Στα πρόθυρα μιας νίκης στον πόλεμο επί του Skynet, το 2029, ο Τζον Κόνορ στέλνει τον έμπιστο του υπολοχαγό Κάιλ Ρις πίσω στον χρόνο, ώστε να σώσει τη ζωή της μητέρας του και να διασφαλίσει την ίδια του την ύπαρξη. Αλλά αυτό που θα βρει στην απέναντι πλευρά, είναι κάτι το απροσδόκητο. Βρίσκει τη Σάρα Κόνορ ορφανή από τα 9 της από έναν Εξολοθρευτή και μεγαλωμένη από έναν άλλον Εξολοθρευτή, προγραμματισμένο να την προστατεύει. Αυτός ο Εξολοθρευτής την εκπαιδεύει να συναντήσει το πεπρωμένο της, το οποία αυτή ακατάβλητα πασχίζει να απορρίψει.

Σκηνοθεσία:

Alan Taylor

Κύριοι Ρόλοι:

Arnold Schwarzenegger … T-800 ‘Model 101’

Emilia Clarke … Sarah Connor

Jai Courtney … Kyle Reese

Jason Clarke … John Connor

J.K. Simmons … O’Brien

Matt Smith … Alex/Skynet

Dayo Okeniyi … Danny Dyson

Courtney B. Vance … Miles Dyson

Byung-Hun Lee … T-1000

Sandrine Holt … ντετέκτιβ Cheung

Κεντρικό Επιτελείο:

Σενάριο: Laeta Kalogridis, Patrick Lussier

Παραγωγή: David Ellison, Dana Goldberg

Μουσική: Lorne Balfe

Φωτογραφία: Kramer Morgenthau

Μοντάζ: Roger Barton

Σκηνικά: Neil Spisak

Κοστούμια: Susan Matheson

 

  • Κυριότερη Προβολή στην Ελλάδα: Διανομή στις αίθουσες.
  • Παγκόσμια Κριτική Αποδοχή (Μ.Ο.): Μέτρια.

Τίτλοι

Αυθεντικός Τίτλος: Terminator Genisys

Ελληνικός Τίτλος: Εξολοθρευτής: Γένεsys

Εναλλακτικός Τίτλος: Terminator 5 [ανεπίσημος]

Εναλλακτικός Ελλ. Τίτλος: Εξολοθρευτής: Γένεσις [ανεπίσημος]

Άμεσοι Σύνδεσμοι

Ο Εξολοθρευτής (1984)

Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης (1991)

Εξολοθρευτής 3: Η Εξέγερση των Μηχανών (2003)

Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία (2009)

Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο (2019)

Σεναριακή Πηγή

  • Χαρακτήρες franchise: Terminator των James Cameron, Gale Anne Hurd.

Παραλειπόμενα

  • Αρχικά, προορίζονταν να είναι ριμέικ του πρώτου μέρους. Αλλά και η πρόθεση να είναι σίκουελ του Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία απορρίφτηκε λόγω νομικών θεμάτων. Έτσι, είναι το πρώτο στον σχεδιασμό μιας νέας τριλογίας, κάτι σαν reboot.
  • Ο Tom Hardy ήταν η αρχική επιλογή για Τζον Κόνορ. Αλλά μαζί με τους Boyd Holbrook, Garrett Hedlund, Taylor Kitsch, and Nicholas Hoult δοκιμάστηκε και για αυτόν του Τζον Ρις. Για αυτόν της Σάρα, οι τελικές φιναλίστ ήταν η Emilia Clarke, Tatiana Maslany και Brie Larson, με την πρώτη να είναι η τελική νικήτρια.
  • Η ταινία είναι τρισδιάστατη.

Μουσικά Παραλειπόμενα

  • Η Jane Zhang με τον Big Sean ακούγονται στο Fighting Shadows, που στο σάουντρακ υπάρχει ως bonus-track.

