου.
  • Για να γίνουν κάποια κρίσιμα γυρίσματα σε δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, ζητήθηκε η άδεια όλων των περιοίκων και των καταστηματαρχών, μια και τις συγκεκριμένες ώρες δεν θα επιτρέπονταν η δημόσια πρόσβαση. Η άδεια αυτή δόθηκε, με ποσοστό 99%.
  • Τα 1.200 πλάνα ειδικών εφέ ήταν μια συνεργασία των εταιριών Double Negative, Moving Picture Company (MPC), Industrial Light & Magic (ILM), Lola VFX, One of Us και Method Studios.
  • Για την προώθηση, το YouTube πρόβαλε μια μίνι σειρά εκπομπών, με πρωταγωνιστές διάφορους YouTubers στο πλάι του Schwarzenegger. Ο τίτλος της ήταν Terminator Genisys: The YouTube Chronicles.
  • Παρότι άμεσα έγινε ανακοίνωση για την ύπαρξη δύο σίκουελ και μιας τηλεοπτικής σειράς, με την ταινία να γίνεται πλέον έτσι επίσημα reboot, τα έσοδα δεν κρίθηκαν αρκετά για κάτι τέτοιο. Το κόστος ήταν στα 158 εκατομμύρια δολάρια, και ανέβαινε πολύ υψηλότερα με αυτό της προώθησης, ενώ τα κέρδη έφτασαν στα 440,6.
  • Η ταινία βγήκε και τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Jane Zhang με τον Big Sean ακούγονται στο Fighting Shadows, που στο σάουντρακ υπάρχει ως bonus-track.

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 25/6/2015

Κάτι μεταξύ ενός σίκουελ κι ενός reboot της σειράς του «Εξολοθρευτή», το «Γένεsys» υιοθετεί περίπου τη λογική του «X-Men: Ημέρες ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος» και με την αφορμή του ταξιδιού στο χρόνο ανοίγει τις πόρτες για τη συνέχιση του franchise. Ο Arnold Schwarzenegger επιστρέφει ξανά σε πρωταγωνιστικό ρόλο -με αληθινή υπόσταση, σε αντίθεση με την καθόλα ψηφιακή του παρουσία στο «Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία»-, κάτι που δίκαια μπορεί να φέρει τους παλιούς φαν ξανά στις αίθουσες χωρίς να το μετανιώσουν. Για τους αμύητους στο franchise που ξεκίνησε ο James Cameron, δε, δίνεται μια ξεκάθαρη (και μάλλον εύστοχη) ευκαιρία να μπουν για πρώτη φορά στο κινηματογραφικό του σύμπαν. Η ιστορία επεξηγείται συνοπτικά και με σαφήνεια στο πρώτο τέταρτο, ως μια επανάληψη όσων πρέπει να γνωρίζεις από πριν, αλλά κι ως μια γρήγορη (αν όχι βιαστική) εισαγωγή στην πλοκή του φιλμ -ίσως αφήνοντας κι ορισμένες σεναριακές τρύπες εντέχνως ξεχασμένες μέσα στην διαδικαστική βιασύνη της.

Πάντως, προσπερνώντας τα σεναριακά θεμέλια που, ως είθισται σε τέτοιες φαινομενικά περίπλοκες σεναριακές κατασκευές (και δη όταν έχουμε time-travel), δεν είναι όσο γερά δείχνουν, περνάμε στο πραγματικό ζητούμενο: ικανοποιεί η ταινία ως το διασκεδαστικό καλοκαιρινό μπλοκμπάστερ που -απροσποίητα- αποτελεί; Η απάντηση είναι ένα μεγάλο ναι και το φιλμ σχεδόν σε αιφνιδιάζει με το πόσο ευχάριστο είναι το δίωρο που σου προσφέρει. Τίμιο και συνεπές στις προθέσεις του, προσφέρει χορταστική δράση χωρίς περιττή σοβαροφάνεια και με ψήγματα ψυχής. Ο Schwarzenegger κρατά έναν έντονα χιουμοριστικό ρόλο, σαφώς πιο εξόφθαλμα αυτοσαρκαζόμενο, μεν, απ` ό,τι ο T-800 του 1984, συμβάλλοντας όμως σε μία αίσθηση ευαίσθητης νοσταλγίας, εύστοχα συνδεδεμένης και με το γερασμένο λουκ του ηθοποιού. Παράλληλα, οι «σφήνες» τρυφερότητας του τωρινού Εξολοθρευτή λειτουργούν επίσης -αιφνιδιαστικά- αποτελεσματικά.

Το φιλμ τελικά σε κάνει να αγνοήσεις τους ενοχλητικά προφανείς διαλόγους, όσο και το μάλλον απλοϊκό στόρι, και να σταθείς εντέλει στο πόσο τίμια διασκεδαστικό είναι. Μια επίσης απλοϊκή και εύπεπτη (ως και τετριμμένη πλέον) αλληγορία για την τεχνολογία στις ζωές μας είναι κατά τ` άλλα καλοδεχούμενη και εντάσσεται ευχάριστα στο απολαυστικό σύνολο, ενώ το δίδυμο Schwarzenegger-Emilia Clarke («Game of Thrones») δένει όμορφα, ασχέτως που η δεύτερη δεν πείθει απόλυτα για bad-ass πρωταγωνίστρια. Μόνη ένστασή μου ο πρωταγωνιστής Jai Courtney, ο χαρακτήρας του οποίου ποτέ δεν φαντάζει αληθινά συμπαθής και ο οποίος μοιάζει να επιλέχθηκε σχεδόν μόνο για το σώμα του και την περιέργως φυσιογνωμική ομοιότητά του με τον Schwarzenegger (;).

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.