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι

Κριτικός: Δημήτρης Κωνσταντίνου-Hautecoeur

Έκδοση Κειμένου: 25/6/2015

Κάτι μεταξύ ενός σίκουελ κι ενός reboot της σειράς του «Εξολοθρευτή», το «Γένεsys» υιοθετεί περίπου τη λογική του «X-Men: Ημέρες ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος» και με την αφορμή του ταξιδιού στο χρόνο ανοίγει τις πόρτες για τη συνέχιση του franchise. Ο Arnold Schwarzenegger επιστρέφει ξανά σε πρωταγωνιστικό ρόλο -με αληθινή υπόσταση, σε αντίθεση με την καθόλα ψηφιακή του παρουσία στο «Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία»-, κάτι που δίκαια μπορεί να φέρει τους παλιούς φαν ξανά στις αίθουσες χωρίς να το μετανιώσουν. Για τους αμύητους στο franchise που ξεκίνησε ο James Cameron, δε, δίνεται μια ξεκάθαρη (και μάλλον εύστοχη) ευκαιρία να μπουν για πρώτη φορά στο κινηματογραφικό του σύμπαν. Η ιστορία επεξηγείται συνοπτικά και με σαφήνεια στο πρώτο τέταρτο, ως μια επανάληψη όσων πρέπει να γνωρίζεις από πριν, αλλά κι ως μια γρήγορη (αν όχι βιαστική) εισαγωγή στην πλοκή του φιλμ -ίσως αφήνοντας κι ορισμένες σεναριακές τρύπες εντέχνως ξεχασμένες μέσα στην διαδικαστική βιασύνη της.

Πάντως, προσπερνώντας τα σεναριακά θεμέλια που, ως είθισται σε τέτοιες φαινομενικά περίπλοκες σεναριακές κατασκευές (και δη όταν έχουμε time-travel), δεν είναι όσο γερά δείχνουν, περνάμε στο πραγματικό ζητούμενο: ικανοποιεί η ταινία ως το διασκεδαστικό καλοκαιρινό μπλοκμπάστερ που -απροσποίητα- αποτελεί; Η απάντηση είναι ένα μεγάλο ναι και το φιλμ σχεδόν σε αιφνιδιάζει με το πόσο ευχάριστο είναι το δίωρο που σου προσφέρει. Τίμιο και συνεπές στις προθέσεις του, προσφέρει χορταστική δράση χωρίς περιττή σοβαροφάνεια και με ψήγματα ψυχής. Ο Schwarzenegger κρατά έναν έντονα χιουμοριστικό ρόλο, σαφώς πιο εξόφθαλμα αυτοσαρκαζόμενο, μεν, απ` ό,τι ο T-800 του 1984, συμβάλλοντας όμως σε μία αίσθηση ευαίσθητης νοσταλγίας, εύστοχα συνδεδεμένης και με το γερασμένο λουκ του ηθοποιού. Παράλληλα, οι «σφήνες» τρυφερότητας του τωρινού Εξολοθρευτή λειτουργούν επίσης -αιφνιδιαστικά- αποτελεσματικά.

Το φιλμ τελικά σε κάνει να αγνοήσεις τους ενοχλητικά προφανείς διαλόγους, όσο και το μάλλον απλοϊκό στόρι, και να σταθείς εντέλει στο πόσο τίμια διασκεδαστικό είναι. Μια επίσης απλοϊκή και εύπεπτη (ως και τετριμμένη πλέον) αλληγορία για την τεχνολογία στις ζωές μας είναι κατά τ` άλλα καλοδεχούμενη και εντάσσεται ευχάριστα στο απολαυστικό σύνολο, ενώ το δίδυμο Schwarzenegger-Emilia Clarke («Game of Thrones») δένει όμορφα, ασχέτως που η δεύτερη δεν πείθει απόλυτα για bad-ass πρωταγωνίστρια. Μόνη ένστασή μου ο πρωταγωνιστής Jai Courtney, ο χαρακτήρας του οποίου ποτέ δεν φαντάζει αληθινά συμπαθής και ο οποίος μοιάζει να επιλέχθηκε σχεδόν μόνο για το σώμα του και την περιέργως φυσιογνωμική ομοιότητά του με τον Schwarzenegger (;).

Βαθμολογία:


Γκαλερι φωτογραφιων

29 φωτογραφίες

Μοιραστειτε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.